Hoeveel kunnen wij vragen?
(42 reacties. Pagina 3 van 5)Moderator(s): Dré
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 4-9-2003 20:16 |
Tsja max, dat is een kwestie van verkeerd investeren. Truss, scans zijn allemaal heel aardig, maar met je topjes kom je niet veel verder dan een man of 50 en daar heb je dat allemaal niet voor nodig. Dat is ook voor Jip. Kijk altijd als je wat koopt: - Voor hoeveel man draai ik nu? - Heb ik daar genoeg !goed! geluid voor? - Nee? Niet investeren in nog meer lichteffecten maar in boxen/versterker - Ja? Ga dan op een slimme manier lichten kopen. Haal 4 parretjes met een kleine controller erbij. Gooi de kleine dingetjes (zwaailampen, lichtorgels) uit je show, dat ziet er al proffessioneler uit. | |
Volgende keer Peter! | |
DJ JipStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-2-2003 Laatste: 28-12-2003 Berichten: 19 | 4-9-2003 21:04 |
Bedankt voor de reacties! Ik ga nu in ieder geval sparen voor een nieuwe versterker! Mzzls, Jip | |
F&A Drive-in show | |
SteijntjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-11-2002 Laatste: 3-6-2008 Berichten: 141 | 4-9-2003 21:44 |
Ik ben het met jullie eens, dat je een bepaalde basis aan geluid moet hebben waarmee je het nodige kan verzorgen. Toch is er nog een belangrijke factor die ik zeker een rol vind spelen: Hoe draait hij? Als hij goed kan draaien en mensen een goede avond kan bezorgen heeft hij zijn werk toch goed gedaan en heeft hij ook recht op een mooi bedrag. Nou weet ik niet natuurlijk niet wat de kwaliteit is van DJ JIP , maar het ligt zeker niet alleen aan de apparatuur hoeveel je mag / kunt vragen. | |
MVG, Steijn Pelle | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 4-9-2003 21:47 |
Het belangrijkste is enig talent, Daarna meteen op de tweede plaats is een goed geluid. Je kan nog zo'n mooie lichtshow hebben, maar als je geluid brak is, kan je geen feest maken. Talent of geen talent. Ik zie ook wel regelmatig Dj's staan met de mooiste apperatuur, die er een potje van maken en (nog erger) zich daar totaal niet bewust van zijn | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
SteijntjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-11-2002 Laatste: 3-6-2008 Berichten: 141 | 4-9-2003 21:52 |
Tom schreef: Het belangrijkste is enig talent,Daarna meteen op de tweede plaats is een goed geluid. Je kan nog zo'n mooie lichtshow hebben, maar als je geluid brak is, kan je geen feest maken. Talent of geen talent. Ik zie ook wel regelmatig Dj's staan met de mooiste apperatuur, die er een potje van maken en (nog erger) zich daar totaal niet bewust van zijn | |
MVG, Steijn Pelle | |
Dj ivanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-2-2003 Laatste: 17-1-2024 Berichten: 29 | 4-9-2003 22:32 |
Haha, volgens mij wil iedereen tegenwoordig een drive in show.... maar den er aan! je komt er niet zomaar. Investeren is een ding wat zeker is. Maar op deze manier gaat het erg lang duren.... Maar waar een begin is is een wil. misschien toch even wat geld er tegen aan gooien. En als je toch al wat aanvragen hebt, en je doet het goed, dan heb je de aankoop er zo uit. Op dit moment is je installatie helaas onvoldoende... Maar succes voor de toekomst. greetz van Peet | |
lets make things louder!!! | |
Dj ivanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-2-2003 Laatste: 17-1-2024 Berichten: 29 | 4-9-2003 22:33 |
sorry voor de schrijf fouten | |
lets make things louder!!! | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 4-9-2003 22:43 |
Tom] schreef: Ik zie ook wel regelmatig Dj's staan met de mooiste apperatuur, die er een potje van makenen (nog erger) zich daar totaal niet bewust van zijn Met de apparatuur die je hebt, kom je eigenlijk iets te laat, je had moeten zorgen dat je naam via via terecht kwam bij mensen die examenfeesten hielden. Gast hier om de hoek draait ook en die heeft flink wat keren examenfeestjes kunnen draaien, vroeg ie wel niet zoveel voor, maar als je zowat ieder weekend wegbent heb je alweer aardig bedragje om wat leuk geluid mee te kunnen kopen. Wij waren met onze 150 euro (alleen voor examenfeestjes) te duur .. maarja :) Zelf geld insteken hoeft niet perse, maar is wel veel makkelijker, je kan meteen/sneller beginnen met wat beter materiaal dan huiskamer hifi-spul, voordeel/nadeel is dat je er dan zeker wat langer mee moet doen, omdat je er veel eigen geld ingestoken hebt, wat er weer uitmoet... Ik had de pech dat me ouders riepen/roepen dat ik geen eigen geld erin mag steken, want dat is zonde en we stoppen komend jaar toch en bladiebla... ondertussen slepen we onze spullen al 10 jaar overal naartoe (en sinds dit jaar begint het eindelijk iets te worden :)) | |
vaj-ta-lie-tie | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 5-9-2003 00:46 |
Een vaak gemaakte fout als mensen beginnen is dat ze gelijk veel willen hebben. Dus veel versterkers, veel CD-spelers, veel lampen en veel lichteffecten. Helaas betekent dat in de praktijk dat je dan eigenlijk gewoon veel rotzooi hebt. Begin met 1 of 2 lichteffecten (ik heb bruiloften gedaan met niet meer dan 2 mushrooms op een paar statiefjes (qua licht)) en het basis setje parren (want da's toch echt nodig om een zaaltje goed in een achtergrondje te zetten). Geluidsset: Koop die eerst gewoon niet. De eerste tijd zul je wellicht 5 of 10 x per jaar weg zijn. Huur dan dat geluidssetje en reken de kosten door naar de klant. Of probeer GOED 2e hands spul te krijgen. Nog een algemene tip: Hoe groter het woord professioneel op een apparaat staat, hoe meer dat is omdat het moet verbloemen dat het eigenlijk rotzooi is. Dus: Koop tactisch en met mate. Liever 1 leuk lichteffect waar je wat aan hebt dan 4 van die Skypech dingen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
SstarStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2003 Laatste: 25-10-2009 Berichten: 118 | 5-9-2003 15:55 |
Voor je geluid zou ik uitbreiden met 2x dap pr115 en een mission 900 versterker. En als je daar later wat subs onder zet bijv pr 115B, dan heb je voor betrekkelijk weinig geld een setje wat best aardig klinkt en waar je ook mee voor de dag kan komen. Want het oogt natuurlijk ook beter als je met een mission 900 aankomt met PA boxen ipv met een huis tuin en keuken koda versterker en een berg skypech rommel | |
Sommige mensen denken dat ze denken maar dat denken ze maar |