Forum > Geluid

DAP RW-15

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Chris12Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2008
Laatste: 27-11-2008
26-11-2008 20:31
Hallo,

Er is aan mij gevraagd of ik naar 2 DAP RW-15 boxen waarvan het geluid erg slecht geworden is, wil kijken en deze te maken voor niet al te veel kosten.
Ik heb de boxen beluisterd en wat eruit komt qua geluid is wel hard maar erg dof (aangesloten op een Palladium 900)
Nu denk ik dat de tweeter die erin zit kapot is van beide boxen, of wellicht wat anders?

Nu heb ik al op het forum gezocht om uit te vinden hoe deze boxen open gemaakt kunnen worden.
Maar helaas is er nog maar weinig bruikbare info te vinden omdat de meeste topics met foto's erg oud zijn.

Voor zover ik begrijp kan het rooster gemakkelijk los maar zit het schuim wat daar onder zit verlijmd is en lastig los te halen valt. Kan iemand wat meer uitleg geven over hoe dit precies aan te pakken?

Verder was ik ook benieuwd naar wat een goede vervangende Tweeter kan zijn, die wellicht ook minder makkelijk kapot gaat?
DjlimburgEx Lid
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
26-11-2008 20:45
ik heb ook de rw-15 en heb een compleet topic gemaakt over het openschroeven van deze kasten
www.new-line.nl/forum/read/?t=31179

om de hoog driver eruit te schroeven is het het snelste om de achterplaat waar de speakon inzit eriut de schroeven en dan met de hand de kast in de gaan en hem van achter los te schroeven

een andere hf driver betekend ook een andere filter
in de webshop staat een driver die zou meoten passen volgens de info

hier staan alle speakers en drivers van de rw serie (15 inch)
/webshop/zoeken/?str=rw-15

verder heb ik bij mij de frontjes een keer los gehaald maar dit is niet iets wat je even snel doet
je moet de schroeven eruit halen en dan het frontje compleet uit zn vorm trekken om hem eruit te krijgen
als hij los begint te komen meot je overal het grijze stof dat omd e kast zit los halen van het rooster (met een schroevendraaier oid)
daarna het rooster weer recht maken en bij het terug plaatsen goed kijken dat al het losgekomen stof goed op zn plaats zit gedrukt (sotf komt ook een beetje los van het hout)
wat zou een leven zijn zonder geluid
Chris12Standaard Lid
26-11-2008 21:04
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb het onderwerp even doorgenomen, maar dat gaat echter meer over een weerstand plaatsen om de HF te beschermen tegen clippen.... :?

Heb je nu uiteindelijk die zwaardere HF driver erin gezet, of degene die nu in de webschop staat voor de RW-10/RW-12/RW-15? Type driver: PA-26 of de PD-34T ?
Wat is het verschil tussen die twee, of kan ik de PD-34T niet gebruiken?

En heb je ook die aanpassing met die weerstand of lampje gemaakt? Zo ja, ben ik daar ook wel benieuwd naar.
Heb je daar foto's van?

Heb je bij het vervangen van de HF driver ook nog andere zaken vervangen (het filter?) door een betere?
Als de kast toch open is kan wellicht dat ook meteen gedaan worden.
DjlimburgEx Lid
26-11-2008 21:15
voor de filter zul je een hele berekening moeten maken
aangezien ik dit zelf niet kan heb ik dit ook niet laten berekennen
ik heb gewoon die drivers erin gezet die hier in de webshop staan
ik heb ze alleen gehaald bij de plaatselijke dap dealer omdat ik dan niet met de verzendkosten zit

ik weet niet waar je woont je kunt meschien een keer langskomen om de kasten te vergelijken met elkaar dan weet je zo wat er aan de hand is
ik ehb een crossover en dan kun je prima proberen welk gedeelte er niet zuiver klinkt in de kast (de rest gewoon weg filteren)
DjlimburgEx Lid
26-11-2008 21:17
die pd-34t driver zit in de rw-115 en zal waarschijnlijk zwaarder zijn

om te kijken hoe het precies zit zul je het moeten proberen door die driver ook te bestellen en dan het vermogen te bekijken en ook te kijken of hij bij de filter past

voor je iets gaat bestellen zou ik wel eerst de driver even los maken en doormeten
doe hetzelfde bij de filter en de woofer dan weet je ook direct meer
Chris12Standaard Lid
26-11-2008 22:43

djlimburg schreef:

die pd-34t driver zit in de rw-115 en zal waarschijnlijk zwaarder zijn

om te kijken hoe het precies zit zul je het moeten proberen door die driver ook te bestellen en dan het vermogen te bekijken en ook te kijken of hij bij de filter past

voor je iets gaat bestellen zou ik wel eerst de driver even los maken en doormeten
doe hetzelfde bij de filter en de woofer dan weet je ook direct meer
Pff, van het doormeten heb ik geen kaas gegeten. Ik zal me daar eerst eens even in moeten lezen, over het hoe en wat. Ik zal eens een email sturen naar de webshop, om te kijken welke HF driver zij adviseren.
Dan bestel ik die gewoon, mocht het probleem daarmee niet gefixed zijn, dan kan er altijd verder gekeken worden wat het dan wel is.
Maar ik las al ergens hier op het forum dat door het clippen van de versterker de HF snel(ler) kapot gaan, en ik kan me goed voorstellen dat dit gebeurd is aangezien degene van wie de spullen zijn er nog minder verstand van heeft dan ik...

Kasten vergelijken, ik woon vlak bij Utrecht maar de kasten zijn niet van mij.
Heb er ook geen vervoer voor.

Wellicht dat anderen nog reageren met meer bruikbare tips/foto's etc.
DjlimburgEx Lid
27-11-2008 18:30
ja ik heb die rw kastjes bijna helemaal uit elkaar gehad maar ben toen compleet vergeten om er fotos van te maken
ik woon in limburg dus dat is ook niet even naast de deur

laat even weten wat je gaat doen en of het werkte of niet
en ook welke driver dre je adviseert (ik neem aan de pa-26)
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
28-11-2008 18:49
Wie laat nu zijn speakers nazien door iemand die ze niet kan open maken en geen HF driver kan uitmeten.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
28-11-2008 23:50

Chris12 schreef:

Ik zal eens een email sturen naar de webshop, om te kijken welke HF driver zij adviseren.
De Webshop denkt: HF driver erin drukken die erin hoort. Wil je wat anders gaan doen, dan zul je zelf moeten gaan meten, rekenen en weten. Weet je eigenlijk niet zo goed waar je mee bezig bent, dan gewoon helemaal niet aan beginnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)