Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin
(1451 reacties. Pagina 73 van 146)Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 9-1-2009 15:37 |
Wat maakt het uit.. Het is en blijft "olie-dom" en vermakelijk. | |
Light Image | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 9-1-2009 19:19 |
LJ DaAn schreef: Ach, ik hoor weleens verhalen dat als er 8 truck's naar grote producties gaan dat er 1 extra meegaat als 'spare'....Of bij dermate grote producties een complete spare trailer mee sturen omdat er toch budget voor is? Vergis je niet, op dat soort klussen zijn de contractjes heel anders dan bij menig festivalletje of 'productie'tje'. | |
Vergeet niet te lachen | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 9-1-2009 22:12 |
DJ-Robin schreef: Er is naar mijn weten maar een bedrijf met paarse kisten.... En als ik de productie weet en het is sensation dan weet ik ook eventueel de rede dat er pas later hamers heen zijn gegaan...Het is als leverancier van truss en hijs systemen, bijzonder kwalijk dat er te weinig shackels, hamers, spare materiaal wordt geleverd. Je hebt als leverancier, want meer is het paarse kistjes bedrijf niet, een contractuele verantwoording, om alles na te komen. Dit hebben ze in Duitsland behoorijk verziekt. We hebben een tiental 4,75 kN shackles gebruikt als hamer. (deze moesten door de stagehands persoonlijk aan mij worden teruggegeven.) Het is erg moeilijk als je 3 trailers met truss moet tikken, met 14 stagehands en er zijn geen hamers. Erger was nog geweest als er geen pennen waren. Het aantal 'correcte' borgpennen/R-clips/safety's kwam schromelijk tekort. Pas op de voorlaatste bouwdag hadden we alle borgclips voor alle trusspennen. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 9-1-2009 22:26 |
Melo-G schreef: Wat is goedkoper? Een schadeclaim omdat een aantal procent van wat je 'verkocht' hebt niet functioneerd? Een compleet grid wat weer naar beneden en weer omhoog moet? Riggers omhoog sturen? Caddy'tje op en neer laten rijden naar de zaak om nieuwe zooi op te halen?Of bij dermate grote producties een complete spare trailer mee sturen omdat er toch budget voor is? In de 14 jaar dat ik nu professioneel bezig ben in de grotere projecten, heb ik nog nooit een trailer aan spare materiaal meegemaakt. Het is veel logischer en economischer, om een busje met spare's vanaf HQ te sturen. Over de 'riggers' gesproken, we wonen op hoogte, daar horen we, hoogwerker of spant als het maar hoog is. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 9-1-2009 22:53 |
Aha, het gaat om de duitse 'tak' van het paarse kistjes verhuurbedrijf... Ik weet natuurlijk niet percies hoe dat allemaal gaat, maar ALS er 4 vrachtwagens tegelijk worden geladen, dan kan je toch niet percies weten welke als eerste op locatie is? Douwe schreef: In de 14 jaar dat ik nu professioneel bezig ben in de grotere projecten, heb ik nog nooit een trailer aan spare materiaal meegemaakt.DJ-Robin schreef: Er is naar mijn weten maar een bedrijf met paarse kisten.... En als ik de productie weet en het is sensation | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 9-1-2009 23:06 |
LJ DaAn schreef: Ik weet natuurlijk niet percies hoe dat allemaal gaat, maar ALS er 4 vrachtwagens tegelijk worden geladen, dan kan je toch niet percies weten welke als eerste op locatie is?[ Alleen in die volgorde worden de vrachtwagens gelost. Waarom zou je lampen lossen als je truss en motors nodig hebt. De uitzonderingen zijn productie en catering, hoe eerder die geloste en werkend zijn hoe beter. Je hoeft niet gelijk de eerste trailer te lossen. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
DJ-RobinStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-7-2006 Laatste: 24-3-2013 Berichten: 51 | 10-1-2009 11:09 |
@ Douwe als het Sensation was dat komt het omdat een deel van het materieel zaterdag op andere grote klussen heft gehangen, dat is allemaal die nacht afgebouwt en terug gekomen die volgende dag is alles gelost en omgeladen in trailers die naar Duitsland gingen. Je bent dus ook afhankelijk dat ze de juiste spullen mee terug sturen naar de zaak. Als ze op locatie niet alles hebben geladen wat terug moest zoals koppelmaterieel en hamers omdat ze nog meer rigging moeten afbreken en ze vergeten dan hamers mee terug te geven.... dan kunne de mensen die laden en lossen ook geen hamers toveren. Het was gewoon een druke periode en dat gaat vaak ten kosten van de kwaliteit. @ LJ Daan alles is naar mijn weten gewoon via nederland gegaan en er gaan ook geen hele spare trailers mee, zou toch wel een duur grapje worden. Er word gewoon vanuit gegaan dat het meeste materiaal correct is en daar zit een aantal procent spare bij. Alle Sensations worden door hetzelfde bedrijf gedaan. De trailers die worden geladen kunnen wel tegelijk worden geladen maar alle trailers hebben een ander nummer en gaat vaak via tijds lijnen richting locatie. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 10-1-2009 13:28 |
DJ-Robin schreef: Als ze op locatie niet alles hebben geladen wat terug moest zoals koppelmaterieel en hamers omdat ze nog meer rigging moeten afbreken en ze vergeten dan hamers mee terug te geven.... dan kunne de mensen die laden en lossen ook geen hamers toverenOf het nu een duitse, nederlandse of combinatie tak is, is ook niet belangrijk. Het heeft allemaal te maken met organisatie. Als je een vrachtwagen laad dan mag ik toch aannemen dat daar een bepaalde structuur in zit, En dat je weet wat in welke vrachtwagen zit. Het was gewoon een druke periode en dat gaat vaak ten kosten van de kwaliteit. Dat is natuurlijk geen excuus. Ook in een drukke periode moet je zien dat je de juiste mensen hebt en gebruikt, dan gaat het ook niet ten koste van de kwaliteit.Martin. | |
kvm entertainment | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 10-1-2009 16:52 |
Wat kost een doosje hamers nu helemaal? Zeker gezien de budgetten die bij dergerlijk produkties worden uitgetrokken. 14 man een uur duimendraaien kost meer dan 14 hamers... Klinkt banaal, maar zelf heb ik niet zo'n groot gedoe als sensation, maar toch ehb ik altijd twee hamers mee. Eentje in de krat met pennen en tonnetjes, en eentje in de bus..... Ik zou gewoon een vast kratje in zo'n vrachtwagen maken, met daarin de meest noodzakelijke "vaak vergeten" dingen. Hamers, pennen, verbandtrommeltje, senseo, enz. UIteindelijk leverd zo'n noodsetje altijd zijn geld op. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 10-1-2009 21:44 |
Ik werkte voor een bedrijf wat de materialen had gehuurd, inclusief hamers. Op ons verzoek, kwam bij de laatste trailer, een setje gloednieuwe hamers tevoorschijn. Hey, natuurlijk laat ik geen 14 man stilstaan. Een 4,75kn shackel is ook een hamer. Natuurlijk hebben we onze toolcase's zoveel mogelijk bij ons, helaas lukt dat niet altijd. Het mag imo niet het probleem van de klant zijn, dat de leverancier problemen heeft met een andere productie. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. |