Schakelen van een mic ontstoren
(7 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 29-1-2009 16:12 |
Ik ben bezig met een klein projectje voor een kerk. De bedoeling is als volgt: ik moet met een tweepolige schakelaar een gebelanceerde (condensator)microfoon in en uit kunnen schakelen. De schakelaar zit bij de mixer, dus er hoeven geen grote afstanden overbrugt te worden. Het is een dubbele schakelaar, en ik gebruik de twee polen van de schakelaar om de hot en de cold af te schakelen. De massa laat ik ongemoeid. Er ontstaan nu twee problemen: Probleem 1 De in- en uitschakeling hoor je over de boxen in de vorm van een klein tikje. Probleem 2 Als er afgeschakeld is, is er een lichte brom hoorbaar. Misschien dat ik het verkeerd heb, maar mijn gedachte voor probleem 2 is dat ik door een weerstandje over de afgeschakelde pootjes te zetten aan de andere kant van de wisselschakelaar zodat als er afgeschakeld word, er een weerstand tussen de hot en de cold zit. Is dit de juiste oplossing? En wat is een verstandige waarde voor deze weerstand, gezien de Phantom voeding? Welke techneut kan me de juiste info geven? Bedankt alvast. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 29-1-2009 16:15 |
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 29-1-2009 16:18 Condensatormics (maar ook gewone mics) mute je simpelweg door een kortsluiting te maken tussen Pin-2 en Pin-3. Een eventuele fantoomvoeding laat je op die manier volledig ongemoeid terwijl je het audiosigaal (dat zich juist tussen die Pin-2 en Pin-3 bevindt) volledig kortsluit.Eventuele klikjes zul je altijd blijven horen (maar ze moeten heel subtiel zijn, anders is er iets mis). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 29-1-2009 16:17 |
ik ga het gelijk ff proberen, thanks | |
OnnogeelenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-4-2005 Laatste: 3-4-2018 Berichten: 155 | 29-1-2009 18:46 |
Waarom niet gewoon simpelweg de schuif dichttrekken? Zelfde resultaat en geen vervelende geluidjes. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 29-1-2009 23:15 |
onnogeelen schreef: Waarom niet gewoon simpelweg de schuif dichttrekken?Of in een afgesloten kast? Een schakelaartje zie je wel vaker, en is uiteindelijk voor iedereen makkelijk te bedienen. Martin. | |
kvm entertainment | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 29-1-2009 23:27 |
t werkt Dit schakelaartje werk ook nog eens autmatisch. Als het orgel begint te spelen, gaat hij open.....(Er hangt een mic in het orgel) Dan horen ze de dominie niet zo hard door de mic zingen Voor de kerkzender hangt er weer een sfeermic in de ruimte, deze blijft dan gewoon open staan, zodat men thuis wel iedereen hoort zingen. Schuifje mag niet dicht. Probleem is dat er tijdens een kerkdienst natuurlijk niemand achter de knoppen gaat zitten, alle aandacht is ergens anders op gericht...... En er word ook uitgezonden naar de kerkradio in de meeste kerken, dus is het niveau van de schuif belangrijk voor de rust dat hij altijd op dezelfde stand staat. Ringleiding moet ook nog tappen, en daarvoor meet het nog preciezer dat het niveau gelijk blijft. De enige schuif die men mag bedienen is de master voor het geluid uit de luidsprekers. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 30-1-2009 17:15 |
agte is wel een beetje tricky om er tussen te zetten. Enig idee hoe hard een orgel speelt? En waar denk je dat het orgel staat.....vlak schuin achter de dominee. Als je de attack te hoog zet, dan moet de dominee schreeuwen om er doorheen te komen. Nee, mijn systeempje werkt veel rustiger denk ik. Ik heb juist die compressor ertussenuit gehaald vanwege het te pas en te onpas in en uitschakelen van de mic. Tevens kan iedereen eraan zitten met zijn vingertjes, en dan zitten er toch weel veel knopjes op zon ding waar het mee fout kan gaan.... Zo'n kastje leg je erachter, en geen haan die er naar kraait | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 30-1-2009 18:55 |
En wees gerust, ik weet hoe een compressor met gate, limmiter, atack, ratio, release, enz. werkt We praten een beetje langs elkaar. Nogmaals het probleem even goed omschreven: Orgel begint te spelen, Priester-mic moet afschakelen, Priester zingt zo hard dat hij boven alles uitbulderd door de mic. En dat is niet wenselijk op de kerkradio. Dan willen de ontvangers vooral het orgel en de samenzang horen in de kerk. Vandaar de sfeermic in die taktisch aan het plafont hangt in de kerk. De mic moet dus niet afsluiten als de priester stil is, maar als hij begint mee te zingen Net omgekeerd dus. En dan alleen als het orgel speelt, want dan weten we zeker dat er gezongen gaat worden. Dat kastje wat ik nu gebouwd heb, does the tric prima! Vanmiddag even lekker kerkorgel zitten spelen in een lege kerk met de priestermic voor mijn snuffert | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |