Pioneer MEP-7000 Topic
(190 reacties. Pagina 11 van 20)Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 20-1-2009 14:12 |
Een speler die vastloop omdat tags niet goed zijn ingevoerd ?! Ben ik de enige die dat heel erg vreemd vind? Daarnaast is het sowieso natuurlijk erg raar dat ze een speler releasen die nog geen fatsoenlijke zoekfunctie heeft. Als ze nou de eerste waren die een soortgelijke speler uitbrachten... maar ze hebben toch vergelijkingsmateriaal zat. Nu zitten er dus een hoop mensen met een speler die niet bruikbaar is, want je kunt er niet op zoeken én hij is niet betrouwbaar! Dus dan gaan we maar een pc meesjouwen om op te zoeken?! | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 20-1-2009 14:23 |
Hoe bedoelen jullie "vastlopen"? Is een reset van de speler nodig ? Vastlopen op tags lijkt me ook niet netjes, maar zijn dit wel degelijke bestanden?? Ik gebruik hem ook al een tijd, maar nog zonder toetsenbord dus zoeken is er nog niet echt bij. Wel moet ik zeggen dat ik geen vastlopers gehad heb, maar dan ook heel kritisch ben wat betreft mp3 bestanden. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 20-1-2009 14:25 |
YourLiVe schreef: Een speler die vastloop omdat tags niet goed zijn ingevoerd ?! Ben ik de enige die dat heel erg vreemd vind?Persoonlijk heb ik er niet zoveel problemen mee als mensen bestrafd worden voor hun eigen geklooi... Zorg gewoon dat je collectie klopt (zelfs als je zo illegaal bezig bent als de ziekte lijkt me dat een minimale eis die gesteld mag worden). Daarnaast is het sowieso natuurlijk erg raar dat ze een speler releasen die nog geen fatsoenlijke zoekfunctie heeft. Yep. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 20-1-2009 14:44 |
YourLiVe schreef: Daarnaast is het sowieso natuurlijk erg raar dat ze een speler releasen die nog geen fatsoenlijke zoekfunctie heeft.Het kan toch in ieder geval niet waar zijn dat je je tracks in je pda moet zetten omdat je speler van € 1.549 niet binnen een tekststring kan zoeken. Overigens is er ook nog goed nieuws: Serato 1.9 schijnt native ondersteuning te gaan bieden voor deze Pioneer. Al gaat dat je natuurlijk wel weer extra geld kosten en verlies je de handigheid van de stand-alone oplossing die de MEP-7000 zou moeten zijn. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 20-1-2009 14:45 |
Reactie op Dre: Als er iets mis is met het bestand zelf kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar dan nog zou de speler een error moeten geven als je het bestand laadt in plaats van simpelweg te "crashen" tijdens het afspelen. Maar crashen op een tag?! Een tag is toch gewoon een tekstlabeltje, zoals de naam van een artiest of titel van de song? Dat wordt alleen gebruikt voor het zoeken (en dat kan de speler niet, dus daar zou die geen problemen mee moeten hebben) of het weergeven van informatie in het display. Reactie op Victor: Ik snap het ook wel, maar Pioneer heeft een reputatie hoog te houden. Betrouwbaarheid en een logische gebruikersinterface zijn hun sterkste selling points... die worden nu toch wel behoorlijk ondermijnd. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 20-1-2009 15:09 |
YourLiVe schreef: Als er iets mis is met het bestand zelf kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar dan nog zou de speler een error moeten geven als je het bestand laadt in plaats van simpelweg te "crashen" tijdens het afspelen.FEITEN! Crasht je apparaat, reproduceer dat dan. Pas dan kan je proza ook maar enige toegevoegde waarde hebben. Zonder dat belangrijke stukje is het niet meer dan shit in de beerput (en daar is er al genoeg van). Crasht een apparaat op één bestand? Controleer dan of je niet toevallig een wma als mp3 extensie hebt weggeschreven (yep, happens). Controleer het bestand op alle andere mogelijke manier (zijn vast wel een hoop tooltjes voor te vinden). Verdiep je ook eens in waar je muziekbestanden toch eigenlijk allemaal vandaan zijn gekomen (...). Een tag is toch gewoon een tekstlabeltje, zoals de naam van een artiest of titel van de song? Dat wordt alleen gebruikt voor het zoeken (en dat kan de speler niet, dus daar zou die geen problemen mee moeten hebben) of het weergeven van informatie in het display. Tja... En een gamesave is niet meer dan informatie waar je gebleven was in een spel. En toch kun je die gebruiken om je PS2 en WII te laten crashen en iets te laten doen wat resp. Sony en Nintendo niet zouden willen (en bij deze voorbeelden hebben we het pas ECHT over een grote markt en doelgroep ;-)Oftewel: Sommige dingen gaan veel dieper dan je, in eerste instantie, zou denken. Is het boeiend te weten waarom een apparaat zou KUNNEN crashen van verminkte data? Amper. Is het boeiend ervoor te zorgen dat je collectie niet gevuld is met dat soort rotzooi? Lijkt me wel (wel als je je hobby en/of werk serieus neemt tenminste). Beetje vergelijkbaar met zwaar bekraste platen in je collectie laten zitten (en dan klagen dat een bepaald type element ervan gaat overspringen...). Een paar jaar geleden vonden velen dat elke CD-Speler elke CD-R af moest kunnen spelen (ongeacht hoe waardeloos ruk en compleet flut die CD-R ook in elkaar geplempt was). Schijnbaar gaan we nu hetzelfde krijgen bij muziekbestanden. Best vreemd (ik dacht namelijk altijd dat een goed vakman z'n gereedschap goed op orde had)... Ondanks dit (want eigenlijk doet dit er allemaal amper toe) moet Pioneer gewoon NU (liefst vorige maand) wat doen aan de totaal kreupele zoekfunctie van de MEP-7000 (en er dan ook gelijk voor zorgen dat de MIDI resolutie van de pitchfader netjes 14 bits wordt...). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
OzzyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 27-9-2020 Berichten: 93 | 20-1-2009 15:50 |
100% mee eens. Heb nu al mn legale cd's netjes op 320 kb geript en tacs nog beetje bijgewerkt. icm het toetsenbord werk de mep prima. na verbetering van de zoekfunctie werkt ie top! om hem super te laten functioneren zou ik oa nog willen dat de reeds afgespeelde bestanden een ander icoontje oid krijgen | |
The Show Must Go On! | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 20-1-2009 16:07 |
Dat bedoel ik dus ook. Ik heb werkelijk GEEN problemen ondervonden met de MEP. Mijn collectie daarentegen komt NIET van limewire (wat als limewire per ongeluk nog eens wat blocks mist ?) De zoekfunctie, daar zijn we het allemaal wel over eens, maar wat gebeurt er tijdens hetgeen wat iedereen een "crash" noemt. Dat wil ik graag weten. | |
OzzyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 27-9-2020 Berichten: 93 | 20-1-2009 16:17 |
1 x bewerkt. Laatst door Ozzy op 20-1-2009 16:22 dan loopt de speler gewoon vast. Hij doet niets meer. dus alle schermen blijven 'static'. ik heb het enkel een paar keer met 'dubieuze'bestanden gehad. Na ordening van mijn harde schijf totaal geen problemen meer. Voor mij een leerzame les -> koop gewoon alles.ow ja..Ik heb toen ook nog een update gedaan.. | |
The Show Must Go On! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 20-1-2009 16:21 |
Dré schreef: YourLiVe schreef: Als er iets mis is met het bestand zelf kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar dan nog zou de speler een error moeten geven als je het bestand laadt in plaats van simpelweg te "crashen" tijdens het afspelen.Verdiep je ook eens in waar je muziekbestanden toch eigenlijk allemaal vandaan zijn gekomen (...). Mijn muziekbestanden komen gewoon van PB sound (maar die zijn beveiligd en kun je sowieso niet afspelen op dit soort apparaten) en van mijn eigen cd's (netjes geript op 192 kb). Ik heb met MIJN muziekbestanden ook nooit geen problemen. Ik kan me wel voorstellen dat illegaal gedownloade MP3's rotzooi bevatten die zo'n speler over z'n nek laten gaan. Maar mensen die budget hebben om een MEP te kopen zijn meestal niet degene die illegaal mp3'tjes downloaden lijkt me. Is het boeiend ervoor te zorgen dat je collectie niet gevuld is met dat soort rotzooi? Lijkt me wel (wel als je je hobby en/of werk serieus neemt tenminste). | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com |