Forum > Algemeen Forum

Drive-in show websites

(630 reacties. Pagina 15 van 64)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
8-3-2010 20:52

Joniisr schreef:

DjREsound schreef:

..
Ik heb hem voor je geopend in Internet Explorer, Safari en Firefox. Doet het allemaal prima behalve in IE.
Wordt er zelf soms ook een beetje moe van, browser compatibility
Dat is natuurlijk de kortste klap. Lekker schoppen... Het lost NIETS op m'ja...

Je kunt echter ook even naar de gebruikte CSS kijken. Dan zie je dat er relatieve URL's gebruik worden in de CSS bestanden. Dan komt natuurlijk de vraag: "Relatief ten opzichte van wat"??? Daarover verschillen de meningen. De ene browser doet het relatief ten opzichte van het CSS bestand, de andere ten opzichte van de pagina die geladen is.

Heeft dus niets te maken met valideren of IE of FF of wat ook maar (dus een opmerking "gebruik Google Chrome" is net zo boeiend in deze context als de melding "mijn neus kleurt rood als ik m'n vinger in het stopcontact steek")...

Oplossing: Gebruik absolute URL's in css bestanden. Dus niet "../images/back_verlauf.jpg" maar "/drmp/templates/madeyourweb/images/back_verlauf.jpg".

Klaar is Clara.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-3-2010 08:07

Dré schreef:

(dus een opmerking "gebruik Google Chrome" is net zo boeiend in deze context als de melding "mijn neus kleurt rood als ik m'n vinger in het stopcontact steek")...
Wanneer kunnen we je boek verwachten, Dre? laugh :D

Onderwerp "browser compatibility" is vooral een puntje "lezen, lezen, lezen" en dan kun je zonder browser-hacks prima 100% hetzelfde ontwerp tevoorschijn toveren in alle (gangbare) browsers.
Light Image
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
9-3-2010 11:13

Dré schreef:

Joniisr schreef:

DjREsound schreef:

..
Ik heb hem voor je geopend in Internet Explorer, Safari en Firefox. Doet het allemaal prima behalve in IE.
Wordt er zelf soms ook een beetje moe van, browser compatibility
Dat is natuurlijk de kortste klap. Lekker schoppen... Het lost NIETS op m'ja...

Je kunt echter ook even naar de gebruikte CSS kijken. Dan zie je dat er relatieve URL's gebruik worden in de CSS bestanden. Dan komt natuurlijk de vraag: "Relatief ten opzichte van wat"??? Daarover verschillen de meningen. De ene browser doet het relatief ten opzichte van het CSS bestand, de andere ten opzichte van de pagina die geladen is.

Heeft dus niets te maken met valideren of IE of FF of wat ook maar (dus een opmerking "gebruik Google Chrome" is net zo boeiend in deze context als de melding "mijn neus kleurt rood als ik m'n vinger in het stopcontact steek")...

Oplossing: Gebruik absolute URL's in css bestanden. Dus niet "../images/back_verlauf.jpg" maar "/drmp/templates/madeyourweb/images/back_verlauf.jpg".

Klaar is Clara.
Kijk, hier heb ik inderdaad meer aan. Eens even proberen! Zometeen het resultaat...

En nope, werkt niet! Wat nu?
DjREsound
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
9-3-2010 12:05
hey grapjas, als je nu gewoon doet wat er staat heb je kans van slagen.

In je css staan nog steeds de relatieve links ../images/afbeelding.jpg. De browser gaat je afbeelding zoeken in "https://www.DjREsound.nl/images/afbeelding.jpg". Hierop komt een mooie 404 terug en zal dus niks gebeuren.

Overegens geeft drmp/templates/madeyourweb/images/back_verlauf.jpg een rood kruisje. Lijkt erop dat het bestand corrupt is, daar deze wel bestaat.
Lost in Music
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
9-3-2010 12:16
Ik heb gedaan wat hij zei maar het had in IE geen effect. Ik heb het vermoeden dat het grafische bestand zelf niet door IE ingelezen wordt (het welbekende rode kruisje). Wel vreemd want die heb ik gewoon in photoshop opgeslagen. De andere images die in de ccs staan worden allemaal relatief weergegeven en die doen het wel gewoon, dus daar zit de fout ook niet denk ik.
DjREsound
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
9-3-2010 12:18
Ik kreeg het kruisje in FF wink ;)
En vervang die relatieve links nu gewoon door statische. Dan weet je zeker dat dat niet het probleem is.
Lost in Music
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
9-3-2010 14:26

Sgrovert schreef:

Overegens geeft drmp/templates/madeyourweb/images/back_verlauf.jpg een rood kruisje. Lijkt erop dat het bestand corrupt is, daar deze wel bestaat.
Je zou toch eigenlijk verwachten dat de OP in ieder geval DAT wel zelf getest zou hebben.

Helaas pindasaus dus...

<<<<

Sla het bestand op als een zo kaal mogelijke jpeg zonder calibratieshit, zonder photoshop header (is ook wel zo handig, wellicht wil je Adobe helemaal niet laten weten dat je gebruik maakt van photoshop 7.0), zonder exif gedoe, indeling YCbCr (belangrijk; RGB wordt niet goed gevreten door IE8).

Daarna controleren in IE8 (bestandje LOS!!!!!!!) en pas dan gaan lopen emmeren tegen ons ;-)

Overigens zou ík zo'n afbeelding als png (of in ieder geval als gif) hebben opgeslagen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
13-3-2010 20:38
Eindelijk weer eens even tijd gehad om het probleem te zoeken. Het zat in het jpg bestand. Ik heb een nieuw png bestand gemaakt, daar naar verwezen in het CSS bestand en voila, hij doet het netjes nu. Tnx voor jullie info!
DjREsound
Stannie79Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2010
Laatste: 30-3-2013
Berichten: 6
14-3-2010 20:30
Dit is onze site : https://www.shadow-light.tk

Ps, hoe maak ik van de bovenstaande site een hyperlink ?

Bedankt
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
14-3-2010 20:33
[url=Je link ] Je tekst [/url] Klik
Twitter mee met @andycobbennl

Terug naar forum Reageer (zonder quote)