Forum > Opmerkingen

Suggestie webshop en forum

(351 reacties. Pagina 30 van 36)
Moderator(s): Dré
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
25-4-2011 23:35
Is het mogelijk dat er bij het typen van een nieuw bericht een linkje komt naar de pagina vanwaar je op de Reageer button klikte.
De "Vorige pagina" link, linkt namelijk niet naar die pagina toe. Met behulp van zo'n link is het namelijk mogelijk om met Ctrl de laatste reacties van het topic in een nieuwe tab te openen.
Een suggestie voor een plek voor een dergelijk link is in de regel : Forum > Nieuw bericht
Dit zou veranderd kunnen worden in : Forum > Topic > Nieuw bericht
Waarbij Topic linkt naar de laatste pagina met posts.

Verder nog een vraag voor de FF kenners. Ik zoek een manier om in FF een link van dit forum in een nieuwe tab te openen, zonder er direct naar toe te gaan. Er is een instelling welke insteld dat als je met Ctrl op een link klikt deze in een nieuwe tab opend zonder dat je er naartoe gaat. Deze optie heb ik aangezet, en hij werkt wel voor andere sites, maar niet voor New-line. Dit kan komen omdat new-line een andere methode gebruikt om aan te geven dat een link in een nieuw venster geopend moet worden.
Lost in Music
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-11-2024
26-4-2011 09:04

Sgrovert schreef:

Is het mogelijk dat er bij het typen van een nieuw bericht een linkje komt naar de pagina vanwaar je op de Reageer button klikte.
De "Vorige pagina" link, linkt namelijk niet naar die pagina toe. Met behulp van zo'n link is het namelijk mogelijk om met Ctrl de laatste reacties van het topic in een nieuwe tab te openen.
Als je andersom denkt (op ctrl drukken als je van plan bent om meerdere berichten te quoten) dan opent het quote venster zich in een nieuw tabblad (en heb je alle mogelijkheid om andere teksten te quoten).
Verder nog een vraag voor de FF kenners. Ik zoek een manier om in FF een link van dit forum in een nieuwe tab te openen, zonder er direct naar toe te gaan. Er is een instelling welke insteld dat als je met Ctrl op een link klikt deze in een nieuwe tab opend zonder dat je er naartoe gaat.
En precies zo werkt het in mijn FF3 (en Chrome) voor interne links. Voor externe links heeft Chrome het gedrag dat je wilt (en Firefox niet). Maar goed... Firefox vind ook dat het verlopen van een sessie pas gebeurt als uhm... nooit (met alle sessie gebonden cookies ellende van dien)... Sowieso begint Firefox naar mijn idee een beetje bloatware te worden (traag opstarten, meerdere keren per week updaten etc. etc.).

Zo zie ik dat een bepaald forumlid z'n lijst met cookies 150 session cookies bevat (met als gevolg dat er geen ruimte meer is voor de huidige sessie cookie (met alle gevolgen van dien)). Lang leve Firefox...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SgrovertStandaard Lid
26-4-2011 10:34

Dré schreef:

Als je andersom denkt (op ctrl drukken als je van plan bent om meerdere berichten te quoten) dan opent het quote venster zich in een nieuw tabblad (en heb je alle mogelijkheid om andere teksten te quoten).
Meestal heb ik dit probleem als ik gewoon op een lopende discussie wil reageren. Halverwege mijn bericht bedenk ik dan dat ik wil nalezen wat er precies geschreven is, maar dan is het al te laat.
In het ForumMenu staat dan wel een mooi "Vorige pagina" linkje, maar deze werkt weer niet als je hem in een nieuwe tab wilt openen.
Lost in Music
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
26-4-2011 14:02
Dan verdubbel je je tab toch en ga je met eentje ervan terug?
Of kan Firefox dat nog niet?
Niet goed, wel hard!
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
26-4-2011 14:06
Wat ik in zo'n geval doe is met de ctrl toets (Mac: cmd) ingedrukt houden op de terug knop drukken. De vorige pagina opent dan in een nieuwe tab, en je bericht blijft staan.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SgrovertStandaard Lid
26-4-2011 17:48
@joep, dat werkt helaas niet
@jasper, de Ctrl back functie doet wel wat ik zoek. Thx.
Lost in Music
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
27-4-2011 23:14
Ik ben het probleem nog nooit tegengekomen.
Zelf werk ik altijd met meerdere browsers, elk heeft wel iets waarin, de rest minder presteren.
Het wisselen tussen 2 schermen met een mussel memory 'cmd' c + 'cmd' v duurt nauwlijks iets van wat je tijdsbezef kan waarnemen.

Ik weet niet of er een maximum zit, op het aantal inlogs dat je hebt op de site?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DréAdministrator
28-4-2011 01:20

Douwe schreef:

Ik weet niet of er een maximum zit, op het aantal inlogs dat je hebt op de site?
Niet echt. Per browser zul je 2 sessies hebben (1 voor de webshop, 1 voor het forum). Bij eventuele "incognito vensters" het aantal vermenigvuldigen met het aantal vensters in kwestie. Een paar honderd duizend zou geen probleem moeten zijn (als je dat al voor elkaar zou krijgen ;-)

Probleem is dat een cookie maar zo'n 4k groot mag zijn. Een sessionID bestaat uit ca. 44 bytes (dus bij 100 session ID's kom je wel in de problemen). Aangezien Firefox vind dat cookies die aan het einde van de sessie vervallen NOOIT vervallen krijg je er dus elke dag dat je langskomt 2 stuks bij (en dat tikt wel door). Andere browsers gooien de verlopen sessies weg (zoals het hoort volgens alle specificaties)...

Vanavond ben ik aan het proggen gegaan om een oplossing te vinden. De gevonden oplossing is dat ik bij het aanmaken van een sessie de eerdere sessievariabelen voorzien van een "max-age" van 8 uur. Op die manier zou ook Firefox weer een beetje in het gareel moeten gaan lopen.

Code was vrij simpel (uiteindelijk):
Dim CookieItem, AspSessionId, MaxAge
MaxAge = 60 * 60 * 8
AspSessionId = split(Request.ServerVariables("HTTP_COOKIE"),"; ")
for CookieItem = 0 to ubound(AspSessionId)
if left(AspSessionId(CookieItem),12)="AspSessionId" then
Response.AddHeader "Set-Cookie", AspSessionId(CookieItem) & ";Max-Age=" & MaxAge
end if
next
Als het goed is zouden bezoekers die vanaf nu langskomen (met een Firefox browser) na ca. 8 uur elke keer nog maar een paar sessie variabelen moeten hebben.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
25-10-2011 13:52
Ik vind de nieuwe paginabuttons achter de topics minder geslaagd... te groot, waardoor het geheel nogal rommelig overkomt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
25-10-2011 13:57
Die horen ook thuis in de android CSS en niet in de main css (zojuist verplaatst).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)