Forum > Geluid

DAP X-18BA

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
16-2-2010 18:10
Na een lange tijd (nu zo'n 3 jaar) met een OEM setje gedraait te hebben, word het tijd voor wat anders. Het setje wat ik had was actief en bestond uit 1 sub + 2 topjes. Ik was er niet heel tevreden over, omdat de subwoofer op laag volume prima dreunde, maar zette je hem over de helft, dan begon die te ronken/zoemen, en viel heel het dynamiek weg. Mijn vraag is: die DAP X-18BA´s, zijn dat een beetje leuke sub's ? over de passieve uitvoering is al genoeg geschreven op dit forum, maar hoe zit het met de actieve; komt er genoeg power uit?
Ik kies trouwens voor actief omdat het weer een versterker rek scheelt.

Maurice
:)
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
16-2-2010 21:11
Wat is je budget? En kies je weer voor 1 subje of wil je er nu 2?
Ik weet dat je specifiek vraagt naar de Dap sub, maar we kunnen natuurlijk ook nog even verder kijken.
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
22-2-2010 11:55
Nouja ik heb al eens flink rondgezocht naar een nieuwe geluidsset (ook op het forum), en ik wil graag over naar een 2 sub en 2 top combinatie, het liefst allemaal actief. Ik kwam de DAP X-18BA tegen en wil graag weten of hier een beetje stevige bass uitkomt, zonder dat de dynamiek wegvalt als je hem over de helft zet (heb ik nu last van). Ik kan met mijn geluidsset nu maximaal 75 man doen en de feestjes worden langzamerhand groter, dus spaar ik alvast voor een nieuwe set. Ik heb gekeken naar DAP en JBL, en ik weet dat DAP niet te vergelijken is met JBL of een ander A-merk, maar mijn buget zal ongeveer liggen rond de 2000 euro, inclusief versterkers (mocht het desnoods toch passief worden). Voor 2000 euro is het een kleine kans dat je ook echt 2 subs en 2 tops inc. versterkers e.d hebt van JBL, dus ben ik opzoek naar een leuk alternatief die toch nog goed klinkt!
:)
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 276
22-2-2010 12:04
Hoi Maurice, heb je een mailtje gedaan met een leuk voorstel, is dan niet JBL, maar klinkt zonder meer prima.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
22-2-2010 13:13
Zet gewoon op het forum wat je voorstel is. Dan hebben anderen er ook nog wat aan.
Ik zie hier zo vaak berichten in de trend van "ik heb je gemaild", "ja ik heb het gezien". Ook ivm vraagprijzen van 2dehands materiaal etc.
Precies of hier allerlei geheime dossiers de ronde gaan waar niets over mag uitlekken.
Ofwel zeg je mijn insziens gewoon op het forum wat je te zeggen hebt, ofwel regel je het helemaal buiten het forum om.
Tenzij hier een of andere vreemde policyregel voor geldt?
www.bigsoundsystems.be
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
22-2-2010 13:20
Jeroen heeft een aantal speakers in het tweedehands forum te koop staan. Wellicht zijn die interessant voor Maurice. Het is niet de bedoeling dat er buiten het tweedehands forum spullen aangeboden worden dus Jeroen lost dit netjes op door even te mailen. Niks mis mee lijkt me.
Dance the night away!
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
22-2-2010 13:32
1 x bewerkt. Laatst door BSS op 22-2-2010 13:35
Misschien niets mis mee nee, maar zelf vind ik het niet optimaal om een tread te volgen en plots te moeten afhaken omdat het "privé" verder gaat.

Als nu iemand anders ook ongeveer 2000 euro te besteden heeft is het toch leuk als hij kan opzoeken wat interessante combinatie's voor dat geld zijn.
Ik ben nu toch nieuwsgierig naar wat niet JBL is en toch prima klinkt en binnen dat budget past. Puur uit interesse :-)
Dan kan een verkoper nog steeds zeggen, ik kan je dat en dat aanbieden en/of een bericht sturen en het dan privé afhandelen of een verwijzing naar zijn 2dehands topic maken.

Verder weet ik ook niet welke user wat allemaal te koop heeft.

Staat trouwens ook los van het feit of je op het forum moet bevestigen dat je mailt zonder dat dit een toegevoegde waarde voor de lezers is. Hij zal het mailtje zo ook wel zien veronderstel ik.

Enfin, my 2 cents ;-)
www.bigsoundsystems.be
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 276
22-2-2010 13:35

BSS schreef:

Zet gewoon op het forum wat je voorstel is. Dan hebben anderen er ook nog wat aan.
Ik zie hier zo vaak berichten in de trend van "ik heb je gemaild", "ja ik heb het gezien". Ook ivm vraagprijzen van 2dehands materiaal etc.
Precies of hier allerlei geheime dossiers de ronde gaan waar niets over mag uitlekken.
Ofwel zeg je mijn insziens gewoon op het forum wat je te zeggen hebt, ofwel regel je het helemaal buiten het forum om.
Tenzij hier een of andere vreemde policyregel voor geldt?
Wil best hier in het Topic even melden wat ik heb aangeboden aan maurice.

Het voorstel:

2x X-15HL, 2x X-12T, vision 1600 en 3500, DCX-2496, flightcase met wielen, aansluitpaneel en de benodigde bekabeling voor de prijs van 1950 euro.

Mijn insteek was om het topic een beetje schoon te houden en direct met maurice contact te zoeken, hier is naar mijn idee niks geheim aan razz :p

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
22-2-2010 13:38
't Is inderdaad hoe je insteek is :-)

Ik ben misschien ook wel van nieuwsgierige aard ;-)
www.bigsoundsystems.be
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 276
22-2-2010 13:42
Fijn dat we niet allemaal hetzelfde zijn, anders zou iedereen in een opel astra rijden laugh :D

Heb soms ook van die momenten dat ik niet nieuwsgierig ben maar graag alles wil weten razz :p

Groet Jeroen
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)