Forum > Geluid

kapotte DAP : Palladium 900

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
7-2-2005 11:35
raar maar waar ... ik heb een mailtje gekregen van mijn leverancier
als hij er nog 'proper' uitziet, wil hij hem zelf direct omruilen
(ik heb volledig mijn verhaal gedaan tegen de leverancier ...)

mooi !

Firma staat gekend voor hun klantvriendelijkheid service na verkoop en persoonlijke aanpak
maar wist niet dat ze zo ver gingen !

ening idee hoe ik dit in de toekomst kan vermijden ?
limiterje ?
welkeen ?

thx !
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
7-2-2005 11:37
andere mensen met hun fikken eraf laten blijven? desnoods alleen je versterkers in een case doen met hangslotje om de vlinder, probleem solved?
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-2-2005 12:58

jeroenvdv schreef:

TCMC, het lijkt me toch niet dat je hier garantie hebt?? De versterker is door verkeerd gebruik gesloopt!
Ik ga er voor het gemak van uit dat de eindtransistoren doorgeslagen zijn. Dit kan verschillende oorzaken hebben en de exacte oorzaak is moeilijk te achterhalen. Je hebt dus garantie.

Als ik mijn versterkers uitleen, dan zie ik ook niet of de huurder tijdelijk 4 boxen erbij aansluit en op 2 Ohm gaat draaien, om vervolgens de versterker defect te laten raken.

Iets anders wordt het als er bijvoorbeeld drankschade aan de versterker is. Ook als je de versterker hebt laten vallen en de printen zijn gebroken door de relatief hoge massa van de elco's. Hetzelfde geldt dus ook als je er (ondeskundig) aan gaat sleutelen.

Mijn versterkers heb ik na een half jaar opengehad om het stof uit te blazen, dit om oververhitting en mogelijk defect raken te voorkomen. Hetzelfde doe ik met mijn PC's.

Is mijn VGA kaart defect, dan ruil ik die bij mijn winkelier (waar ik wel een goede zakenrelatie mee heb) om, ook garantie dus.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-2-2005 13:10

DjProbe schreef:

raar maar waar ... ik heb een mailtje gekregen van mijn leverancier
als hij er nog 'proper' uitziet, wil hij hem zelf direct omruilen
(ik heb volledig mijn verhaal gedaan tegen de leverancier ...)

mooi !

Firma staat gekend voor hun klantvriendelijkheid service na verkoop en persoonlijke aanpak
maar wist niet dat ze zo ver gingen !

ening idee hoe ik dit in de toekomst kan vermijden ?
limiterje ?
welkeen ?

thx !
Dan heb je ook gelukkig een winkelier die coulant is met de klanten.

Een limiter, of beter nog: een digitale crossover a la LEM DX24 doet het prima, en de limiters hiervan werken nagenoeg onhoorbaar. Een Behringer DCX2496 heeft "hoorbare" limiters ingebouwd, maar werken op zich ook wel goed. Een limiter vookomt inderdaad een hoop ellende, en vaak kun je harder draaien zonder dat de versterkers in de clip gaan.

Toch zou ik voor betere luidsprekers gaan kijken, want daar is naar mijn idee de ellende mee begonnen. De meeste luidsprekers met een dynamische driver hebben vaak polymeer PTC of lampjes als beveiliging ingebouwd, en zijn niet echt duur meer.

TCMC
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
2-11-2008 04:17
Misschien handig voor de mensen met een P900 die defect is.

De eindtorren die er orgineel in zitten zijn te krap in de VCE.
De maximale spanning van de orginele torren is 140 VDC over de CE.

De voedingsspanning is 85-90 volt DC symmetrisch, dit kan dus 170-180VDC over een transistor zijn.
Dit is veel te veel en ze slaan bij het minste geringste weer door.

Zet er een paartje 2SC5200/2SA1943 in, deze kunnen 230VDC over de CE hebben.

Ik heb het na 3 keer kapot nu vervangen door deze torren en geen problemen meer. Dus ga je het laten herstellen geef het door.

Het kan zelfs met 3 paren ipv 4, maar voor het geld maakt het niks uit. Ze zijn bijna even duur.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)