Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin
(1451 reacties. Pagina 89 van 146)Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 18-6-2009 23:39 |
Dit was mijn zitplaats bij Toppers afgelopen jaar. Verschrikkelijk moeilijk toegaanbare zitplaatsen maar wel rete exclusief 12 plekken in de hele ArenA. Ik zat op deze truss, de meest rechter, spot 1. Het is niet echt natuurlijk, om over de catwalk van de ArenA te klimmen, laat staan dat je werkplek dan ook nog eens 14m onder de catwalk bevind en ongeveer 30m boven het veld, of ±33m de gracht, waar wij omhoog moesten. Dat gecombineerd met de meest verkrachte covers van (niet allemaal) uitstekende artiesten. Maakt mijn dag al helemaal . Vergeet niet repetities vanaf half twee tot ongeveer half zeven. Verplicht aanwezig zijn, gelukkig ben je dan met 12 spotters en kun je best ff een uurtje missen. Omdat ze de 'snelkokpan' een soundje wilden geven, stond/hing het hout goed te werken, lang leve oordoppen en aan de goede kant van het stadion, was het geluid niet slecht. (het blijft tering herrie maar dat daargelaten) Eenmaal in het stoeltje was het daarboven zeker 35 graden en met een 2500W HMI naast je gezicht, lijkt een woestijn best prettig. Daar kun je tenminste een paar stappen verzetten, zonder Newton wederom gelijk te geven. Ach en achteraf gezien was het toch best een ervaring, met een motortakel, terwijl er al duizenden mensen in het stadion zijn. 15m in je harnas te hangen, met een snelheid van 4m/pm. En er zijn maar weinig mensen in de wereld die dit hebben gedaan. Best jammer dat ik geen camera mee mocht nemen. [edit] sorry voor de belachlijke grote foto [/edit] | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 19-6-2009 00:00 |
zo heb je wel vertrouwen in de riggers | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Dj_mvandisStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-9-2008 Laatste: 23-6-2020 Berichten: 326 | 19-6-2009 10:11 |
Haha, dan is je materiaal wel echt iets waar je op moet kunnen vertrouwen! | |
Nu ook op internet! | |
DJ-RobinStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-7-2006 Laatste: 24-3-2013 Berichten: 51 | 19-6-2009 13:06 |
moest je spotten in opdracht van flashlight toevallig? | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 19-6-2009 17:08 |
je zegt " je kunt makkelijk een uurtje missen" maak ik uit op dat je kunt zitten slapen? wat ik me afvraag (heb het zelf nooit meegemaakt al lijkt het mij wel leuk om te doen) kun je boven in tijdens de show nu gewoon praten onderling? (in dit geval met 3?) of is het daarvoor te veel herrie aan geluid, of te goed hoorbaar voor de mensen onder je? | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
StijnSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-9-2007 Laatste: 26-2-2017 Berichten: 255 | 19-6-2009 18:10 |
Ronny B schreef: kun je boven in tijdens de show nu gewoon praten onderling? | |
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???" | |
WarfaceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-4-2004 Laatste: 13-7-2014 Berichten: 179 | 19-6-2009 18:29 |
hij bedoeld denk ik, hoe is het geluidsniveau op zo`n hoogte | |
Meh me lêpke!!! | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 20-6-2009 03:22 |
Ronny B schreef: je zegt " je kunt makkelijk een uurtje missen" maak ik uit op dat je kunt zitten slapen?wat ik me afvraag (heb het zelf nooit meegemaakt al lijkt het mij wel leuk om te doen) kun je boven in tijdens de show nu gewoon praten onderling? (in dit geval met 3?) of is het daarvoor te veel herrie aan geluid, of te goed hoorbaar voor de mensen onder je? Ook kun je fitnissen of je gaat shoppen/chillen op ArenA Plaza. Zolang je maar in ongeveer 30 min. in de catwalk kan zitten, met alle pbm aan en gechecked. Als je voor het eerst een harnas aan trekt, duurt het ongeveer 15 min, voordat de straps allemaal goed zitten. Gemiddeld met een standaard eigen FA harnas duurt het 5 min. voordat je kan klimmen. Zelf heb ik een Petzl ANSI & CSA NAVAHO BOD CROLL FAST Rope Access / Fall Arrest FB Harness deze stel je eenmaal in op je lichaam, daarna zijn het twee quicklocks, 45 sec. verder en ik heb m'n harnas ready to go. Het geluidsniveau met de ASL op je oren is goed te doen, je kunt zelf het volume van de ASL-lijn bepalen, zelf denk totaal rond de 85Db. (als je gek doet met je eigen volume max 95) De geluidskwaliteit is verschrikkelijk, we zaten net in de uiterste stralingeshoek van een delay en in de hoek van de bovenste part van het line-array, samen met de ASL op je hoofd met het geluid van FOH. Je hoort geen muziek meer, of eigenlijk wel maar dan 4 keer met een 1 á 2 ms delay, alleen de ASL is betrekkelijk helder dat zal iets met filters oid. te maken hebben. Onze geluids guru's op dit forum kunnen er vast veel meer over vertellen. (stiekem vind ik geluid ook intressant ) Alle volgspotters (12) de spot-caller en 3 techs zaten bij Toppers op één ASL-lijn. Vlak voor de show met opnames hebben we nog een potje pim pam pet gespeeld, over volgens mij alle ASL lijnen, elke dicipline had een lijn van wardrobe tot productie. Het vertrouwen hebben in je safety-gear is belangrijk, daarom leen ik NOOIT iets uit, nog geen sling. Wat betreft de huis-riggers van de ArenA, die vertrouw ik met m'n leven. Ik ken deze jongens, vaak hun grounder. (= rigger die op de grond o.a. alles prepareerd, aanknoopt, tekening leest en hoogwerker/touw gebied vrijhoud voor de upper.) Wel moet ik toegeven dat, waneer je ongeveer halverwege hangt (±35m) en je ziet je trussje hangen, aan 3 kettingen, dat je wel in ±10 een trussberekening uit je hoofd kan doen. Alles wat in het dak van de ArenA gehesen mag worden moet goedgekeurd worden door Frontline, en die gooien een mooie extra safety-factor over volgspot trussing. @DJ-Robin waarom vraag je dat? Een volgspotter is of van een tour, of van een lichtbedrijf, welk bedrijf deed Toppers? | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
DJ-RobinStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-7-2006 Laatste: 24-3-2013 Berichten: 51 | 20-6-2009 10:44 |
Als het goed is deed Flashlight de toppers in concert dit jaar | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 1-7-2009 23:10 |
Wie biecht op? | |