Forum > Geluid

dap palladium p-2000

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
BOERYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2009
Laatste: 13-7-2009
Berichten: 2
30-6-2009 01:53
Hallo,
Ik heb een vraagje, (heb hem niet op dit forum kunnen vinden)
Ik heb 4 boxen van 60 watt 120 Sinus,8 Ohm,
deze wil ik 2 aan twee aansluiten, LINKS/RECHTS.
Is deze versterker daar te zwaar voor? Ik wil namelijk in de toekomst
zwaardere boxen aanschaffen, maar het verlopig nog doen met mijn oude.
Kan ik het geluidsvolume nog fansoenlijk regelen (zachte muziek, luister muziek)
of raden jullie mij aan om een lichtere versie te pakken? Het is voor feestjes in Tenten, huiskamers, etc etc.

2e vraag:

Nu heb ik een computer met een 3.5 jackplug aansluiting.
welke kabel heb ik nodig om stero te sturen naar de Behringer FBQ-1502
en van deze naar de versterker.Er staan zoveel verschillende kabeltjes op de site.
zouden jullie de type nummers kunnen geven.

B.v.d
Groetjes Dirk.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
30-6-2009 02:32
Dirk, dit is er toch echt wel een beetje over hoor ;) Je gaat je speakertjes heel snel kapot spelen. Ik denk dat je als tussenoplossing beter gewoon ergens een goedkoop tweedehandsversterkertje op de kop kan tikken. Of kijk bijvoorbeeld eens naar iets à la JB VX400 (of iets in dat genre). Eventueel kan je op Marktplaats ook wel ergens een 'goeie ouwe hifibak' scoren. Daar ga je op een goedkope manier meer plezier aan beleven. Ook je speakers zullen je dankbaar zijn ;)

Ik zou, indien die situatie zich moest voordoen, wel gebruik durven maken van een versterker die veel te veel vermogen levert, maar dan moet je verdomd goed weten waar je mee bezig bent... Stel nu dat je je setje echt alleen maar zou gebruiken voor een rustig achtergrondmuziekje, of om in je living een beetje klank te brengen, dan zie ik geen probleem. Het is niet dat het niet zal werken hé... Maar hoeveel mensen houden zich aan zo'n door zichzelf opgelegde beperkingen? Niet al te veel... Dus gewoon niet doen.

Wat betreft je tweede vraag... Ga je je laptop via een equalizer naar je versterker brengen? Dat is ook niet meteen de meest optimale situatie. Heb je de mogelijkheid om te investeren? Is er ruimte om er een mengertje tussen te gooien? Doen! :) Ook naar de toekomst toe... Heb je eens een cd-speler nodig, of een andere bron, of wil je eens door een micje praten, dan ga je niet ver komen met alleen je equalizer ;) Een klein prutsmengtafeltje hoeft echt niet duur te zijn, maar je zal er alleszins geniet van hebben!

Bestel dit, hang er bijvoorbeeld deze aan als tussenoplossing, en sluit je laptop aan met zo'n kabeltje.

Dat mengertje is natuurlijk maar iets heel simpel, maar wel handig, beter dan geen... De versterker is slechts een voorbeeld. Aangezien je later eventueel naar een P2000 wil gaan, kan je misschien best bij DAP shoppen, vandaar de suggestie.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
BOERYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2009
Laatste: 13-7-2009
Berichten: 2
30-6-2009 20:32
Bedankt voor je reactie,.
Ik zal eens gaan kijken of ik wat anders kan krijgen op het internet.

Groetjes wink ;)
DjjurgenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 10-2-2021
Berichten: 139
24-10-2010 22:30
1 x bewerkt. Laatst door Djjurgen op 25-10-2010 18:11
ff een vraag aan dj roma....
waarom vind jij de t.amp grote rotzooi?

ik heb zelf 7 stuks
elk weekend op pad
in 5 jaar tijd 1 eindtrap kapot gehad...
ligt denk meer aan hoe de eigenaar met spullen om gaat happy :)
trotse eigenaar van system one audio.
SjorsvanrensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2010
Laatste: 11-6-2011
Berichten: 5
26-1-2011 14:21
Hallo,

Ik heb een defecte dap p-2000 staan.
De protect en clip led blijven branden aan 1 kant..
Ik heb hem open geschroeft en zag dat het relaisje doorgebrand was? dat ding wat klikt als je hem inschakelt.
Is dat zo te bestellen en te hersolderen? en hoe heet dat ding?

Groetjes
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
26-1-2011 21:51
Dit heet een inschakelvertraging wink ;) , Als 't goed is is het wel te verkrijgen bij de doorsnee elektronica zaak,
Als ik jou was zou ik hem even meenemen naar de winkel en de waardes goed opschrijven zodat je wel de juiste koopt!
Suc7
TLS-Productions
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1595
27-1-2011 00:16
Het feit dat clip led en protect led blijven branden geeft aan dat er meer aan de hand is dan alleen het relais!
Waarschijnlijk staat er gelijkspanning op de uitgang en zijn er enkele torren stuk... sad :(
't is maar een hobby...
SjorsvanrensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2010
Laatste: 11-6-2011
Berichten: 5
27-1-2011 08:28
en die torren wat zijn dat voorn dingen? zijn die duur? en kan ik meten of die kapot zijn?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
27-1-2011 09:58
Ik denk dat het veiliger is als je de versterker laat herstellen. Een goed aanspreekpunt daarvoor is de winkel waar de versterker is aangeschaft.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SjorsvanrensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2010
Laatste: 11-6-2011
Berichten: 5
27-1-2011 13:41
Hoi Dre,

Ik heb iemand gevonden die er voor me naar wil kijken (een fijn electro man)
Veel verstand van printjes dus dat gaat goed komen.
Was ook al van plan hem er voor te vragen maar ik dacht zal eens op het forum vragen wat er precies kapot is.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)