Forum > Newbie Forum

[van plaat op cd] hoe vinyl te digitaliseren?

(123 reacties. Pagina 13 van 13)
Moderator(s): Dré
WanniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2003
Laatste: 27-1-2017
Berichten: 14
1-3-2009 16:04
De Cortex is voorzien van een schakelaar om de ingang te bepalen (line, phono of mic). Ik de cortex uiteraard op de phono ingang gezet.

De platenspeler heb ik niet op de pc aangesloten maar op (de phono) ingang van de versterker (en de Cortex op de rec uitgang).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
1-3-2009 16:15
en je weet ook zeker dat alle instellingen van je media in je pc neutraal staan?
Gewicht op de naald goed is ingesteld?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-3-2009 16:38

Wanni schreef:

De Cortex is voorzien van een schakelaar om de ingang te bepalen (line, phono of mic). Ik de cortex uiteraard op de phono ingang gezet.

De platenspeler heb ik niet op de pc aangesloten maar op (de phono) ingang van de versterker (en de Cortex op de rec uitgang).
Naar mijn idee geeft een rec uitgang een line signaal, waarom zet je de Cortex dan op Phono?

Martin.
kvm entertainment
WanniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2003
Laatste: 27-1-2017
Berichten: 14
1-3-2009 21:48
Naar mijn idee geeft een rec uitgang een line signaal, waarom zet je de Cortex dan op Phono?
Als ik mijn platenspeler direct op de Cortex aansluit selecteer ik de Phono ingang. Als ik er een versterker tussenzet zet ik de Cortex uiteraard op de line ingang.

Bij voorkeur sluit ik de platenspeler rechtstreeks op de Cortex aan (minder kans op singaalverlies). De Cortex is evens voorzien van een hoofdtelefoonaansluiting zodat ik direct de opname (kwaliteit) kan beluisteren.
en je weet ook zeker dat alle instellingen van je media in je pc neutraal staan?
Gewicht op de naald goed is ingesteld?


Met de Cortex I-key kan ik direct een wav/mp3 opname maken zonder tussenkomst van de PC, zodat ik op mijn computer niets hoef in te stellen.

De gewicht van de naald bleek ik inderdaad niet goed te hebben afgesteld (1.5), daarnet verhoogd tot 3. Gevolg: een erg mooie weergave van het vinyl.

Hartelijk dank voor jullie hulp

Terug naar forum Reageer (zonder quote)