Hulp gezocht betreft cobranet of dergelijken
(23 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
Dj-BpmStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-9-2006 Laatste: 2-10-2013 Berichten: 71 | 12-10-2010 11:03 |
Op het moment ben ik stage lopen bij Decilux audio, een licht/geluid verkoop/verhuur bedrijf in Hengelo. Aangezien ik een hbo student ben op het saxion (Enschede) is het blijkbaar noodzakelijk om een algemene stageopdracht te doen. Naar wat overleg is eruit gekomen dat ik namens decilux mij maar eens goed moet verdiepen in het systeem cobranet. De bedoeling is uiteindelijk dat ik over cobranet een verslag maak met hierin mijn bevindingen en een vergelijking met het huidige analoge systeem (of hoe je het wilt noemen). Tevens zal ik een presentatie geven over cobranet met eventuele demonstraties, test opstellingen. Ondanks dat er veel informatie te vinden is over cobranet zelf via het internet kan ik uiteraard altijd meer gebruiken, vooral informatie over de huidige ontwikkelingen komen mij goed van pas?? Echter mijn grote vraag! Welke bedrijven hier op het forum maken al gebruik van het cobranet systeem? Of een systeem wat hierop lijkt? En zal ik eens langs kunnen komen om dit systeem te bekijken, eventueel zelf een demonstratie hiervan te kunnen krijgen? | |
OVmusic drive-in shows | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 12-10-2010 11:12 |
Je zou natuurlijk de importeurs van de merken die Cobranet gebruiken kunnen bellen, of is het eng om een telefoon te pakken vandaag de dag? Die kunnen je precies vertellen wie er gebruik maken van Cobranet, kunnen je contactpersonen geven, of zelf helpen met uitgebreide uitleg en demonstraties. Die merken zijn namelijk degenen die Cobranet "maken of breken"; die staan tenslotte aan de voorkant van de toepassing van de technologie. Bi-Amp Klark Teknik Bose LCS BSS ClearCom Creative Audio Crest Audio Crown DBX D&R Digigram Dynacord EAW Electro-Voice Gentner Mackie Midas Peavey QSC Rane Renkus Heinz Shure Symetrix Telex Whirlwind Yamaha | |
Light Image | |
Dj-BpmStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-9-2006 Laatste: 2-10-2013 Berichten: 71 | 12-10-2010 12:56 |
Ik ben en was al bezig met het contacteren van enkele merken, echter leek het mij ook makkelijk om deze vraag hier te stellen. Aangezien de kans redelijk aanwezig is dat er al forumleden zijn die zon compleet systeem in gebruik heeft?? | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 5-12-2010 21:43 |
Hallo, Ben weer eens wat informatie aan het vergaren, ditmaal over CobraNet. Met name ben ik geïnteresseerd in de performance van het complete netwerk als het CobraNet samen word gebruikt met een normaal netwerk. Zijn hier forumleden die er mee werken en hier iets over kunnen vertellen? Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 1596 | 5-12-2010 22:04 |
Nou ja, ik was ook al het een en ander aan het uitzoeken... Ik weet niet wat je doel is, maar ik zocht een (betaalbare) oplossing om van mijn dikke multi af te komen (digitaal dus). Ik kwam dit tegen: www.softwareaudioconsole.com/ Afhankelijk van je doel heb je er iets aan... Je wilt het toch niet thuis gebruiken hè? | |
't is maar een hobby... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 5-12-2010 22:41 |
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 5-12-2010 23:48 Hallo Peter,PvG schreef: Je wilt het toch niet thuis gebruiken hè?De goedkoopste die ik tot nu kon vinden zijn rond de 750,- euro per stuk (INbox X2 en OUTbox X2 van Attero Tech, leverbaar via Iemke Roos), maar dat zijn modules die je inbouwt in de muur e.d.. Heb overigens geen idee of deze goed presteren/goed klinken. Ik ben vooral geïnteresseerd in losse converters (mogen ook printjes zijn die je kan inbouwen) die van een gebalanceerd (stereo) audio signaal een (data) signaal maken (en andersom) om over het netwerk te jagen. Voorbeeldje: Audioscience, ASI2202 Two Channel CobraNet Input/Output device Greetz Webbie... | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 5-12-2010 23:42 |
Barix heeft zowel kant en klaar producten als PCB's. Encoden/decoden PCM of MP3 streams vanaf analoge of digitale inputs. Voorbeeld van input Voorbeeld van output Kwaliteit? Geen idee. Maar met de SPDIF zou je in ieder geval een eigen A/D en D/A kunnen kiezen Zeer betaalbaar, maar dus wel MP3 encoding... Leuke is wel dat je Shoutcast kunt decoden en encoden met die kastjes, dus als je vanaf een computer met Shoutcast plugin afspeelt kun je via netwerk streamen en afspelen | |
Light Image | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 5-12-2010 23:52 |
Hallo Jeroen, Bedankt voor je post. Ik zoek echt CobraNet converters, omdat deze dus het analoge signaal ongecomprimeerd omzetten naar een data (netwerk) signaal, en dat ook nog zonder te veel latency doen. Greetz Webbie... | |
Dj-BpmStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-9-2006 Laatste: 2-10-2013 Berichten: 71 | 7-12-2010 17:18 |
Webbie mits jij interesse hebt kan ik jouw wel mijn verslag sturen (nog niet af, cobranet gedeelte wel) waarin in duidelijk staat omschreven wat cobranet is en kan. Cobranet is naar mijn inzien nog steeds de beste keus als je het wil laten lopen op een bestaand netwerk. | |
Dj-BpmStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-9-2006 Laatste: 2-10-2013 Berichten: 71 | 7-12-2010 17:24 |
Om even terug te komen om je vraag hoe cobranet presteert in een bepaald netwerk.... Het cobranetprotocol zorgt ervoor dat zijn data "voorrang" krijgt op niet bestaande pakketjes. Een voorbeeld... Bij een 100Mbits netwerk waarin je 64 audio kanalen zal gebruiken (32 heen, 32 terug) zal cobranet rond om de 80Mbits reserveren voor zijn data. Het bestaande netwerk zal het dan echter moeten doen met de resterende 20Mbits. Mits dit in eerste instantie te weinig is kan dit gevolgen hebben dat het normale data verkeer binnen het netwerk slomer word. Nogmaals mits interesse kan ik je het één en ander wel toesturen waarin o.a. het bovenstaande word beschreven. | |
OVmusic drive-in shows |