Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 81 van 146)
Moderator(s): Dré
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
27-2-2009 16:56
Ach nou ja, je kunt het beter los kopen bij hem ben je nog goedkoper uit als alles in 1x laugh :D
Nu ook via de .eu te bereiken.
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
27-2-2009 17:34
en je kan hem niet eens mailen! want zijn adres is hotmil.com laugh :D
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
27-2-2009 18:42
Foto 2 vind ik echt geniaal... Ik heb gehoord van tape-riggen en van tywrap-riggen... Maar van keycord-riggen!?!? laugh :D
Lichtje erbij?
XusemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2009
Laatste: 28-3-2009
Berichten: 3
25-3-2009 18:25
hehe ik kan mij ook nog wel een grote blooper van mijn baas herinneren.

Ongeveer een jaartje geleden had mijn baas een Promo avond geregeld in zn Danscafe voor een bepaald drankmerk.
Dus die promoters zouden komen met 2 dame`s en een dj
Allemaal leuk en aardig ff een praatje gemaakt met de dames en dj.Afijn hoor ik de dj vragen of ie even in de dj booth mocht kijken naar de apparatuur.En hij komt even later na mij toe en vraagt of ik de tabletops even wil aansluiten.
Naja ik dacht bij me zelf dat hij ze zelf wel mee had genomen.
Dus ik zeg tegen hem dat wij dat niet hebben.( toen hadden we een numark double cd player met minimale functies.En hij vertoonde aardig wat mankementen ( cue en playknop werkten niet goed en de lens van de linker speler was nagenoeg op.

hij wou echt bijna aflbazen als dj maar we hadden geen vervanger aangezien ik die nacht op vakantie zou gaan.
En toen moest meneer de dj daar op gaan draaien.Hij heeft nog wel een behoorlijke prestatie neergezet op dat barrel.

Hij komt overigens dit jaar weer en heeft mij laten weten dat hij dit keer zn eigen tabletops mee zou nemen.:P.
En meteen naar deze promoavond heeft de baas de aparatuur laten vervangen ( nog steeds geen topspul maarja. t is ook geen discotheek waar ik werk.)
Plaatjesdraaiert!
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
25-3-2009 18:45
Je kent het wel, zaterdag avond, je baas weet dat je een feetje hebt, ik weet dat hij het weet en toch bier drinken. En toch moet ik auw... 6.30 melden op de zaak om een klus te gaan bouwen in amsterdam. Kon lopen, kon nadenken, had alleen niet zo snelle reactie tijd. Pakkisten uit vrachtwagen op locatie dat gaat goed, lampen kar met zo'n 25 dure cdmt lampen. Laadkleppen zakken en vervolgens laazert de kar en al van de laadklep...BAM!

Die zelfde klus met hout meubelen. Ik stond er bij, heftruck zetten het neer en vervolgens klap het hele zooitje voor over. Werkelijk centimeters of ik was de klos. Want ja, iedereen sprong weg en ik moest zo nodig weer blijven staan...

Al met al een tijdje geleden, maar iedereen over komt zo'n gezellig avond wel eens laugh :D Gelukkig kan je er later nog om terug lachen, maar het kan natuurlijk ook anders.

Wel een goed voorbeeld om niet te werken met alchol in je bloed!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
28-3-2009 16:39
2 x bewerkt. Laatst door Dré op 31-3-2009 12:45
Edit Mod: Dré: Berichten over alcohol (en de afbraak daarvan) gewist TOT dit punt.


Ik ben inmiddels bijna afgestudeerd in de medisch farmaceutische wetenschappen, metabolisme wordt dan uiteraard uitgebreid behandeld (drug-kinetiek en drug-dynamiek). Metabolisme is een vrij complex geheel waar je als leek niet zomaar uitspraken over kunt doen. Alcohol is daarbovenop nog eens een extra lastig verhaal. Alcohol wordt namelijk niet alleen opgenomen in de darmen->lever->bloed (waarbij meteen al sprake is van afbraak via het "first pass effect") maar ook in de maag. Wat betreft de anti-kater tips: ik lees allemaal onzin, behalve het water drinken. Veel water drinken (liefst voor het slapen) helpt inderdaad het uitdrogende effect van alcoholafbraak (hetgeen de hoofdpijn veroorzaakt) tegen te te gaan. De andere tips over goed ontbijten e.d. zijn kul: ze helpen, zoals eerder gezegd, om je energie bij te vullen waardoor je je fijner voelt. Wanneer je over een kater spreekt, bedoelen de meesten natuurlijk niet een voedseltekort/hongergevoel, maar hebben we het over de hoofdpijn, misselijkheid, braken. Voor wat algemene informatie zie https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/17052-de-werking-van-alcohol.html
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
31-3-2009 23:29

PimW schreef:

Metabolisme is een vrij complex geheel waar je als leek niet zomaar uitspraken over kunt doen. Alcohol is daarbovenop nog eens een extra lastig verhaal. Alcohol wordt namelijk niet alleen opgenomen in de darmen->lever->bloed (waarbij meteen al sprake is van afbraak via het "first pass effect") maar ook in de maag.
En toch blijf ik het oneens met deze uitspraken. Het enige orgaan in het lichaam wat in staat is om grote hoeveelheden alcohol af te breken is de lever. Andere cellen in het lichaam zijn wel in staat om alcohol af te breken, maar dat slechts in zeer beperkte mate. In vergelijking tot de lever valt deze capaciteit in het niet.
Omdat de lever maar een beperkte capaciteit heeft om alcohol af te breken, zal deze al snel op zijn maximale capaciteit werken. Hierdoor kan de afbraak van alcohol als een lineair proces beshouwd worden.
Lost in Music
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-3-2009 23:44

Sgrovert schreef:

Het enige orgaan in het lichaam wat in staat is om grote hoeveelheden alcohol af te breken is de lever.
En de post waarop je reageert zegt ook niet het tegendeel. Er wordt namelijk met name gesproken over opname (en opname en afbraak zijn 2 verschillende dingen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
1-4-2009 00:02
Het ging mij voornamelijk om de afbraak via het "first pass effect". Om dit niet uit de context te halen heb ik een groter stuk geqoute.
Op het moment dat er over metabolisme gesproken word, en er een effect genoemd word dat eigenlijk niet ter zake doet, kan ik het daar niet mee eens zijn. De uitspraak wekte bij mij namelijk de suggestie dat het "first pass effect" belangrijk is. Om aan te geven waarom het een onbelangrijk effect is, heb ik idd iets meer informatie toegevoegd en ja, deze is idd. niet in tegenspraak met bovenstaand verhaal.
Lost in Music
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
1-4-2009 12:35

Sgrovert schreef:

Om aan te geven waarom het een onbelangrijk effect is, heb ik idd iets meer informatie toegevoegd en ja, deze is idd. niet in tegenspraak met bovenstaand verhaal.
Het first pass effect is weldegelijk een belangrijk effect als we spreken over drugkinetiek. Middels het first pass effect wordt al een gedeelte afgebroken in de lever alvorens de algemene bloedcirculatie te bereiken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)