Forum > Zelfbouw Speakers

1 Sub onder de Dap SM-12,

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SjoerdBoonstraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2010
Laatste: 6-7-2010
Berichten: 22
11-5-2010 23:14
Ik bedoelde met: als ik hier boven kom hoor je aanzienlijk veel verschil aan laag!!
Dat als ik bijvoorbeeld hem tot 200Hz liet gaan al veel minder bas kreeg en mij geluiden. heb hem nu op 160 staan en presteert aardig.
Ik heb natuurlijk ook maar een Stuk ingeval met ruimte en zou daardoor natuurlijk ook een stuk minder laag hebben dan met twee van deze kaste!!!
Nou is dat niet zoon probleem maja toch best vervelend als je er een beetje power op zet hij meteen overstuurd. Hij krijgt namelijk wel dik 800RMS!
Ik heb nu de versterker voor de sub (ER1500) op vol vermogen staan en mijn P900 boor de topjes op de helft. als ik nu over de 0 db ga met mijn uitgang signaal begint de sub best wat vervorming te krijgen. dit natuurlijker aan de ruimte liggen maar heb ze buiten getest dus zou dat het niet kunnen zijn. Binnen kort eb ik wel weer wat feesten om het nog eens allemaal na te gaan en het misch nog wel allemaal mee zal vallen.

Oja nog een vraagje voor de genen die al ervaring hebben met deze sub. hoever rijkt hij ong? (buiten, Binnen)
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 413
12-5-2010 11:05
Ik snap eigenlijk vrij weinig van het verhaal wat je hierboven hebt getypt. Ik wil je graag helpen, maar als ik niet kan begrijpen wat je schrijft wordt dat vrij lastig.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
12-5-2010 11:48
Ik denk dat je de sub zowiezo lager mag crossen. Deze sub presteert prima tussen de 42 en 120 Hz. Als je tussen de 100 en 120 Hz crossed, hebben je SM-12's daar absoluut geen problemen mee en zal je sub optimaal klinken.

800W RMS zou geen probleem moeten zijn voor deze sub. Heb ze zelf ook gehad en er ook 800W per stuk op gehad (4 stuks aan een Digidrive SH3204 = 2x1600W bij 4 ohm). Ik zou het probleem eerder in je signaalpad zoeken, te weten mixer, cross-over of versterker. En kijkend naar mijn bovenstaande opmerking, zou ik beginnen met de cross-over. Ik weet niet wat voor cross-over je hebt, maar mocht je een CX3400 van Behringer hebben: deze heeft een limiter, maar die werkt vrij bot. Dus daar zou eventueel ook de vervorming vandaan kunnen komen.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
SjoerdBoonstraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2010
Laatste: 6-7-2010
Berichten: 22
13-5-2010 12:05
Ik cross gewoon met mijn DDM4000 Mixer daar zit namelijk een sub out op! Ik heb al een beetje geprobeerd de instellingen goed te zetten en dat is nu aardig gelukt.
Als ik alleen nu dus boven de 0db uit kom op me mixer clipt hij op de versterker van de sub maar niet op die van de topjes.

Om hem nou op 120Hz te gaan crosse lijkt mij niet zo verstandig omdat ik maar een sub heb en de top speakers egt niet laag gaan!!!
Heb nou even niet de mogelijkheid om het te testen want buiten is het nou niet bepaald lekker weer en binnen trilt alles mee waar door je het allemaal niet zo goed meer kunt horen.

Een ding is al wel bewezen en dat is dat er voldoende Bass uit komt voor binnen! mijn moeder vind het namelijk niet zo leuk razz :p

Nog bedankt voor jullie interesse!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)