Forum > Geluid

Reparen, maken of kopen nieuwe speakers Drive-in.

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 276
15-3-2010 22:54
Mocht er interesse zijn, heb nog 2 stuks X-12T te koop, wegens aanschaf LT-212

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
15-3-2010 23:51
Ook zo gek nog niet, als je geen zin hebt ik kasten van DAP, is het merk 4-acoustic.

Nette kasten voor het geld en de FCS serie klinkt echt prima. (spreek uit ervaring)
Er zijn wel meer forumleden die hier mee werken, is inmiddels ook een dealert in Nederland.

Hebben een behoorlijke tijd met speakers van 4AC gewerkt, inmiddels gebruiken we een voor ons samengestelde set van een op het forum ook welbekende luidsprekerbouwer uit emmen.
Eventueel ook een optie? Wat mij betreft de juiste keuze als je niet merkengeil bent, draait hier inmiddels al 2 jaar zonder problemen happy :)
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
16-3-2010 11:00

Ratman89 schreef:

zijn inderdaad leuke boxxen, maar als ik dan ga kijken naar de prijs 399,- voor subs en 349,- voor tops, dan zit je al snel aan 750 euro per kant, passief. reken hier 2 versterkers bij a 400 euro(gemiddeld) dan kom je uit op 2300 euro,

als ik dan een eon serrie van jbl pak, actief met per kant 2x top 15 inch, en 2x sub 15 inch, dan ben ik met 3000-3400 euro klaar, en als ik zoveel geld uitgeef ga ik liever foor de jbl eon lijn, waar ik welliswaar meer aan besteed, maar het qua kwaliteit zeker vele male beter op wordt? of vergis ik me hierin?
Van de EON serie van JBL zou ik lekker afblijven of er een goede processor voor hangen, want het geluid is niet echt te pruimen naar mijn mening. De EONs hebben namelijk snel de neiging om te gaan schreeuwen op het hoog. Het is te compenseren, maar daar gaat wel extra tijd en geld in zitten. Kijk maar eens wat een DBX DriveRack kost.

Als je een compacte, actieve luidsprekerset wil van een gerenommeerd merk welke fatsoenlijk klinkt en goed hard gaat, kijk dan eens naar de ART-serie van RCF.

Wil je lekker geluid voor een scherpe prijs, dan is de DAP X-serie inderdaad leuk spul. Voordeel is natuurlijk dat het uitbreiden van de DAP set in de toekomst een stuk minder prijzig is dan een setje extra subs bijkopen voor de genoemde JBL of RCF set.

De hierboven genoemde luidsprekerbouwer uit Emmen levert overigens ook keurige kasten: mooie (merk) componenten, netjes afgewerkt en de klank vind ik meestal prima.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Ratman89Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2010
Laatste: 27-9-2012
Berichten: 13
5-4-2010 19:28
Mijn keuze is naar overleg met jurgen janssen van discobouncy, gegaan naar een hk premium pro set, ik begin met 2x de hk premium pro 15 inch top, met 1x tamp 2400ta versterker, en een nog te selecteren crossover/limiter.

zal vanaf mei overgaan om er 2x een hk premium pro 18 inch sub bij te zetten.

kan iemand mij advies geven over welke crossover/limiter ik het beste kan nemen voor deze set?

met vriendelijke groet
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 276
5-4-2010 21:11
In de vorige post is een goede genoemd, de driverack.
Heb je minder te besteden, is de behringer DCX 2496 een optie.

En er is natuurlijk legio ander materiaal, een budget bepaald het meeste de aankoop.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)