Forum > Newbie Forum

Huren van een Geluidsset

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
24-11-2009 21:16
Jullie hebben wel gelijk, op verzamelalbums staan ook veel nummers die je nooit of nauwelijks zou draaien. Over de pc: Ik heb al een dubbele cd-speler van Numark maar heb ook een laptop. Ik wil de pc niet afkraken hoor maar ik vind met een computer draaien eerlijk gezegd behoorlijk ruk. Ik heb namelijk een tijdje gehad dat mijn cd-speler kampte met afspeelproblemen en toen kon ik niet anders dan alleen met een laptop draaien (speciaal voor mijn drive-in gekocht). Virtual Dj erop en zo was ik van plan om de avond tot een succes te maken. Maar midden op de avond toen de sfeer er aardig inzat liep mijn computer vast en ja, daar stond ik dan voor 100 man (de jeugdsoos waar ik toen stond zat bomvol). Echt super balen en vanaf dat moment heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer in computers. Met cd's draaien vind ik veel fijner want je hebt het wat meer in de hand en het tempo moet je op je gehoor goedzetten. Vind ik eerlijk gezegd veel leuker dan 1x op een Synq knopje drukken, maar dat ben ik natuurlijk ashamed :$ Als back-up zeg maar of een plaatje tussendoor vind ik het wel handig zon pc'tje, of als ik bijv. net nieuwe nummers binnen heb omdat ik anders speciaal een nieuw cd'tje moet branden, maar daar blijft het bij.

Ps: Wat misschien nog wel handig is is om de muziek te rippen en een keuze te maken welke ik op cd wil hebben en deze opnieuw branden.. Of zie ik dat verkeerd ? Heb je veel minder zoekwerk en staan alle nummers waar je persoonlijk niet zoveel aan hebt er niet meer op.
:)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-11-2009 21:53
Je cd-speler had afspeel problemen, je computer liep vast. Lijkt me beide een stevige calamiteit als het op een avondje draaien gebeurt. En toch keur je op basis daarvan alleen de computer af en niet de speler?

Ik neem aan dat je in beide gevallen hebt onderzocht waar de problemen door werden veroorzaakt, zodat duidelijk is of het apparaat of de gebruiker oorzaak is?
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
24-11-2009 22:07
Ja de cd-speler was die avond al bij een reparatie bedrijf (toen al ruim een week), dus kon ik niet veel anders dan alleen de computer meenemen. Het probleem van de cd-speler was trouwens moeilijk te vinden (ik heb hem 3x heen moeten brengen omdat het probleem niet verholpen was). Ik heb daarover ook nog met Dré gemaild om te vragen wat ik het beste kon doen. Ik had overwogen om hem terug te sturen naar New-line maar de garantie was eraf en hier in de buurt zit een goed beoordeeld reparatiebedrijf dus toen had ik besloten om hem daarheen te brengen. Uiteindelijk bleek het een zogenaamde brugcel te zijn en deze was bij de productie van het apparaat al verkeerd geplaatst (de originele was niet zwaar genoeg). Daar kon ik verder ook niets aan doen. De computer liep die avond domweg gewoon vast. En voor de rest vind ik het gewoon niet handig werken. We draaien bij mij op school ook met een computer + bcd-3000. Ook regelmatig problemen dat de controller het niet doet ofzo. Alles weer helemaal opnieuw ingesteld en het was weer klaar, maar met een cd-speler hoeft dat allemaal niet. Na die ervaringen vind ik een computer niet zo betrouwbaar meer voor live gebruik, maar dat is ook gewoon een mening natuurlijk. wink ;)
:)
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
24-11-2009 23:00
Met een goed geconfigureerde pc, die geoptimaliseerd voor zijn doel, met de juiste Hardware: geen problemen..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-11-2009 11:40
Ik draai al jaren uitsluitend met pc (virtual dj met denon hc 4500 controller) en die is nog nooit vastgelopen. Ik heb uiteraard wel een backup bij, in mijn geval een HD 2500 maar je kunt ook enkele cd'tjes meenemen voor dit soort gevallen. Het is maar dat je de tijd kunt overbruggen die de computer nodig heeft om opnieuw op te starten. Als de computer echt kapot gaat heb je gewoon pech gehad, dat kan ook gebeuren met je cd-spelers, mixer, versterker, speakers enzovoorts. Dan kun je alles wel dubbel mee gaan nemen.

Als je met een fatsoenlijke MIDI controller (dus geen BCD 3000) werkt kun je ook gewoon live mixen hoor, dat doe ik ook.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
25-11-2009 13:05

Maurice Buitenkamp schreef:

Maar midden op de avond toen de sfeer er aardig inzat liep mijn computer vast en ja, daar stond ik dan voor 100 man (de jeugdsoos waar ik toen stond zat bomvol). Echt super balen en vanaf dat moment heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer in computers.
Tja, ik heb een keertje meegemaakt dat de versterker in een studentenkroeg is uitgevallen op het hoogtepunt. Sindsdien draai ik niet meer met versterkers laugh :D
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
25-11-2009 17:01
Zal wel stil zijn dan zonder voeding van je speakers: laugh :D razz :p
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Maurice BuitenkampStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 24-8-2012
Berichten: 36
25-11-2009 17:35
2 x bewerkt. Laatst door Maurice Buitenkamp op 25-11-2009 17:39

robertoal schreef:

Met een goed geconfigureerde pc, die geoptimaliseerd voor zijn doel, met de juiste Hardware: geen problemen..
Precies maar ik gebruik mijn pc ook voor andere dingen, bijv. school en gamen razz :p.
Tzal best dat een goed geconfigureerde pc nooit vastloopt of crasht of weet ik wat en dat is ook logisch, maar mijn pc gaat in ieder geval niet meer gebruikt worden als hoofdafspeelapparaat, of hoe je dat ook mag noemen laugh :D

DJefke schreef:

Tja, ik heb een keertje meegemaakt dat de versterker in een studentenkroeg is uitgevallen op het hoogtepunt. Sindsdien draai ik niet meer met versterkers laugh :D
En terecht... razz :p Jammer dat er geen alternatieven voor versterkers zijn hé wink ;)
:)
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-11-2009 17:36
Mijn laptop wordt uiteraard wel alleen gebruikt voor de dj software...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
25-11-2009 17:52

Maurice Buitenkamp schreef:

En terecht... razz :p Jammer dat er geen alternatieven voor versterkers zijn hé wink ;)
Uiteraard gebruik ik nog versterkers. Akoustisch DJ'en gaat niet erg vlot. Maar ik volgde gewoon jou denkpiste.
Wat er bij mij zoal het heeft laten afweten tijdens hoogtepunten, en wat ik desondanks nog steeds gebruik:
- CD-spelers (zowel B-merkan als Pioneer en Denon)
- platendraaiers
- mengpanelen (ja ook Rodec en Dateq)
- versterkers
- dimmers
- licht-pc's EN -consoles

Alles kan stuk gaan. Ok, is natuurlijk rot als je je pc moet rebooten, maar als een CD-speler plots beslist een CD niet verder te lezen, heb je ook niet altijd meteen een andere CD uitgezocht en in de andere speler gestoken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)