Forum > Licht

freestyler hulp

(210 reacties. Pagina 16 van 22)
Moderator(s): Dré
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
19-5-2010 10:56

pietje schreef:

Je kan op de BCF alleen verschillende page's toewijzen aan de bovenste rij draaiknoppen. Deze wissel je met de knoppen rechtsboven dacht ik. De faders hebben geen verschillende pages.
Hij bedoeld niet de ingebouwde pages in de BCF, maar de ingebouwde pages in FreeStyler. Min of meer dezelfde methodiek, andere plek.
Ik heb FreeStyler even niet bij de hand, maar volgens mij kan je in het venster waar je de midi functies toewijst ook midi knoppen toewijzen aan de verschillende pages en/of shift functie van FS.
Ik heb dat in ieder geval gedaan voor een Korg nanoKontrol.

Wat betreft het antwoord op vraag 1, op zich is dat al gegeven, zou je ook middels een override button een scene kunnen starten met maar 1 step erin waarin je de intensity kanalen van de gewenste lampen naar 0 zet. Dan heb je en soort custom black-out button zeg maar. Zo kan de cue ook gewoon blijven lopen maar met de lampen uit.
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
CrxtreemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2004
Laatste: 11-5-2019
Berichten: 164
19-5-2010 21:49
Kijk "restore values" is wat ik zocht.
Enigste is dat hij als er een fade in de que zit hij langzaam wegfade,maar daar is mee te leven.

Page functie gezocht om deze toe te wijzen aan mijn knoppen maar deze staat niet in de lijst.
Heb de vraag ook even gesteld op het Freestyler forum.

ps,
Maakt het nog uit in welke preset ik de freestyler.syx laad?
In een tutorial die ik tegen kwam zetten ze de file in P-10.
Is vrij onhandig lijkt mij als je bijvoorbeeld overnieuw moet starten(spanningswegval oid).
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
20-5-2010 18:31
Beste mensen,

Ik heb onlangs de Sweetlight USB Cable aangeschaft en ik heb een simpele vraag:
Kan je deze nu WEL of NIET in combinatie met Freestyler gebruiken?

Het zal vast al meerdere keren gepost zijn, maar ik kan het echt nergens vinden.
Ook van de site van Sweetlight zelf word ik niet veel wijzer...
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
21-5-2010 01:23
Als ik in Freestyler naar de lijst kijk met beschikbare interfaces staat Sweetlight daar niet tussen, dus denk het niet.
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
21-5-2010 15:20

DJLP schreef:

Beste mensen,

Ik heb onlangs de Sweetlight USB Cable aangeschaft en ik heb een simpele vraag:
Kan je deze nu WEL of NIET in combinatie met Freestyler gebruiken?

Het zal vast al meerdere keren gepost zijn, maar ik kan het echt nergens vinden.
Ook van de site van Sweetlight zelf word ik niet veel wijzer...
Als hij er niet tussenstaat, dan niet.
Kleine kans dat hij per ongeluk hetzelfde reageert als een andere interface en daar is maar 1 manier voor om erachter te komen: proberen. Maar ga van een nee uit.
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
DJLPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2007
Laatste: 25-4-2022
Berichten: 114
21-5-2010 19:44
Oke, het is altijd wel even netjes om hier dan te vermelden als je probleem verholpen is toch?

Nou ik ben lekker aan het proberen gegaan, en ik kwam erachter dat als je freesyler op "Eurolite USB-DMX" zet, hij het gewoon doet happy :)
Wellicht ook wel interessant voor andere Freesyler gebruikers wink ;)
Voor zover ik nu even snel getest heb, werkt alles. Mocht ik nog problemen tegenkomen, meld ik het hier
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
21-5-2010 20:53
Dat is interessant. Ik zal deze info even doorgeven en elders publiceren zodat andere gebruikers daar ook wat aan hebben.

Vraagje, is dat deze: /nl/lichtsturingen/sweetlight-usb-cable_15181.htm ?
En de 2e vraag: ik neem aan dat je met gebruik van FreeStyler wel gewoon boven de 100 kanalen komt?

Ik vind het een knap duur ding. Hiermee vergeleken zijn die Enttec interfaces m.i. toch een stuk interessanter. happy :)
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
23-5-2010 13:00
Of de DMX-4-all die ook zo ongeveer de helft kost.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-5-2010 13:43
Heel gek, dat een commercieel product waarbij je met name (!!) betaalt voor de software waarbij de kabel eigenlijk je beveiligings-dongle is, duurder is dan een losstaand stukje hardware waar je puur voor wat electronica-meuk en wat beleg op de boterham van de makers betaalt..
Light Image
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
24-5-2010 19:45

pietje schreef:

Of de DMX-4-all die ook zo ongeveer de helft kost.
Maar die het DMX signaal niet zelf managed met een eigen processor, zoals de Enttec USB DMX Pro dat wel doet.
Daar is je verklaring dat de DMX-4-all (en een heeeeule boel andere interfaces) veel goedkoper zijn.
En ik vermoed dat de Sweetlight ook niet een eigen processortje aan boord heeft, om boven genoemde reden. Dat past gewoon niet in de prijs omdat het grootste gedeelte van de prijs meestal naar de software gaat.

Ohja, mochten mensen de Velleman USB naar DMX interface een interessant object vinden (de K8062 of VM116): maak je handen er niet aan vuil. Hoewel het ding een eigen processortje heeft, is die veel te traag waardoor je soms* hele trage reakties hebt op je licht. Zeer irritant.

* En die soms wordt altijd als je een paar honderd kanalen aan het gebruiken bent. Als je maar 20 kanalen gebruikt is het een prima ding overigens.
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)