Forum > Geluid

Amp rack eindelijk helemaal klaar

(679 reacties. Pagina 10 van 68)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
1-5-2010 15:14

Fossalta schreef:

Als je voor de RS232 alleen de RX en TX nodig hebt, dan kan een 3pins XLR prima (RX, TX + GND)
Blijf je met het punt zitten dat RS232 niet zo lange lengtes aankan en je het niet kan doorlussen.
Of het bij XTA's werkt met enkel die 3 pennen geen idee, ik hou me liever aan standaarden om elend te voorkomen laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
1-5-2010 15:15

dj_mvandis schreef:

Jammer dat de 2 wielstripjes niet iedentiek is wink ;)
Is inderdaad klein beetje jammer. Beide kisten komen ook bij verschillende kistenboeren vandaan. Ook rackprofiel is anders, maar dat zie je verder niet.
Voor de rest hebben ze identieke maten, dus is het geen probleem met laden o.i.d.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 2068
1-5-2010 16:06

CyberDance schreef:

Fossalta schreef:

Als je voor de RS232 alleen de RX en TX nodig hebt, dan kan een 3pins XLR prima (RX, TX + GND)
Blijf je met het punt zitten dat RS232 niet zo lange lengtes aankan en je het niet kan doorlussen.
Of het bij XTA's werkt met enkel die 3 pennen geen idee, ik hou me liever aan standaarden om elend te voorkomen laugh :D
Als het RS485 is, mag een paar honderd meter geen probleem zijn. RS485 heeft standaard ook maar 3 pennen (waar was DMX ook al weer op gebaseerd?).

RS232 heef inderdaad nog wat handshaking pennetjes, maar die worden bijna nooit gebruikt (hooguit doorgebrugd in de stekker). Ik heb laatst nog een hoop trammelant gehad met een nieuwe computer, voor een verbinding die bij hoge uitzondering deze pennen wel nog nodig had.
Blijkt dus dat de firma Slet deze tegenwoordig voor het gemak helemaal niet meer aansluit.
De helpdesk had er verder ook geen kaas van gegeten. Serieel? Serial Ata? Dat is gewoon dat rode kabeltje meneer... Achja... Waarom zouden we ook weten wat er in de doos zit waar we mee schuiven?
Niet goed, wel hard!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
1-5-2010 16:22

joepurlings schreef:

Als het RS485 is, mag een paar honderd meter geen probleem zijn. RS485 heeft standaard ook maar 3 pennen (waar was DMX ook al weer op gebaseerd?).
Daarom converteer ik ook altijd bij de laptop naar RS485, en ga dan met XLR verder, zit je altijd goed en blijf je binnen de standaarden.

DMX is idd ook RS485, ik heb me weleens afgevraagd of een DMX splitter nou ook zou werken als splitter voor de RS485 lijn naar de XTA's, kan een hoop kabel schelen razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 2068
1-5-2010 16:36

CyberDance schreef:

DMX is idd ook RS485, ik heb me weleens afgevraagd of een DMX splitter nou ook zou werken als splitter voor de RS485 lijn naar de XTA's, kan een hoop kabel schelen razz :p
Helaas... DMX splitters werken normaal gesproken maar unidirectioneel.
Je zou eens kunnen proberen met een profibus repeater...
Niet goed, wel hard!
GvdvStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2010
Laatste: 4-11-2014
Berichten: 16
2-5-2010 10:18
betreft rs232 poort
acer heeft nog steeds een laptop in de aanbieding met eens serial poort
heb er onlangs een aangeschaft omdat ik die poort ook nodig heb om machines te programmeren
en inderdaad een usb naar rs232 converter werkt soms niet goed, heeft inderdaad te maken met dat handshaking protocol
What do you mean, an African or European Swallow?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 2068
2-5-2010 10:50
Als iemand een USB naar RS232 converter zoekt die wel goed werkt, stuur mij even een mailtje.
Ik heb al verschillende mensen op dit forum ermee kunnen helpen.

Problemen houden meer verband met de spanningsniveau´s dan met de handshaking. Hardwarematige handshaking is gewoon voorzien in de meeste converters.
Niet goed, wel hard!
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
2-5-2010 13:26
@ Cyberdance:

wat gebruik jij precies om van USB je XTA's in te gaan? Ik zit met een zelfde probleem.
Waar heb jij die converters gekocht?

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
2-5-2010 14:49
5 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 2-5-2010 15:04

gvdv schreef:

betreft rs232 poort
acer heeft nog steeds een laptop in de aanbieding met eens serial poort
Klopt, als je een beetje zoekt zijn er wel meerdere te vinden. Ook Dell en HP hebben nog laptops met serieel erop, alleen zijn dat vaak wel de wat duurdere modellen. Mijn laptop voor eigen gebruik heb ik ook speciaal daarop uitgezocht, alleen voor puur bij de XTA's vond ik het zonde om zo een duur model te kopen enkel voor RS232.

hugovanmeijeren schreef:

wat gebruik jij precies om van USB je XTA's in te gaan? Ik zit met een zelfde probleem.
Waar heb jij die converters gekocht?
- De USB naar RS232 converter is een Aten UC-232A model, die is te koop bij de gebruikelijke computerwinkels.
- RS232 naar RS485 is een KK-Systems K2-ADE. Die komt of rechtstreeks van bij de Nederlandse distributor vandaan (zie site KK). Als je geen USB naar RS232 converter gebruikt werkt de gewone K2 ook, maar via USB heb je de ADE versie nodig.
- Het verloopje van SubD RS485 naar XLR heb ik zelf gemaakt.

Alle info is overigens ook te vinden in Dit document van XTA. Bovenstaande combi is ook via XTA te koop alleen dan issie 3x zo duur sneaky :V
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
2-5-2010 14:51

Yoghurt schreef:

Ik heb een extra amprackje laten tikken.
Voorkant
Erg net kistje, alleen jammer dat de houtjes tussen de kist en het rackprofiel niet zwart zijn geschilderd.. Klein detail, maar dat zou het net hebben afgemaakt ashamed :$
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)