Forum > Geluid

Rook uit Sub

(49 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DjmaximaalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 23
20-8-2003 23:19
Dat wel ja en als het nu knalt is het WEL de speaker laugh :D
You've got to Feel the Vibes,So let the BASS kick some Ass
RtzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 16-3-2009
Berichten: 37
15-4-2004 19:00
Hoi,

Wij hebben al sinds enkele maanden een actieve subwoofer van EV, de SbA750. Het is echt een prachtig ding. We hadden hem aan iemand beloofd om eens te gebruiken (in ruil voor iets anders) maar alleen als we erbij waren. Jammer genoeg heeft hij de subwoofer gebruikt toen niemand thuis was en heeft die door een misverstand toch meegekregen (zus was niet goed op de hoogte en gaf hem mee). Nu toen we die vorige week moesten gebruiken voor een drive-in van zo’n 75 man bleek er een probleem met de klank. Het was precies of de luidspreker stuk was, vooral als die heel stil speelde was de klank afgrijselijk.Naarmate die luider stond was het minder storend en kwam er toch meer bas op wat verwonderlijk is voor een kapotte speaker toch. We hebben dan onmiddellijk gebeld naar de zaakvoerder van de winkel en een andere gebruikt .Nu zal nu een tijdje duren vooraleer we weten wat er juist aan mankeert. Ik vrees ervoor dat het een dure grap zal zijn. Het vervelende is dat we niet weten of het van die persoon is of van ons door bv het door het vervoer. Want we weten niet wat eraan kapot is. De zaakvoerder zei dat het precies de luidspreker is die stuk is maar dat het bijna onmogelijk is omdat er verschillende “protections” opzitten.

Heeft niemand ook zoiets meegemaakt met een actieve subwoofer of weet iemand wat er vermoedelijk aan mankeert ?????
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-4-2004 21:54

rtz schreef:

Hoi,

Wij hebben al sinds enkele maanden een actieve subwoofer van EV, de SbA750. Het is echt een prachtig ding. We hadden hem aan iemand beloofd om eens te gebruiken (in ruil voor iets anders) maar alleen als we erbij waren. Jammer genoeg heeft hij de subwoofer gebruikt toen niemand thuis was en heeft die door een misverstand toch meegekregen (zus was niet goed op de hoogte en gaf hem mee). Nu toen we die vorige week moesten gebruiken voor een drive-in van zo’n 75 man bleek er een probleem met de klank. Het was precies of de luidspreker stuk was, vooral als die heel stil speelde was de klank afgrijselijk.Naarmate die luider stond was het minder storend en kwam er toch meer bas op wat verwonderlijk is voor een kapotte speaker toch. We hebben dan onmiddellijk gebeld naar de zaakvoerder van de winkel en een andere gebruikt .Nu zal nu een tijdje duren vooraleer we weten wat er juist aan mankeert. Ik vrees ervoor dat het een dure grap zal zijn. Het vervelende is dat we niet weten of het van die persoon is of van ons door bv het door het vervoer. Want we weten niet wat eraan kapot is. De zaakvoerder zei dat het precies de luidspreker is die stuk is maar dat het bijna onmogelijk is omdat er verschillende “protections” opzitten.

Heeft niemand ook zoiets meegemaakt met een actieve subwoofer of weet iemand wat er vermoedelijk aan mankeert ?????
Naar mijn idee klinkt dit duidelijk als het aanlopen van de speaker (verschoven magneet?) Vooral bij zacht volume kan de speaker niet lekker op en neer bewegen en geeft een "middentoon krakend" geluid(ongeveer het geluid van een middengolf radiozender.)

ook kan de spoel tegen de achterkant van de magneet geslagen zijn.

Wat het ook is, ik denk dat de spoel aanloopt.

Martin.
kvm entertainment
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
15-4-2004 22:23
Kijk eens naar beschadingen aan de kast, als je een speakerkast goed laat vallen kan het zijn dat je speaker het niet helemaal overleeft (en dus eventueel dit soort effecten gaan geven).

Geven die kasten een beetje druk trouwens (vergelijkbaar met...??)?

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-4-2004 23:30

Joost schreef:

Kijk eens naar beschadingen aan de kast, als je een speakerkast goed laat vallen kan het zijn dat je speaker het niet helemaal overleeft (en dus eventueel dit soort effecten gaan geven).

Geven die kasten een beetje druk trouwens (vergelijkbaar met...??)?

Groeten Joost
Vergelijkbaar met Dynacord? als deze exact gelijk is als de Dynacord klinkt hij best wel lekker. Maar ja, wat noem jij druk?

Martin.
kvm entertainment
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
16-4-2004 21:34
Ik ben zelf wel bekent met de EV rx118 baskasten. Als jij die toevallig ook kent.... Ze presteren dus wel goed voor een 15" kastje vind jij?

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-4-2004 00:22

Joost schreef:

Ik ben zelf wel bekent met de EV rx118 baskasten. Als jij die toevallig ook kent.... Ze presteren dus wel goed voor een 15" kastje vind jij?

Groeten Joost
Ik heb alleen de dynacords 2 keer gehoord (2 stuks per kant) klonk goed.Kan er verder weinig over zeggen. Kasten zijn naar mijn mening niet te vergelijken met de rx118 (grotere speaker=18") bovendien heeft men hier de speaker schuin geplaatst en zal dus naar mijn idee het geluid verder de zaal "indrukken".(de rx118 ken ik echter van foto's !)

Persoonlijke voorkeur is erg moeilijk te beschrijven maar frontloaded boxen (zoals de sba & dynacord) is voor mijn gebruik niet geschikt. Vandaar dat ik gekozen heb voor 15" bandpass kasten, die pas echt gaan werken als je er plm 4 naast elkaar zet.
Tevens gaat hier mijn voorkeur uit naar 15" vanwege het "strakke" geluid.

@rtz , is er al wat meer bekend over de luidspreker?

Martin.
kvm entertainment
RtzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 16-3-2009
Berichten: 37
17-5-2004 18:23
Niet echt veel, de zaakvoerder heeft hem even bekeken, maar waarschijnlijk komt het door de luidspreker die los zit of ergens tegen zit(zoals jullie het zeiden). Nu zou die al een tijdje moeten zijn opgestuurd of meegegeven en binnenkort zal ik waarschijnlijk een andere in de plaats krijgen. Hopelijk houden ze hun belofte.
DfshowproductiesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-11-2003
Laatste: 19-6-2004
Berichten: 1
19-6-2004 13:43
Waarschijnlijk is de glas zekering doorgebrand.
In het filter gedeelte zit een zekering in de vorm van een spannings lamp.
Nieuwe zekeringen zijn te koop bij: Penterman muziek in Geesteren.
RtzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 16-3-2009
Berichten: 37
29-6-2004 12:32
De zaakvoerder heeft me enkele dagen geleden opgebeld en er bleek en defect te zijn aan de versterker.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)