Forum > PC related Forum

hobbybob controllers < € 50

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Dj t²Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2008
Laatste: 28-1-2016
Berichten: 67
1-2-2010 00:43
Hallo,
Ik voeg me af, als budget dj moet er toch ook wel een budget controller zijn?
moet lukken, dacht ik zo. Daarom ben ik gaan brainstormen:
ik ben op het idee gekomen om een extern numeriek gedeelte om te bouwen tot heuze controller.
gevalletje heeft me €30 gekost en werkt perfect.
in combinatie met de welbekende blind-typen-afplak-stickertjes heb ik ze benoemd,
en in virtual dj ben ik met de 'mappers' aan de slag gegaan.

Hebben jullie ook leuke ideeeeen of al een eigen projectje af? post het hier!
Die chinezen kijken wel nauw, maar ze kijken nie zo nauw.
Dj t²Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2008
Laatste: 28-1-2016
Berichten: 67
3-2-2010 16:20
Ik gebruik deze met carnaval:

Op verschillende telefoons (vooral sony-ericsson) heb je de functie 'afstandsbediening'.
Je vraagt je misschien wel af waarvoor..
Dit programma verandert je telefoon in een draadloos Bluetooth toetsenbord.
Je kunt dus bijvoorbeeld F1 tot F12 instellen als toetsen.
Deze kun je dan weer via virtual dj omzetten in de mappers.

Erg handig als je laptop ergens in de wagen staat te draaien en je er zelf niet zo makkelijk bij kan.
Ik kan hiermee het volume regelen (wel van tevoren afstellen), play/pause, next automix, etc..
ik hoop dat je er iets aan hebt.

p.s. mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik kan de nodige bestanden mailen
Die chinezen kijken wel nauw, maar ze kijken nie zo nauw.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
3-2-2010 21:54
Zoiets? Was een PS/2 toetsenbord printplaat waar we andere knopjes aan gemaakt hadden op een RVS 19" plaat. Programma wat we hierbij gebruikten was Virtual TurnTables (Windows 98 tijdperk).

Nu hebben we een controller van een oude dubbele cd-speler waar we het data protocol van ontleed hebben en deze via een USB poort als een MIDI controller kunnen gebruiken. (Zelf printje en driver voor gemaakt)
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
3-2-2010 21:57
Dat lijkt me een lastig klusje, zo'n protocol achterhalen!
Any details hoe jullie 't hebben gedaan?.. ..of is dat het geheim van de smit? laugh :D
Nu ook op internet!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
3-2-2010 22:08

dj_mvandis schreef:

Dat lijkt me een lastig klusje, zo'n protocol achterhalen!
Any details hoe jullie 't hebben gedaan?.. ..of is dat het geheim van de smit? laugh :D
De controller die we "ontleed" hebben is van een Sherwood dubbele cd-speler (OEM merk) die we voor 2 tientjes op eBay hadden gekocht. Een paar avonden met bier, een oscilloscoop, wat elektronica, geduld en trail & error kom je een heel eind. Het was bij dit ding niet meer dan een serieel protocolletje op 384000 baud. We kunnen op 2 knopjes na alles uitlezen en naast de ledjes zelfs ieder segmentje op het display apart aansturen (leuk voor teksten). Ik heb het idee dat dit voor andere (bekendere) merken niet veel anders zal zijn.

Mocht iemand nog een controller willen "doneren" dan wil ik daar best een keer naar kijken. sneaky :V
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
3-2-2010 23:40
Dat is dan wel weer leuk om te horen!
Als ik ooit nog eens tegen een controller unit aan loop, neem ik wel even contact op... ...*ziet iets voor zich met thuisbioscoop besturen oid*
Nu ook op internet!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
5-2-2010 17:42
foto's? laugh :D
If it ain't Dutch it ain't much...
Dj t²Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2008
Laatste: 28-1-2016
Berichten: 67
6-2-2011 01:25
Misschien een enorme kick, maar wel een bruikbare:
Op een ander forum ben ik iemand tegengekomen die zo'n controller voor de carnaval nodig had.
Ik heb daarvoor een zipje gemaakt met alle bestanden, programma's en een volledige uitleg hoe je je SE telefoon als controller kunt gebruiken.
www.elektronicaforum.nl/audio-carnavalswagen-t15385.html
Als je dit nodig hebt, maar geen account op dat forum hebt, kan ik het je ook mailen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Groeten, Thijs

p.s. Is er een manier om te beantwoorden zonder te kicken? Zou voor zoiets wel makkelijk zijn.
Die chinezen kijken wel nauw, maar ze kijken nie zo nauw.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
6-2-2011 16:00

dj t² schreef:

p.s. Is er een manier om te beantwoorden zonder te kicken? Zou voor zoiets wel makkelijk zijn.
???

Waarom zou dat makkelijk zijn? Zodat niemand weet dat er een nieuwe bijdrage in een topic is? Lijkt mij een beetje op een brandstofmeter die NIET vertelt hoe vol je tank zit...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PatrickbemmelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2011
Laatste: 9-7-2019
Berichten: 91
19-4-2011 23:30
bestaat er ook een programma voor android telefonns om virtual dj met wifi of iets aan te sturen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)