Forum > Geluid

Cortex Hdc-1000 Flightcase

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
9-1-2009 16:22
Goedendag,

Zijn er mensen die een cortex in de volgende flightcase hebben zitten:
klik

Of gaat dat niet lukken?

Alvast bedankt,
Marc
Focus on the customer and the rest will follow.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
9-1-2009 17:02
Ik heb die speler hier ook.

Volgens mij past dat wel. Alleen waar ga je de HDD e.d. laten?

Ps: Loopt hij bij nooit vast? ik heb regelmatig vastlopers op dat ding?
wat een onzin in dit vak
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
9-1-2009 17:47
Hmm heb hem nog niet zo lang...

Baal er wel van om dit te horen!

Loopt hij vaak vast bij jouw? En gebeurd dat tijdens het afspelen of tijdens het zoeken?

Ik hoor graag van je!
Focus on the customer and the rest will follow.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
9-1-2009 18:16
Ik heb er een HDD van 400 gig NTFS geformatteerd achter hangen. En hij trekt dat niet zo goed. Ook als hij alleen staat de spelen loopt hij soms vast.

Ik heb het vermoeden dat dit aan de formattering ligt, maar dat moet ik nog testen. Ik hoor er verder niet veel slechts over hoor.
wat een onzin in dit vak
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
9-1-2009 18:43
Zou inderdaad kunnen.
Heb namelijk meerdere reviews gelezen, en deze waren bijna alle positief.

Ik weet wel dat er een firmware versie is waar de bug in zat dat hij vastliep/slecht laad.

Denk overigens dat een HD van 80 GB ook voldoende is voor mij.

Misschien dat het ook uit maakt of er allen muziek op staat of ook andere bestanden...
Focus on the customer and the rest will follow.
WanniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2003
Laatste: 27-1-2017
Berichten: 14
10-1-2009 00:15
et deze case ga je het niet redden, omdat deze aan de onderkant niet diep genoeg is (waardoor je de zaak gaat forceren bij het aansluiten van de USB) Dit zou eventueel te verhelpen zijn door gebruik te maken van een "haakse" USB plug, maar deze heb ik slechs bij 1 (web)winkelgevonden en vond deze vrij prijzig.

Zelf draai ik met zijn grote broer (HDC-3000) en deze heb ik in een OEM kistje van Omnitronic geplaatst. Is wat groter, maar je hebt voldoende ruimte voor je kabels en eventueel een harde schijf en/of toetsenbord op te bergen (case is 4he).

Als je handig bent en meer geld hebt te besteden, kun je ook zelf een case bouwen (zoals forumlid Rob Nijhuis, erg fraai, heeft gedaan).

Vastlopen overkomt mij zelden en is sterk afhankelijk van het medium dat je gebruikt(een sandisk en sony USB die ik gebruikte liepen steeds vast, met twee dane elec sticks heb ik tot op heden geen probleem gehad, met mijn HDD (western digital) heb ik een enkele keer een probleem gehad). Ik adviseer je wel om een actieve hub te gebruiken.

Tenslotte: ik draai primair met de Cortex (scheelt mij een potentiele hernia en ik heb mijn hele muziekverzameling letterlijk onder handbereik) maar ik heb altijd een denon 1000 cd-speler op scherp naast de setup staan, voor het geval het mis gaat.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
10-1-2009 00:33
marc, ik heb evt nog zo'n kistje staan als je het wilt proberen..
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
11-1-2009 21:02

Wanni schreef:

Met deze case ga je het niet redden, omdat deze aan de onderkant niet diep genoeg is (waardoor je de zaak gaat forceren bij het aansluiten van de USB) Dit zou eventueel te verhelpen zijn door gebruik te maken van een "haakse" USB plug, maar deze heb ik slechs bij 1 (web)winkelgevonden en vond deze vrij prijzig.

Zelf draai ik met zijn grote broer (HDC-3000) en deze heb ik in een OEM kistje van Omnitronic geplaatst. Is wat groter, maar je hebt voldoende ruimte voor je kabels en eventueel een harde schijf en/of toetsenbord op te bergen (case is 4he).

Als je handig bent en meer geld hebt te besteden, kun je ook zelf een case bouwen (zoals forumlid Rob Nijhuis, erg fraai, heeft gedaan).

Vastlopen overkomt mij zelden en is sterk afhankelijk van het medium dat je gebruikt(een sandisk en sony USB die ik gebruikte liepen steeds vast, met twee dane elec sticks heb ik tot op heden geen probleem gehad, met mijn HDD (western digital) heb ik een enkele keer een probleem gehad). Ik adviseer je wel om een actieve hub te gebruiken.

Tenslotte: ik draai primair met de Cortex (scheelt mij een potentiele hernia en ik heb mijn hele muziekverzameling letterlijk onder handbereik) maar ik heb altijd een denon 1000 cd-speler op scherp naast de setup staan, voor het geval het mis gaat.
@ Wanni, weet je zeker dat de hdc-3000 identiek aan de hdc-1000 is, kan me zo voorstellen dat de hdc-1000 kleiner is(en minder diep is)
Focus on the customer and the rest will follow.
WanniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2003
Laatste: 27-1-2017
Berichten: 14
11-1-2009 21:45
@ Wanni, weet je zeker dat de hdc-3000 identiek aan de hdc-1000 is
Daarnet even nageken op de site van Cortex (ik heb de HDC-1000 alleen in de showroom gezien). Er is een klein verschil de HDC-3000 is 91mm diep, de HDC-1000 is 88 mm diep.

Een verschil van 3mm dus, maar ik weet niet of dit voldoende is. Je zit namelijk niet alleen met je usb, maar ook met je RCA/tulp- en de voedingskabel die circa 25mm aan ruimte in beslag nemen. USB en RCA is met een haakse verloopstekker op te vangen, maar met de voedingskabel wordt dit lastiger.

Toen ik mijn Cortex kocht heeft New-Line de case voor mij nagemeten (vandaar dat ik wist dat het, bij de hdc-3000, niet kon). Wellicht willen ze dit voor jouw ook doen, als je de intentie hebt de case hier aan te schaffen.
RubenvliegenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-1-2009
Laatste: 4-10-2010
Berichten: 25
20-1-2009 12:57
Zouden jullie eventueel foto's willen posten hoe jullie het prescies hebben ingebouwd? Ik heb de HDC 3000 gekocht en zoek een geode manier om hem in te bouwen in een case. Enkel de ideeën ontbreken me nog een beetje. Ik zou graag wel eens enkel voorbeelden zien hoe jullie deze of de HDC 1000 hebben ingebouwd om zo m'n eisen te kunnen stellen en hem in te bouwen.

Mvg
Ruben

Terug naar forum Reageer (zonder quote)