Forum > Newbie Forum

Wat nodig voor home-studiootje?

(55 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
NoobieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 19-11-2003
Berichten: 24
22-8-2003 15:18
ik ga binnenkort weekend werk doen, en dan ist budget niet echt nog een probleem meer wink ;)
maar het mag dan nog altijd niet te duur worden omdat ik niet alles op wil, heb ook nog andere onkosten en uitgaven, hehehe,
en daarna na ons cdtje de grote firma's contacteren voor een contract laugh :D hehehe,

dromen mag nogaltijd he wink ;)
Scratch-O-HolicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2003
Laatste: 3-1-2004
Berichten: 38
24-8-2003 20:33
Koop gewoon een mic van de dixons. Ik heb er ook zo een (was toen der tijd 10 of 20 gulden) en hij doet het nu nog perfect. Zonder enige vervorming. De kwaliteit is ook goed genoeg. Beter dan de zang mic van mijn neefje die veel duurder was. Volgende zaterdag gaan we als het goed is ook wat track opnemen.

Mixer? Nergens voor nodig. gewoon mic in de pc en met cool edit ofzo en je bent klaar dan kan je probleem loos multitracken. En het klinkt ook echt goed hoor.

Kop telefoons? tja kan maar dat lijkt me niet fijn rappen. Gewoon de boxen van je pc hard zetten werkt ook. Kop telefoons zijn leuk als extratje. Als je geld over hebt.

En mogt je wel een groot budget hebben kijk dan gewoon voor dure mic's (alleen dan moet je volgens mij wel een of ander verloopje hebben om in de mic in van de pc te stoppen) En neem er dan kop telefoons bij. Heb je gelijk goede monitoring. Dan hoof je ook geen extra monitors aan te schaffen lijkt mij zo.

Okee dit is mijn mening hoe het goedkoop kan. Zoals ik al heb gezegt klinkt het bij mij prima. En je bent nog goedkoop uit ook. Dan hoef je niet hals over kop apparatuur te kopen. Spaar gewoon door voor iets goeds. Want daar heb je wat aan.

Tot die tijd kan je je priema op zoiets "cheaps" uitleven.

Later
Zeik niet over het hiphop taaltje, je hoeft het niet te spreken hoor
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
26-8-2003 23:30
chat weggehaald.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
Berichten: 101
27-8-2003 19:59

Scrasch-O-Holic schreef:

Koop gewoon een mic van de dixons. Ik heb er ook zo een (was toen der tijd 10 of 20 gulden) en hij doet het nu nog perfect. Zonder enige vervorming. De kwaliteit is ook goed genoeg. Beter dan de zang mic van mijn neefje die veel duurder was. Volgende zaterdag gaan we als het goed is ook wat track opnemen.

Later
Mic van Dixons? Lekkere kwaliteit! shocked 8O

Mijn 'low-budged-studio-advies':

Mic: Shure PG 58 en/of Sennheiser E 835,
Mixer: Behringer - UB 1204 FX
Monitors: Alesis - Monitor One MKII
Compressor: Behringer - MDX 4600
Computer met de nodige software...

Evt.
Behringer DSP 2024P (Effect)
Behringer DSP 2024P (EQ)
Drumcomputer voor de Rapbeats (Kan ook op PC)

Je ben dan wel wat geld kwijt maar je hebt eigelijk alles wat je nodig hebt voor een amateur studio....
tja...?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
27-8-2003 21:31
Nog even over de reactie van Scratch-o-holic: je kan natuurlijk bezuinigen net zolang tot je helemaal geen geld meer kwijt bent. Maar als je enigszins leuk je hobby wil uitoefenen, wat gebruiksgemak wil en een fatsoenlijk eindresultaat ga je natuurlijk niet een microfoon van de Dixons (huismerk?) rechtstreeks in je computer stoppen.

Een fatsoenlijke zangmicrofoon (bijvoorbeeld die Sennheiser E-serie), een mixertje (eventueel zo'n handige USB mixer van Tascam) en eventueel een effectprocessor zijn toch wel het minimum, lijkt me.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ AroZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 27-12-2003
Berichten: 123
1-9-2003 19:51
Ik ben DJ en wil gaan produceren als ik mijn TT's en mixer heb ..

Maar wat heb ik dan nodig?
Ik heb hier alvast een lijstje gemaakt van dingen
Technics RPDJ-1210 koptelefoon (standaard DJ headphone) www.new-line.nl/v/11073
Monitor setje incl versterker
Roland - CDX 1 www.roland.be/productinfo/detail-N.asp?Welke=206

Heb ik ook PC nodig?...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
2-9-2003 13:25

DJ AroZ schreef:

Technics RPDJ-1210 koptelefoon (standaard DJ headphone)
Om te draaien is dit een fijne hoofdtelefoon, want sterk, waterdicht en kleine schelpen (heb ik graag). Voor Producer-werk zou ik toch een exemplaar met betere klankkwaliteit aanschaffen. Een Sennheiser of Sony topmodel (kost wel een flinke duit).

Als je wilt gaan producen heb je helemaal geen draaitafels nodig en liefst ook géén dj mixer, maar een mengpaneel met veel kanalen dat gemaakt werd voor dit soort toepassingen. Behringer zal zowat het goedkoopste zijn wat je zult kunnen vinden, A&H hebben hele goede mengpanelen die vrij prijzig zijn. Als geld geen probleem is kun je je beter een digitale mixer aanschaffen, of een meersporenrecorder, daar kun je heel wat mee.

Heen PC zal inderdaad wel handig zijn als je geen fortuinen aan hardware uit wilt geven.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
2-9-2003 13:38
Dj aroz, hoe oud ben je? 13 ofzo. Kom op blijf nog ff draaien. Produceren is echt heel erg moeilijk en wil je een fatsoenlijk nummer kunnen maken moet je daar toch wel voor "gestudeerd" hebben.

maar ik hou je er niet in tegen..
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Party 2000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 15-11-2005
Berichten: 114
2-9-2003 14:25

Scratch-O-Holic schreef:

Koop gewoon een mic van de dixons. Ik heb er ook zo een (was toen der tijd 10 of 20 gulden) en hij doet het nu nog perfect. Zonder enige vervorming. De kwaliteit is ook goed genoeg. Beter dan de zang mic van mijn neefje die veel duurder was. Volgende zaterdag gaan we als het goed is ook wat track opnemen.

Mixer? Nergens voor nodig. gewoon mic in de pc en met cool edit ofzo en je bent klaar dan kan je probleem loos multitracken. En het klinkt ook echt goed hoor.

Kop telefoons? tja kan maar dat lijkt me niet fijn rappen. Gewoon de boxen van je pc hard zetten werkt ook. Kop telefoons zijn leuk als extratje. Als je geld over hebt.

En mogt je wel een groot budget hebben kijk dan gewoon voor dure mic's (alleen dan moet je volgens mij wel een of ander verloopje hebben om in de mic in van de pc te stoppen) En neem er dan kop telefoons bij. Heb je gelijk goede monitoring. Dan hoof je ook geen extra monitors aan te schaffen lijkt mij zo.

Okee dit is mijn mening hoe het goedkoop kan. Zoals ik al heb gezegt klinkt het bij mij prima. En je bent nog goedkoop uit ook. Dan hoef je niet hals over kop apparatuur te kopen. Spaar gewoon door voor iets goeds. Want daar heb je wat aan.

Tot die tijd kan je je priema op zoiets "cheaps" uitleven.

Later
sorry hoor maar wat een n00b reactie, koopt gewoon goede mic's ik heb ook deze fout gemaakt, en natuurlijk heb je een mixer nodig
Let niet op mij, ik ben dronken...
Scratch-O-HolicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2003
Laatste: 3-1-2004
Berichten: 38
2-9-2003 16:26
om te beginnen ei! beter iets dan niets. Als je niet gelijk een super goede mic kan kopen ga dan gewoon voor 1tje van 5 euro ofzo. Dan kan je iig opnemen en dan doorsparen voor een super goede.

"Lekkere kwaliteit!"
Nou het klink niet slecht als je weet hoe je er mee om moet gaan.

Jezus man jullie denken echt dat we fucking miljonairs zijn. We hebben het geld echt niet voor het oprapen hoor. komt waarschijnlijk ook omdat ik pas in de 3e zit. En nog geen fatsoenlijke baan kan krijgen.

En ik ben op gebied van hiphop (op rappen na dan) geen noob hoor. Ik heb er zelf ook eens een track mee opgenomen (vraag niet wat voor 1) en die kwaliteit was verre van slecht.

En weet jullie kennen vast en zeker Gangstarr niet (is dat zo? schaam je!). Hij heeft ook een paar nummers van slechte kwaliteit. En maakt dat hem een slechte raper? nee.

Dus denk maar niet dat ik (we) zo het fuckbak boekje open kunnen slaan bij de studio mic's en zo een mooie mic van neumann ofzo uitzoeken. Nee daar moet ik eerst een hele zomer vakantie voor opofferen om in de kassen te gaan zweten.

En dan is recorden met een goedkoop ding zo slecht nog niet. Die gene die het vraagt, vraagt het voor een home studio en geen profi studio.

Wat ik wel moet zeggen is dat je hem zeer goed moet afstellen en weten hoe je er in moet rappen

hala
Zeik niet over het hiphop taaltje, je hoeft het niet te spreken hoor

Terug naar forum Reageer (zonder quote)