Forum > Licht

Showtec Club Fazer

(65 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
4-11-2007 22:52
Dat zal wel lukken, je zet zo'n ding ergens in een hoekje en laat hem rustig zijn werk doen. Voor een man of 100 (en dan bedoel ik in een zaal die geschikt is voor 100 man) zal het dan best goedkomen.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
5-11-2007 01:57
Kan prima, groter lukt ook wel afhankelijk van hoeveel haast je hebt. Blijkt best een nette machine te zijn, maar verwacht er geen wonderen van.

Ik heb er een tijdje terug powercon ingezet, en als ik dan toch bezig ben meteen wat multimeters eraan geknoopt. (op de heater, pomp en thermokoppel) Blijkt dat de heater tijdens het roken evenredig aan de ouput gevoed wordt. Wanneer de machine op volle output rookt staat de heater ook vol aan en naarmate de output minder werd, werd ook de spanning over de heater minder. Hierdoor kan de machine dus continu roken. Wanneer de machine een tijdje niet gebruikt wordt kan het wel gebeuren dat deze onderkoeld raakt en dus niet direct weer kan roken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Marc EbbersStandaard Lid
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
10-11-2007 18:55
Heeft iemand enig idee:,

Hoe lang deze rookmachine door kan roken(kwa tijd?)
(de bedoeling is dat er steeds een heel klein beetje rook ontsnapt(wel contstant, het idee van een water vernevelaar in een bloemstuk/fontijn), vanuit onder een kunstwerk(staat in een winkel, dus is niet erg groot)
Focus on the customer and the rest will follow.
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 22-11-2024
24-3-2009 19:06
Hey hey!

Even dit topic open schoppen:

ik heb een clubfazer gekocht op de PA markt, maar er kwam geen rook uit.

Als ik een slangetje op de uitgang van de pomp hang, en de vloeistof tot door de pomp aan zuig met de mond, en daarna weer alles aan sluit, gaat het goed. Zodra er echter weer lucht in de leiding zit, door een nieuwe fles aan te koppelen ofzo, krijgt de pomp niet genoeg druk opgebouwd om de vloeistof opnieuw aan te zuigen. Is dit een bekend fenomeen bij deze machine? Is het pompje wat versleten, en lekt dit intern, of moet ik er maar vrede mee hebben en hoort dit zo?
Niet goed, wel hard!
DJ BartjeStandaard Lid
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 5-11-2024
24-3-2009 20:23
Hoi Joep,

Komt deze bij de ene stand vandaan bij de nooduitgang?
Ik heb er namelijk daar ook eentje van en deze vertoont dezelfde gebreken,
en ook ik kom er niet uit. Enkel heb ik dat zuigen van de vloeistof nog niet geprobeerd.
Verder is bij mij het verwarmingselement (?) helemaal verroest en zag de machine er best wel smerig uit, was dit bij jou hetzelfde geval? Heb overigens het pompje al uiteen gehad en volledig schoongemaakt, ook de ventilator proper gemaakt en de smerige smurrie in de machine opgeruimt, maar nog altijd doet ie niets... sad :(
JoepurlingsVIP Lid
24-3-2009 20:53
Was de stand naast Haffkamp, zat een steker van REP of zoiets op. Hij had er inderdaad nog een. Het pompje blijkt te werken zodra er vloeistof in zit. Volgens mij zijn de rubbers inwendig uitgedroogd en sluiten daardoor niet goed af voor onvoldoende zuigkracht, wat zich vooral uit bij aanzuigen wanneer er nog lucht in de leiding zit.

Voor de rest was mijn machine nog best wel netjes. Verwarmingselement inderdaad wel wat verroest, maar dat heb je bij dit type volgens mij al erg snel.

Hoe bedoel je het pompje uit elkaar gehaald? Het is echt een heel klein ding, lijkt een beetje op de spoel die normaal op een magneet gestuurd pneumatiek ventiel zit. Ook dezelfde stekker, al vonden de Chinezen het niet de moeite waard er echt een contrastekker op te zetten.

Is er iemand die kan bevestigen dat dit inderdaad een kwaal van het pompje is?
Niet goed, wel hard!
DJ BartjeStandaard Lid
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 5-11-2024
24-3-2009 21:00
Ja, die andere heb ik hier thuis staan...
Ja vies was die van mij wel, maar nu niet meer. Het pompje heb ik opengemaakt door bijde slangetjes eraf te halen en de clip van de verbinding tussen verwarmingselement en pompje eruit 'gewipt'. Daarna kan je gewoon de cilinder eruit schuiven. Bij mij zat daar ook wat vuil tussen dus dacht ik dat het daaraan lag. Maargoed; daarna getest en werkte nog steeds niet. Wordt het verwarmingselement wel warm bij jou? Bij mij namelijk niet...
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
24-3-2009 21:05

joepurlings schreef:

Is er iemand die kan bevestigen dat dit inderdaad een kwaal van het pompje is?
Die van mij heeft inmiddels al de nodige litertjes doorgepompt maar functioneert nog prima. Niet iets waar hij standaard uit de doos last van heeft dus.

Zijn de pompjes niet los te bestellen?
Maar dat is MIJN mening...
JoepurlingsVIP Lid
24-3-2009 21:20
Warm wordt hij wel, als ik de pomp eenmaal gevuld heb met vloeistof, werkt alles verder prima.

Edit: pompje eruit gehaald. Je kunt wel het mechanisch gedeelte van de elektromagneet scheiden, maar verder krijg ik het toch echt niet uit elkaar. Op zoek naar een nieuw pompje nu... (of je Bartje moet zijn pompje willen verkopen, omdat zijn verwarmingselement kapot is?).
Niet goed, wel hard!
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
25-3-2009 03:49
Die pompjes zijn inderdaad niet zelfaanzuigend. Met een pompje van formaat knikker is dat ook wel een beetje te verwachten.

Ik heb destijds zelf een 50mL spuit (zonder naald) gebruikt om de slangen te vullen met vloeistof. Pokkewerk, maar als het eenmaal gedaan is blijft het wel werken. Loopt de slang daarna weer leeg, dan wordt er ergens valse lucht aangezogen en zul je dat eerst moeten verhelpen.

Een betere optie is de print eruit slopen en daar mee gaan hobbyen. Die Clubfazers zijn namelijk pisbakken eersteklas: na verloop van tijd dreef de machine onderhand de case uit, en verdampte niet alle vloeistof meer even goed.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)