Forum > Geluid

martin audio combi f2b,s18,f215

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
15-2-2009 11:28
Het geluidsbedrijf waar ik wel wat dingen voor doe heeft sinds enige tijd er 4 martin f2b kasten staan die men wil inzetten bij de wat grotere evenementen.De combi die men gebruiken wil is per kant 2 martin f215,2 keer s18 en daaronder 2 keer f2b.De f2b kasten(intern doorgelust tot 16 ohm om per twee stuks op 8 ohm uit te komen) worden aangestuurd door een gebrugde ca9,de rest door2 ca 12 versterkers welke worden aangestuurd door de martin m3 processor.De vraag is eigelijk hoeveel ms de''topstack'' vertraagd zou moeten worden om geen looptijdverschillen te krijgen.Dit omdat de f2b kasten hoorngeladen zijn terwijl de rest frontloaded is.De bedoeling is om het totale systeem dan aan te sturen met de ev dx38 processor en de frontloaded stack gewoon via zijn ''normale'' m3 processor te laten werken en met de dx 38 het systeem zo correct mogelijk proberen af te regelen.Is dit een ''werkbare'' combi? heeft iemand ideeen of voorstellen voor processorsettings.Dit vanwege de discussie wat nu de meest correcte delaytime is die men zou moeten gebruiken,crossoverpunten en flanksteilheden van de crossoverfiltertypes die men zou moeten gebruiken.Hierover zijn de meningen onder de medewerkers een beetje verdeeld.Wat misschien gehoormatig''juist'' lijkt hoeft dat nog niet te zijn.Wie heeft ideeen of is dit een ''onzin''combi.Deze combi zal met name gebruikt gaan worden voor buitenevenementen en lange feesttenten waar men met een frontloaded laag systeem net wat te weinig laag kan produceren op enige afstand
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-11-2024
15-2-2009 12:37
is je enter toets kapot? shocked 8O
Je tekst is slecht leesbaar en daardoor is je vraagstelling nou niet bepaald helder.
Wellicht een tekening of foto zou al schelen, je moet maar net alle kasten kennen om jouw vraag te kunnen beantwoorden.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Simple40002000Standaard Lid
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
16-2-2009 03:35
1 x bewerkt. Laatst door Simple40002000 op 16-2-2009 11:58
.
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
16-2-2009 06:53
(Bij voorbaat ik ben een lichttech, die iets weet van geluid, met goede oren)

Wat is er in hemelsnaam mis met een geluidsset op je oren af te regelen?
Het gaat toch uiteindelijk om hoe de gasten, mensen met oren, het beleven.

Ik heb multie-trailer productie vertraagd zien worden door, de afdeling geluid, omdat de chief de readout niet goed vond.
Resultaat, wachten, wachten, en nog meer wachten.
Best stressen als je weet dat de zaal over 4 uur opengaat en jij nog 4,5 uur werk hebt.

Riggers mogen pas saven wanneer alles werkt.

Nu wil ik op geen manier nuanceren dat ik, het nut en de noodzaak, niet in zie bij de vernieuwingen/veranderingen,
om zoveel mogelijk innovatieties te gebruiken.

Wel vraag ik me af?

Moet je geluid horen? , of moet je geluid zien?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
16-2-2009 09:22
Hallo,

Hier ook een F2 systeem in gebruik. F2 toppen en bassen lopen via de MX 4 controller van martin. Hieronder liggen twee FSX (dubbel 18" subs reflex). Voor de delaytijden wordt uitgegaan van een hoornpadlengte van 1,2 meter.

Mvg.
Pieter
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
16-2-2009 10:23

Douwe schreef:

(Bij voorbaat ik ben een lichttech, die iets weet van geluid, met goede oren)

Wat is er in hemelsnaam mis met een geluidsset op je oren af te regelen?
Het gaat toch uiteindelijk om hoe de gasten, mensen met oren, het beleven.

Moet je geluid horen? , of moet je geluid zien?
Het gaat hier vooral om de delay, die kan op korte afstand prima klinken, maar dan kan het 100 meter verder compleet ruk zijn..
Crossover punten.. het lijkt me dat je de boel niet op oorlogsvolume netjes afregeld.. en dan kun je dus ook niet horen wanneer iets over z'n nek gaat..

Ik ben het helemaal met je eens dat je de eq op je gehoor moet gebruiken...
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)