Forum > PC related Forum

Snelle USB-hub

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
23-10-2008 13:47
dat probleem heb je uberhaupt niet als je hem gewoon direct op je laptop aansluit.. alles keurig genoeg prik. je andere 2 apparaten gewoon op de hub.
TimDStandaard Lid
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 25-11-2024
23-10-2008 13:57
Welk onderdeel gebruikt dan het meest? Ik neem aan de harde schijf, of niet? Ik zou het wel handiger vinden om alles op 1 hub te hebben, want dan is het maar één kabeltje inpluggen in de laptop. Het is niet veel werk om er twee in te pluggen, maar als het gemakkelijker kan... laugh :D
Ook hier kan úw reclame staan!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-11-2024
23-10-2008 14:29
Controller en geluidskaart op je hub (zelf even controleren of deze powered moet zijn of niet (dus kijken naar de belasting op de USB voeding (kun je zelfs in windows zien door ze een voor een even aan te sluiten en in de device manager te kijken welke stroom ze trekken))). Harddisk rechtstreeks (dat is de meest harde werker van het stel).

En mocht een actieve hub toch nodig zijn dan kun je natuurlijk alles erop donderen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimDStandaard Lid
Sinds: 26-9-2004
23-10-2008 19:10
Bedankt, mijn vragen zijn beantwoord! Ik laat mijn bevindingen wel weten, eerst tentamens ( met zoveel leuk nieuw speelgoed shut up :X )
Ook hier kan úw reclame staan!
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
24-10-2008 00:01
Kun je beter powered pakken. De harde schijf zelf gebruikt vaak al 2 usb poorten omdat 500mA niet genoeg is. Heeft hij maar één usb poort nodig, dan kun je er donder op zeggen dat die 500mA ook (bijna) helemaal gebruikt wordt.
Niet goed, wel hard!
PaulrStandaard Lid
Sinds: 17-5-2007
Laatste: 22-8-2009
16-12-2008 14:38
hey,

ik heb me ook een gepowerd usb hub aangeschaft.
voor men externe hd enzo werk dit goed.
enig probleem ik heb is als ik men sl 1 van serato live aan deze hub koppel krijg ik problemen bij men rechter deck op de serato software.
daar speelt de music niet goed af.
terwijl dit bij de linker deck player welgoed gaat.
Als ik dan de serato sl terug aan de laptop rechstreeks gang gaat alles weer normaal.
iemand een idee hoe dit zou komen ?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-11-2024
16-12-2008 14:46
Drivers zien USB poorten stuk voor stuk als verschillende dingen. Daarom kun je wel eens hebben dat apparaten wazig gaan reageren als je ze op andere poorten gaat zetten dan de poorten waarop ze zaten tijdens de installatie. Je zou kunnen stellen dat de driver in dat geval wel een beetje buggy is (maar die stelling verandert niets aan het feit ;-)

In zo'n "buggy/fuzzy" geval zou ik niet weten wat de consequenties zijn als je 2 (identieke?) devices via één hub aan gaat sluiten. Ziet het systeem ze dan nog wel afzonderlijk EN kan hij ze dan nog wel aan de juiste driver knopen? Één voor één installeren, aangesloten op de poorten waarop ze aangesloten gaan blijven, is wellicht een optie.

Een andere gemaakte fout (dankzij de marketing wellicht) is de gedachte dat USB altijd maar plug&play is. Daardoor gebeurt het vaak dat men een apparaat inplugt en pas dan gaat verder kijken (terwijl het voor apparaten die niet binnen de Windows distributie vallen (zie o.a. WHCL) absoluut aan te raden is éérst de driver te installeren en pas het apparaat aan te sluiten als de driver daar om vraagt).

Dus eerst het systeem vertellen wat hij kan gaan verwachten (=driver installeren) en pas dan aan die verwachting voldoen (=apparaat aansluiten). Want onverwachte dingen kunnen onverwachte gevolgen hebben...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)