Forum > Algemeen Forum

Muziekclips afspelen op beamer

(26 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
10-11-2009 14:53
4 x bewerkt. Laatst door Robbiedj op 11-11-2009 13:57
Hallo,

ik ben zelf al jaren DJ en binnenkort is het feest van mijn vader.
Nu is het zo dat hij het sjiek vindt om een beamer + scherm te hebben staan, waarop bij sommige (dans)nummers de bijbehorende clip kan worden afgespeeld. Natuurlijk moet hierbij het beeld en geluid gelijk lopen, en moet het geluid wel van goede kwaliteit zijn. Nu heb ik al op internet rond gekeken maar vind niet echt wat ik zoek, vandaar dat ik het in een forum zet.

Ik weet dus niet of het mogelijk is muziek + video apart te hebben en deze tegelijk af te spelen, want als dit niet zo is bestaat er software waarmee je muziek (dus bijvoorbeeld de bijbehorende GOEDE kwaliteit MP3) onder de video kunt zetten, waardoor je dus alleen maar de videofile hoeft te 'openen'.

Mijn vraag luidt dus: weet iemand hier geschikte software voor? Het hoeft geen VJ software te zijn want dat is veel te uitgebreid. Het gaat dus gewoon om het afspelen van videoclips + audio via de beamer, eventueel zoals ik al zei dmv een losse video en een losse audio file, ofwel door een videofile waaronder ik zelf een goede kwaliteit MP3 zet(ook hiervoor zoek ik software)
Ook zou het handig zijn als het mogelijk is om bij nummers waar geen clip afgespeeld wordt een powerpoint te kunnen laten draaien en is het dus niet de bedoeling dat je op het geprojecteerde beeld ziet wat er tussendoor gedaan wordt of wat voor nummers er gaan worden afgespeeld. Software die dus een 'extern' videoscherm heeft zou ideaal zijn, want dat sleep ik dan naar het tweede bureaublad neem ik aan?

Alvast heel erg bedankt (ook namens mijn vader!)

Groet, Robbert

PS: ik las uit de reacties dat VirtualDJ een oplossing kan zijn, maar heeft iemand hier dan een kleine uitleg voor (want kom er niet helemaal uit) of is er ook nog andere software?

En weet iemand ook een goed stukje software waarmee je uit een MP4 video file het orginele geluid kunt verwijderen en er zelf (synchroon) een goede MP3 onder kunt zetten? (vobsub voldoet misschien wel maar ik snap niet hoe dit programma werkt)
VirtalDub schijnt ook een optie te zijn maar deze ondersteund geen MP4 files, en converten is geen optie want de kwaliteit gaat gewoon enorm achteruit, dat heb ik al geprobeert.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
10-11-2009 14:57
Dvd speler?

Video naar de beamer, audio naar je mixer.
Lost in Music
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
10-11-2009 15:04

Sgrovert schreef:

Dvd speler?

Video naar de beamer, audio naar je mixer.
Dat is helemaal zo'n slecht idee niet! Alleen zit ik dan natuurlijk wel met de misschien onhandige bediening van de dvd-speler, en als ik tussen door bij een nummer waar geen videoclip gedraait wordt een powerpoint wil starten de kabels zal moeten omprikken. Dat van die powerpoint moet ik trouwens even bij de beschrijving zetten.

Heel erg bedankt!
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
10-11-2009 15:10
met vobsub kan je audio onder video plaatsen.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
10-11-2009 15:51

robbiedj schreef:

en als ik tussen door bij een nummer waar geen videoclip gedraait wordt een powerpoint wil starten de kabels zal moeten omprikken.
Of je powerpoint als filmpje op cd zetten cq een foto cd maken en die laten afspelen.
Nummer klaar dvd eruit, andere erin en play.
Lost in Music
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
10-11-2009 15:59

robertoal schreef:

met vobsub kan je audio onder video plaatsen.
Bedankt! ik was net weer aan het googlen en vond geen programma's meer hiervoor.
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
10-11-2009 16:02

Sgrovert schreef:

robbiedj schreef:

en als ik tussen door bij een nummer waar geen videoclip gedraait wordt een powerpoint wil starten de kabels zal moeten omprikken.
Of je powerpoint als filmpje op cd zetten cq een foto cd maken en die laten afspelen.
Nummer klaar dvd eruit, andere erin en play.
Dat klopt, denk dat het toch hierop uit gaat komen. Is er dan wel een mogelijkheid om de nummers + video mooi in elkaar over te laten lopen? gaat dit bijvoorbeeld met MovieMaker?

En wat betreft het wisselen van Dvd/cd is het toch handiger om misschien software te gebruiken, of er moet al een manier zijn waarmee je via de computer de powerpoint kunt laten draaien en via de DVD speler de muziekclip. Maar als dat zo is zou het ook mogelijk moeten zijn om alles via software te doen.

Bedankt!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-11-2009 16:28
Met windows movie maken kun je gewoon een geluidsspoor aan je filmpje toevoegen...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
10-11-2009 16:30

YourLiVe schreef:

Met windows movie maken kun je gewoon een geluidsspoor aan je filmpje toevoegen...
Maar kun je daarmee ook het oude geluidsspoor verwijderen?
En gaat er geen kwaliteit van de video verloren?

EDIT: ik heb geprobeert en windows movie maker ondersteund geen MP4 video's.
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
10-11-2009 17:34
download de trial versie van virtual DJ, daarmee kan je geloof ik ook video mixen..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)