Forum > Licht

rookmachine kapot?

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
31-8-2003 16:01

Dj thaan schreef:

ik heb hem schoongemaakt met azijn en met gekookt
water, want we hadden op dit moment ff geen
gedestaliseerd water.
Ik weet niet of dit de oorzaak is, maar als je bij je auto motorolie bij moet vullen, en je hebt t toevallig niet in huis gooi je er toch ook geen slootwater in, maar dan wacht je toch gewoon een dag tot je t wel met goed spul kan doen?
Keep the Inspirit alive...
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
31-8-2003 16:26

Bergambacht schreef:

Dj thaan schreef:

ik heb hem schoongemaakt met azijn en met gekookt
water, want we hadden op dit moment ff geen
gedestaliseerd water.
Ik weet niet of dit de oorzaak is, maar als je bij je auto motorolie bij moet vullen, en je hebt t toevallig niet in huis gooi je er toch ook geen slootwater in, maar dan wacht je toch gewoon een dag tot je t wel met goed spul kan doen?
dit vind ik nergens op slaan, want gedestaliseerd water en gekookt water lijkt op elkaar maar slootwater en motorolie lijkt helemaal niet op elkaar als je voortaan iets vergelijkt bedenk dan iets goed alsjeblieft. enne daarvoor deed hij het al niet goed.
tjah wat zal ik hier typen ;-)
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
31-8-2003 16:37
Jij wilt niet weten wat er allemaal in gekookt water zit behalve H20. Dat het op elkaar lijkt heb je gelijk in. Maar ben je het dan niet met me eens dat je beter gewoon even nog een dag kan wacht om het meteen goed te doen?

Maar goed, dat is mijn mening.... ik zeg al niks meer.....
Keep the Inspirit alive...
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
31-8-2003 19:09
hey

ja dat zou kunnen maar ik heb het vorige keer ook gedaan met gekookt water en toen lukte het wel, maar hij was al van te voren al gek aan het doen dus vandaar.
tjah wat zal ik hier typen ;-)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
31-8-2003 19:52
dan zal de sproeikop verstopt zitten. die eraf draaien en met een speld doorsteken. kijken of ie dan nog zo slecht werkt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-9-2003 17:57
Nonsense posts verwijderd (en laat dat een waarschuwing zijn voor onze nieuwe forum aanwinst(en)). Helaas heb ik per ongeluk de opmerking van de OP (dat het doorprikken ook niet hielp) ook verwijderd.

Dus als er verder nog opbouwende en nuttige suggesties zijn dan horen we die graag. En personen die een bullshit post tevoorschijn toveren komen bij mij in de verbrandingskamer van m'n auto!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-9-2003 18:00
Verder is het schoonmaken van je machine met GEKOOKT water wel helemaal van de pot gepleurd. Je gaat toch verdorie gewoon naar een benzinepomp in de buurt en haalt daar voor 1 euro een flesje gedestileerd water!

Soms...

Waarschijnlijk was jouw middel ERGER dan de kwaal. De eerste keer heb je de machine al aardig vol gekalkd en om dat af te leren heb je het NOG MAAR EEN KEER gedaan.

Resultaat: Kans is ERG klein dat je het nog goed zult krijgen (te veel kalk in de machine). Beetje zonde achteraf vind je ook niet?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
1-9-2003 19:21
hey dre

ja je heb volkomen gelijk, maar ik had een keer ook iets gelezen van rookmachines schoonmaken in een andere topic en toen zeiden hun het is hetzelfde als gekookt water en die rookmachine die nu kapot is heb ik zelf nog nooit met gekooktwater schoongemaakt eerste keer dus ja.
tjah wat zal ik hier typen ;-)
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
1-9-2003 19:35

Dj thaan schreef:

hey dre

ja je heb volkomen gelijk, maar ik had een keer ook iets gelezen van rookmachines schoonmaken in een andere topic en toen zeiden hun het is hetzelfde als gekookt water en die rookmachine die nu kapot is heb ik zelf nog nooit met gekooktwater schoongemaakt eerste keer dus ja.
gedestileerd water en gekookt water is natuurlijk wel wat anders he! nooit opgelet bij scheikunde? Als het goed is(wat nooit exact voorkomt), is gedestileerd water zuivere H2O, meestal zal het wel wat met CO2 gereageert hebben, en er zullen misschien nog heeeele kleine hoeveelheiden van andere stoffen aanwezig zijn, maar het is dus bijna zuiver H2O

Gekookt water, is eigenlijk gewoon leidingwater, waar dus nog een heleboel "troep" inzit, waaronder kalk, en dit kan je er echt niet uitkoken! Waarom dacht je anders dat de wasmachine en de waterkoker en zo allemaal last van kalkaanslag hebben, niet omdat je het er zo makkelijk uitkookt!
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
SoliduSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2003
Laatste: 8-9-2003
Berichten: 26
1-9-2003 20:22

Dré schreef:

Nonsense posts verwijderd (en laat dat een waarschuwing zijn voor onze nieuwe forum aanwinst(en)). Helaas heb ik per ongeluk de opmerking van de OP (dat het doorprikken ook niet hielp) ook verwijderd.

Dus als er verder nog opbouwende en nuttige suggesties zijn dan horen we die graag. En personen die een bullshit post tevoorschijn toveren komen bij mij in de verbrandingskamer van m'n auto!
Sorry hoor sad :(
ik was toch echt serieus
en bedoelde het verre van slecht maar ja
"its the genius inside that matters"

Terug naar forum Afgesloten topic