Forum > Geluid

Lem CLX-2-2

(1 reactie. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
22-1-2009 15:43
2 x bewerkt. Laatst door Remcopeters op 22-1-2009 16:17
Link webshop

Iemand ervaring met deze 2-Channel Compressor/Limiter/Gate/Expander/Enhancer?
Ik wil hem gebruiken om het optimale uit m'n geluidsset te halen en ook te beveiligen (wordt ook gebruikt voor band). Is dit dan een goede keus? Of kan ik beter voor de Behringer Composer Pro-XL MDX2600 gaan? Of toch "doorsparen" voor een dbx?

Heb totaal geen ervaring met een Compressor/Limiter/enz. dus graag jullie advies. Hoop dat er wel een goede gebruiksaanwijzig bij zit wink ;)

[edit] en waar kan ik hem het beste plaatsen? Voor of na de EQ? Of moet ik omdat ik het voor een band ga gebruiken het na de effecten zetten? Wat is wijsheid? [/edit]
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
22-1-2009 15:54
Ik gebruik deze sinds Augustus 2008 op een een setje goede EV imitaties (300w rms), met een versterker die hen een goede 450rms op ze afgeeft. Omdat ik het setje geregeld verhuur aan collega's heb ik deze limiter erop gezet, een DAP beschermingspaneeltje is wel een goede extra.

1 keer heb ik brokken gehad en dat was op het eerste feestje toen ik zonder te merken het knopje van het rechter kanaal had uitgezet... Je raad het al.
Dat was mijn eigen stommiteit, dus 1 minpunt vond ik wel de gevoelige knoppen, maar ik heb er sinds dat eerste feestje ook een DAP beschermingspaneeltje op staan zodat niemand aan de knoppen kan ivm de verhuur.

Ik zou deze toch een 4/5 geven. Voor het geld geen miskoop enkel dat soms wat gevoelig knopje als het donker is...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)