Forum > Newbie Forum

kleine truss: driehoek, vierkant?

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
8-6-2009 22:06
Ik ben van plan om een klein truss-systeem aan te schaffen. Aangezien ik het 'klein' wil houden, maar wel netjes wil verzorgen is een enkele T4 het net niet. Daarom wil ik een truss van 2 meter aanschaffen en deze op 2 ADJ ST132 plaatsen, of evt. de iets goedkopere Showtec windups. Uitbreiden doe ik toch niet, de bedoeling is dat er 1 T4 centraal gehangen wordt. Dan links en rechts nog een effectje en dan een backdrop erachter.

Maar welke truss is nu het meest geschikt, danwel het mooist? Kan ik beter driehoek dan vierkant pakken? Zijn er voor- en nadelen? Moet ik ergens rekening mee houden? Moet wel gewoon 50mm buis worden. Uit één stuk lijkt me dan mooier dan 2 stukken van een meter.

Bedankt alvast!
WarfaceStandaard Lid
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
8-6-2009 22:16
2 meter is wel erg weinig,, misschien is het verstandiger om wat meer te kopen?
Meh me lêpke!!!
HeatsideStandaard Lid
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 13-11-2024
8-6-2009 23:12
Wanneer je zo'n korte lengte gebruikt is het misschien een optie Nanotruss te kopen van showtec, deze is bijzonder mooi en vooral netjes in verhouding bij een dergelijke korte lengte. Volgens mij is dit puur decotruss dus wat hij mag dragen weet ik niet.

Zo ziet dat er uit
't komt goed
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
9-6-2009 00:14
Wat is dat voor waardeloos advies.

TS heeft veel meer aan een degelijk stukje driehoeks-truss van Prolyte.
Van alle gangbare merken is dat de mooist gelaste truss, met een hoge belastings waarde.
Nadeel is wel, dat het een duur produkt is.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
9-6-2009 10:41

Douwe schreef:

Dan heeft de TS ook meer aan degelijke statieven...

Iedere truss die nieuw is ziet er mooi uit. Maar na verloop van tijd is de "showroom shine" wel verdwenen. Ik zou kiezen voor globaltruss / Eurotruss / alulite of iets dergelijks.
Met als voordeel dat het iets goedkoper is dan prolyte.

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
9-6-2009 11:07
Gewoon 4 meter truss kopen (2x2 meter) op ADJ statiefjes. Die showtec wind ups zijn echt niet te vergelijken met de ADJ, veel minder stevig. Ik durf er in elk geval geen truss op te plaatsen. Voordeel van driehoekstruss is dat je iets minder ruimte kwijt bent dan met vierkante truss (opslag en vervoer).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HeatsideStandaard Lid
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 13-11-2024
9-6-2009 11:26

Douwe schreef:

Wat is dat voor waardeloos advies.

Van alle gangbare merken is dat de mooist gelaste truss, met een hoge belastings waarde.
Nadeel is wel, dat het een duur produkt is.
Dit is gewoon als serieus advies bedoelt, de TS heeft het over een zeer korte lengte waarbij mij het persoonlijk mooier lijkt een wat minder groffe truss te gebruiken. Dit is puur mijn eigen smaak en misschien iets voor de TS om mee te nemen in zijn overwegingen.
't komt goed
Dimi_vStandaard Lid
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
9-6-2009 14:51
ja, ik wil mijn 'show' compact houden. Misschien nog een Showtec Led-curtain erachter (2*3 meter). Dus dan is 2 meter zat, lijkt me. Ik heb een meubel van goed een meter breed (en een sub-top setje geluid), dan lijkt me een truss van 2 meter breed genoeg. Ik sta ook meestal in kleinere locaties.

Ik vraag me dus af of vierkant nadelen heeft tov driehoek, want vierkant lijkt mij mooier. Het zou kunnen dat vierkant te lomp oogt en dat jullie me adviseren om om die reden beter driehoek te nemen.

Zoals gezegd hoeft er alleen maar 1 T4 en een mushroom en ik denk een spiegelbol in/aan. Voor de looks lijkt me 1 stuk van 2 meter dan mooier dan dat er een koppeling in zit. 2 meter kan ik net kwijt met vervoer. Losse stukken van een meter met een base-plate bied misschien weer flexibiliteit (of 2 keer 1,5 meter, als ik toch beter 3 ipv 2 meter kan pakken).
Fritz-eventsStandaard Lid
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
9-6-2009 16:52
Vierkant is sowieso duurder en zwaarder.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
9-6-2009 21:45
Wanneer je 2 meter op een set ADJ's zet, houd je zelf bijna geen ruimte over om tussen te staan. De poten van de wind-ups raken elkaar nog net niet... laugh :D Ik snap het compacte wel, maar 2 meter is wel heel erg weinig, als hangt het er wel sterk vanaf wat er precies in komt te hangen en hoe je de boel verder verdeelt.

Je hebt het over 3 verschillende items, als ik je een tip mag geven: ga voor symmetrie. Dus bijvoorbeeld 2 mushrooms en een t4. Symmetrie oogt een stuk sjieker. Ik zou hierbij gaan voor 2x 1.5m.; mede gezien je plannen voor het led-gordijn, dat ook 3 meter breed is.
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)