Forum > Geluid

bas geluid draagt te ver

(32 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
InfoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2010
Laatste: 6-6-2010
Berichten: 1
6-6-2010 13:24

"Ik ben van mening dat "massa, massa, massa" bijna het enige antwoord is. Dus niet als een kip zonder kop een sub op een stuk piepschuim zetten (TENZIJ de vloer van hout is) maar juist de sub lekker stevig aan de vloer verankeren"

Lekker slim die moderator! Het geluid moet je stoppen niet laten dragen slimme!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
6-6-2010 16:32

info schreef:


"Ik ben van mening dat "massa, massa, massa" bijna het enige antwoord is. Dus niet als een kip zonder kop een sub op een stuk piepschuim zetten (TENZIJ de vloer van hout is) maar juist de sub lekker stevig aan de vloer verankeren"

Lekker slim die moderator! Het geluid moet je stoppen niet laten dragen slimme!
Ik bedoel geen piepschuim, maar echt schuim (wat je bijvoorbeeld in de binnenkant van een case stopt of in je matras zit,

en JA de vloer is van hout, dat was al een paar keer eerder aangegeven.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CorneelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2010
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 20
16-6-2010 22:52
Ligt denk ik ook aan het merk en type sub welke je gebruikt. Als ik onze 18"sub neem die begint pas te rollen bij ongeveer 10-15 meter en gaan inderdaad erg diep. Als wij ze niet zo diep willen hebben en de rol eerder willen laten beginnen richten wij de subs iets naar binnen (naar elkaar toe), meestal is het probleem dan wel verholpen. nemen wij de 15"sub, dan begint de rol eerder en gaat ook minder diep. door de houten vloer heb je een bulk aan resonantie (of hoe je dat schrijft) geluid. een rubberen mat zal al aardig helpen. Zou gewoon eens gaan testen met de adviezen van eerder geschreven adviezen en kijk voor jezelf naar de beste oplossing. Voor vaste installatie is het makkelijker, dan dat je de oplossing zou moeten zoeken voor rental. By the way, staan je subs niet op rubberen voetjes of staan/liggen ze direct in contact met de vloer?

Succes..het gaat vast goed komen met alle tips... happy :)
"luister gewoon naar het product om je zelf te overtuigen van de kwaliteit."

Terug naar forum Reageer (zonder quote)