Wat kosten jullie nou?
(2883 reacties. Pagina 226 van 289)Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 13-9-2009 18:26 |
Ik kan me op zich wel in Wouter inleven, Elk begin is moeilijk, maar als je niet bereid bent om CD's te gaan kopen omdat het toch maar enkele avonden per jaar betreft, Dat valt bij mij wel fout, net zoals bij de rest trouwens. Als je meer wilt gaan draaien, zul je toch echt een goede collectie moeten hebben ( lees dus ook het woordje legaal ). Als je dat niet beseft vraag ik me af hoe je het sommetje 1+1 = 2 hebt begrepen. | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
RoystraverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-10-2007 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 611 | 13-9-2009 18:28 |
Mmm. Oke. Bij mij speelt de vraag op hoe heilig jullie zijn begonnen. Maargoed, daar hoeft ik geen antwoord op. Zelf ben ik in het bezit van een Legale muziek collectie. Daarnaast heb ik nog een aardige tros apparatuur staan. Maar ik vraag me nu wel af, wat mijn apparatuur waard zou zijn zonder mijn muziek collectie? Helemaal niks? Krijg ik dan 400,- op een avond als ik mijn Legale CD's meeneem, en al mijn apparatuur thuislaat? Volgens mij vraagt wouter gewoon om een prijsje op zijn show. Dat moet toch gegeven kunnen worden zonder de vraag welke muziek hij heeft. Geef hem dan op zn minst een prijsje waarbij je er van uitgaat dat hij WEL Legale muziek heeft. Of jullie nou jaloers zijn dat hij niet betaald. Voor mij zet hij alleen zichzelf voorschut. Dat is mijn mening. Roy.. | |
KlunzVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2003 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 390 | 13-9-2009 18:59 |
roystraver schreef: Mmm. Oke.Bij mij speelt de vraag op hoe heilig jullie zijn begonnen. Maargoed, daar hoeft ik geen antwoord op. roystraver schreef: Maar ik vraag me nu wel af, wat mijn apparatuur waard zou zijn zonder mijn muziek collectie? Helemaal niks? Krijg ik dan 400,- op een avond als ik mijn Legale CD's meeneem, en al mijn apparatuur thuislaat?Ook wordt ik zelf wel als dj ingehuurd door b.v. conculega's. Dan heb ik dus geen apparatuur nodig maar wel cd's. In alle 3 de gevallen wort er een prijs afgesproken. En vaak verschilt de prijs niet echt veel als ik nu zelf draai of niet. (kan er natuurlijk aan liggen dat ik als ik toch al moet opbouwen/afbreken/vervoeren het dj spelen niet tot nauwlijks mee reken. ben er toch al.) roystraver schreef: Volgens mij vraagt wouter gewoon om een prijsje op zijn show. Dat moet toch gegeven kunnen worden zonder de vraag welke muziek hij heeft. Geef hem dan op zn minst een prijsje waarbij je er van uitgaat dat hij WEL Legale muziek heeft.Het extra stukje verdienste dat je kunt maken door een full service product dus inclusief dj aan te bieden, is afhankelijk van het kunnen van de dj en zijn muziekkennis en collectie. In dit geval 0,00 dus. Voor het huidige aanbod is de te vragen prijs dus helemaal niks. Gaat hij de spullen verhuren zonder zichzelf als dj. En zou hij netjes rekening houden met alle wetten en regeltjes omtrent ondermeer belasting, dan is er een prijs te geven. roystraver]Of jullie nou jaloers zijn dat hij niet betaald. klunz Dat is mijn mening. Roy.. | |
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 13-9-2009 19:11 |
roystraver schreef: Bij mij speelt de vraag op hoe heilig jullie zijn begonnen. Maargoed, daar hoeft ik geen antwoord op.Overigens ben ik ook begonnen in de tijd dat je alleen met een cassettebandje gekopieerde muziek kon afdraaien. (En ik vond dat zo ruk werken dat ik er binnen twee bandjes mee opgehouden ben.) Zodra de cd-brander voor consumenten betaalbaar werd heb ik er eentje aangeschaft (kostte toen ca. 800 gulden) en ben me een ongeluk gaan kopieeren. Omdat ik me realiseerde dat zo'n collectie er vroeger of later toch legaal moest gaan komen voor mijn betaalde dj-werk, ben ik hier na een CDR of twintig weer mee opgehouden. Immers: hoe groter je illegale collectie wordt, des te groter de kostenpost als je alles in één keer moet gaan legaliseren. Dit alles liep bij mij overigens vóórdat Napster bestond. Ook daar heb ik natuurlijk uitgebreid gebruik van gemaakt, maar voornamelijk voor mijn privé-collectie. Zaten er voor mij als dj bruikbare nummers tussen, dan kocht ik ze legaal; soms voor de volle mep, soms tweedehands, en soms uit aanbiedingbakken. Maargoed, het gaat hier niet om beginner zijn, om je leeftijd, om jaloezie, om je financiële middelen etc. Het gaat erom dat het bij wet gewoonweg niet mag. Vind je dat het wel mag, pas je tarief er dan op aan (naar zeg 0 euro) en ga vooral niet lopen miepen met sneue excuses als je een keer gesnapt wordt, want daar zal men niet van onder de indruk zijn. (Net zo min als ik trouwens.) | |
RoystraverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-10-2007 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 611 | 13-9-2009 19:56 |
klunz schreef: Wel vaak teleurgesteld in de soms meer dan gemakkelijke manier van denken door voornaamlijk jeugdige conculega's Die toch wel regelmatig klussen wegzetten voor bedragen die rederlijke wijs nooit kunnen. Daarna ben ik dan ook meteen weer teleurgesteld in organisaties die gewoon keihard durven te zeggen: "Nu hebben we toch ook muziek en gekleurde lampen en het is voor veel minder dan jij offreerde." Ik Ben maar gestopt met uitleggen.klunz Verder ben ik het met je eens, evenals met Sylvia. Alleen dat de gehele show dan 0,- E waard is? | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 13-9-2009 20:48 |
Wat is een auto waard waar een gejatte motor in zit? | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 13-9-2009 20:58 |
Genoeg, want er zijn maar weinig mensen die dit checken. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 13-9-2009 21:09 |
Zit wat in, je doet dingen die niet mogen omdat je ermee weg denkt te komen en omdat de klant toch geen flauw benul heeft. Maar maakt dat in ene dat het voor de wet mag, of dat we met z'n allen vinden dat zo'n auto (of zo'n showtje) net zoveel waard is als een legale? | |
MusicXtraEx Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2009 Laatste: 12-11-2009 Berichten: 168 | 13-9-2009 21:13 |
Sjeminee, wat een gezeur over wel of geen illegale muziek, en iedereen behalve Wouter heeft natuurlijk alleen maar legale muziek in zijn of haar collectie. Iemand die voor drie uur muziek inclusief geluidsinstallatie 40 euro vraagt zal heus geen serieuze opdrachten binnen slepen. Als je zo iemand als concurrent ziet kun je met je legale collectie echt nooit geld verdienen en zit je echt in het verkeerde markt segment. Voor die 40 euro kom ik voorrijden maar mijn spullen blijven toch echt in mijn bus staan tot er minimaal het tienvoudige over de brug is gekomen en dan mogen de opdrachtgevers nog zelf voor licht, een DJ en muziek zorgen. Maar, ik heb me hier al eerder verbaasd over de belachelijk lage prijzen die sommige vragen, daarmee kun je dus echt nooit doorgroeien naar een serieuze installatie en bijbehorende opdrachtgevers. | |
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 13-9-2009 21:19 |
MusicXtra schreef: en iedereen behalve Wouter heeft natuurlijk alleen maar legale muziek in zijn of haar collectie. | |