Forum > Geluid

Uitbreiding geluidsinstallatie café

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
22-5-2009 09:02
Zou inderdaad ook een goede oplossing kunnen zijn. Wat noem jij een goede processor dan? Iets á la Lem DX-26 ofzo? Is inderdaad een investering, maar op welke manier dan ook zal het een keer geld moeten gaan kosten (nieuwe woofer is wederom opgeblazen in no-time sad :().
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
ElzingaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2009
Laatste: 4-6-2009
Berichten: 2
22-5-2009 11:10
Dat is idd wat ik bedoelde.
Bovendien is hij nu ook nog in de aanbieding bij new-line.
Verder zou ik er voor zorgen dat de mensen dus niet bij de processor en versterkerskunnen komen.
Door ze bijvoorbeeld in een kasje te plaatsen met een slot erop.
Dan kan alleen maar worden ingestuurd met de mixer en te groot ingestuurd signaal wordt wel weer door de limiter van de lem processor naar beneden gehaald.

Wietse
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
22-5-2009 23:33
Volgens mij heb je helemaal gelijk wink ;). Ben ik het ook helemaal mee eens, inmiddels ook van andere kanten hetzelfde verhaal gehoord. Een dezer dagen ga ik het geheel eens aan hen voorleggen, ben benieuwd wat daaruit komt. Uiteindelijk ben je goedkoper uit dan als je meerdere malen per jaar een woofer moet vervangen, en het zal het geluid alleen maar ten goede komen.

Bedankt voor jullie hulp, ik zal zodra alles rond is eens posten hoe de installatie is geworden!
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-5-2009 17:00
In dat overleg zou ik ook meenemen om eens met een ander bedrijf in zee te gaan dan het "gerenommeerde" bedrijf dat nu steeds de defecte onderdelen komt vervangen. Ik vind het namelijk nogal apart dat zij niet eerder met structurele oplossingen zijn gekomen.
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
24-5-2009 02:40

Sylvia schreef:

In dat overleg zou ik ook meenemen om eens met een ander bedrijf in zee te gaan dan het "gerenommeerde" bedrijf dat nu steeds de defecte onderdelen komt vervangen. Ik vind het namelijk nogal apart dat zij niet eerder met structurele oplossingen zijn gekomen.
Is inmiddels ook gebeurd, alleen niet vanwege die reden. Daarnaast ga ik hun kwaliteiten niet ter discussie stellen op een openbaar forum, vind dat zij altijd alles hebben gedaan voor het beperkte budget dat er was. Alles zal wel zijn reden hebben gehad.
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
24-5-2009 03:08
Respect Martijn, je mag idd nooit een tech afrekenen op een gebrek aan geld.

Ik heb de afgelopen jaren tech's (bijna) wonderen zien verichten, toen ze een bijna ongelimiteerd budget hadden.
(o.a. Cyberhoist en nieuwste LED techniek)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
HydroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2009
Laatste: 25-5-2009
Berichten: 8
25-5-2009 01:25
Wat het probleem is zeker met DJ's dat het altijd harder moet. dit probleem is inderdaad in de eerste instantie te verhelpen met een GOEDE limmiter (dus geen DAP controller of dergelijke).
Op menig mengtafel kan je makkelijk +12db uit sturen of meer. Een DAP controller trek dat niet zelfs een dateq limmiter gaat dan van het signaal blok golven maken. Een optie kan zijn een goede DBX of BSS limmiter of iets anders in de range of hoger.

Ook is uiteraard de verdeling van de luid sprekers waar ze hangen en hoe ze worden aangestuurd. Maar een 12inch bas is zeker niet mijn keus in een disco maar met ene goede limmter en een goede processor moet het zeker gaan. en als het toch over een goede processor hebben daar mee kan je een 12inch top ook vrij dik laten klinken zonder dat die over de ziek gaat! en als je die 2 dingen voor elkaar heb moet je er zeker een heel goed resultaat mee neer kunnen zetten ondanks dat het al aardig oud is! het is en blijft wel Electro voice. En als je dat nu aan gaat vullen met DAP dan moet je alleen maar meer speaker gaan vervangen en maak je er ook een rommel van!

dus met anderen worden het begint bij OPVOEDEN DJ

succes
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
25-5-2009 08:29

hydro schreef:

Een DAP controller trek dat niet zelfs een dateq limmiter gaat dan van het signaal blok golven maken. Een optie kan zijn een goede DBX of BSS limmiter of iets anders in de range of hoger.
Bij een analoge limiter zou ik je gelijk geven dat dat ding minder klinkt, maar in die digitale kastjes is zou dat nog wel eens verdomd lastig kunnen worden om dat te horen. Overigens is het juist de Driverack PA (DBX) die geen brick wall limiter aan boord heeft en waar dus doorheen te drukken is...
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)