Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 132 van 146)
Moderator(s): Dré
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
27-11-2010 23:03
1 x bewerkt. Laatst door Dj-nsp op 28-11-2010 19:29

Bassie Rassie schreef:

tegenwoordig kijk ik er niet eens meer naar.

1ste paar afleveringen was een technici die van galm hield.
en het wordt steeds erger.
Reactie op Youtube:

Ja klopt het is ind een prutser rondingers etc hoorde en zag het ook
Toevalig net op het nieuws bezuinigingen op de omroepen laugh :D
De GELUIDSMAN die het geluid doet bij THE VOICE mogen ze wel eens heel snel naar huis sturen.
Regelmatig gaat er wat fout en zeker bij dit optreden van Take That.
Kijk maar eens vanaf 2.02: Robbie''s microfoon valt uit.
Op 2.10 krijgt hij een andere mic en gooit op 2.12 zijn niet werkende mic naar achteren.
Dit dit zomaar kan bij een programma als the Voice.
Ook gaat bij de voice of holland regelmatig wat fout met de monitors en de oortjes en de audiomix is ook niet altijd even strak.
?Quote?
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
28-11-2010 12:34
Bij alle programma's en concerten gaat wel eens wat fout. Grappig dat jullie daar zo heftig op reageren. Enig idee hoeveel microfoons, monitor-lijnen en andere ellende daar lopen? Dat is meer dan 5 sporthallen gevuld met drive-in showtjes bij elkaar..

Vrij denigrerend om dat een "prutser" te noemen. Als ik elke foute doorstart van de gemiddelde DJ tel of elke plaat die net niet helemaal optimaal valt, of elke lichtstand die totaal niet bij de muziek past..
Light Image
Dj-nspStandaard Lid
28-11-2010 12:54
Hoo pardon,

was een quote van youtube zelf wink ;)

Nathan
?Quote?
FlorioleStandaard Lid
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
28-11-2010 16:01

dj-nsp schreef:

Hoo pardon,

was een quote van youtube zelf wink ;)

Nathan
Zet dat erbij dan, nu lijkt het net alsof dat jouw mening is.
Don't forget to walk, before you run!
Bassie RassieStandaard Lid
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
28-11-2010 16:39

JeroenVDV schreef:

Bij alle programma's en concerten gaat wel eens wat fout. Grappig dat jullie daar zo heftig op reageren. Enig idee hoeveel microfoons, monitor-lijnen en andere ellende daar lopen? Dat is meer dan 5 sporthallen gevuld met drive-in showtjes bij elkaar..

Vrij denigrerend om dat een "prutser" te noemen. Als ik elke foute doorstart van de gemiddelde DJ tel of elke plaat die net niet helemaal optimaal valt, of elke lichtstand die totaal niet bij de muziek past..
Fouten worden overal gemaakt. Maar als je gaat luisteren en je hoort dan niet dat de galm extreem hard staat, dan kan je na mijn weten beter afvragen of je wel in het juiste vak zit. (zelfs als je op een digico werkt)

En je kan dit niet vergelijken met een drive-in show, das een beetje appels met peren vergelijken.
Freelancer in de noordelijke provincies
IkkeikkemijStandaard Lid
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
28-11-2010 20:47

JeroenVDV schreef:

In tegendeel. Ik neem er diep mijn petje voor af dat 5 seconden na het uitvallen van een microfoon er een ander bezorgd wordt! Ook zeer professioneel van de heren dat die het zo snel doorhadden en doorgaven.
Seeburg Acoustic Line
Dj-nspStandaard Lid
28-11-2010 20:58
Waarschijnlijk gewoon de batterij leeg. laugh :D
?Quote?
JeroenVDVVIP Lid
29-11-2010 10:00

Bassie Rassie schreef:

Fouten worden overal gemaakt. Maar als je gaat luisteren en je hoort dan niet dat de galm extreem hard staat, dan kan je na mijn weten beter afvragen of je wel in het juiste vak zit. (zelfs als je op een digico werkt)

En je kan dit niet vergelijken met een drive-in show, das een beetje appels met peren vergelijken.
Volgens mij heb jij nog nooit geluid voor TV geschoven, en is het dus beter als je niet van die conclusies trekt. Ten eerste wordt het TV-geluid niet op een digico geschoven. Dat gebeurt geheel gescheiden van het zaal-geluid. Ten tweede, schuif je tegen een (flinke) reeks processing, ook soms (deels) zender-afhankelijk. Ten derde, wordt regelmatig zo'n "grote" artiest geschoven door OFWEL de technicus van de artiest zelf, of door een van de (zeer ervaren) geluidstechnici van het facilitaire bedrijf, maar met een technicus/manager/producer/whatever hijgend in z'n nek van de optredende artiest. Die bepaalt "meer of minder galm", "meer vocal", "meer backingvocals", etcetera.

(Overigens, "slecht" geluid bij een pop-show komt ook regelmatig voor door zeer beroerde zogenaamde 5.1-sets bij mensen thuis met alle mogelijke effecten en processing. Leuk bij een filmpje, funest voor een muziekprogramma)
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
29-11-2010 12:22
nou Jeroen,
je kan nu wel zeggen dat alles altijd profi gebeurd bij dit soort shows,
maar ook ik hoor en zie regelmatig de grootste blunders voorbij komen.

Natuurlijk ligt het niet aan de instelling van de mensen, maar dat er steeds vaker fouten gemaakt worden is wel merkbaar.

Ook vind ik het geluid wat je in de huiskamer krijgt van Nederlandse muziekprogramma's vaak om te huilen.
Zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Amerikaanse show.
Daar hebben ze het meestal wel beter voor elkaar.

Misschien dat dat ook wel een beetje met budgetten te maken heeft.

Verder vind ik het super irritant dat werkelijk onder elk stukje spraak/interview steeds achtergrond muziek gezet word,
welke ook blijkbaar ook steeds harder moet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
29-11-2010 12:49

Tom schreef:

nou Jeroen,
je kan nu wel zeggen dat alles altijd profi gebeurd bij dit soort shows,
maar ook ik hoor en zie regelmatig de grootste blunders voorbij komen.

Natuurlijk ligt het niet aan de instelling van de mensen, maar dat er steeds vaker fouten gemaakt worden is wel merkbaar.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je de huidige shows met de Henny Huisman programma's van begin jaren 90 vergelijkt wellicht, maar we hebben het hier over shows met meer dan 20 handzenders, iedereen in-ears, zaalgeluid + monitorgeluid + TV-geluid, 1500 man publiek, een plafond met meer dan 300 bewegende koppen en meerdere live-verbindingen met de andere kant van de wereld. Oja, en nog +- 100 instarts per uitzending op z'n minst.
Ook vind ik het geluid wat je in de huiskamer krijgt van Nederlandse muziekprogramma's vaak om te huilen.
Zoals gezegd, heeft dit vaker te maken met de thuisinstallaties die zogenaamd goed zijn van kijkers dan van de mix zelf (afgezien van bepaalde programma's die inderdaad vrij beroerd klinken, met name door slechte backingtapes o.i.d.). Of door eindprocessing van een zender.
Zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Amerikaanse show.
Daar hebben ze het meestal wel beter voor elkaar.
Even ter illustratie: Een gemiddelde buitenlandse show wordt anderhalf jaar voorbereid. Een gemiddelde Nederlandse show ter formaat van Popstars wordt vaak in maximaal 4 maanden voorbereid. De budgetten zijn in het buitenland in veel gevallen meer dan het 10 voudige.
Verder vind ik het super irritant dat werkelijk onder elk stukje spraak/interview steeds achtergrond muziek gezet word,
welke ook blijkbaar ook steeds harder moet.
Dat zijn de keuzes van de productie..
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)