Forum > Geluid

Kabels

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
RayadamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2007
Laatste: 16-4-2018
Berichten: 31
16-10-2008 22:12
Graag advies

Het probleem is/was dat als ik vanaf mijn microfoonkast twee microfonen direct aansluit op het Reloop mengpaneel er een enorme ruis in zit, nu heb ik wat geprobeerd en een ruisonderdrukker er tussen gezet met wat kabels van een vriend en weg was ie.

1) MIC UIT van XLR Female naar TULP VROUW VROUW

2) TULP VROUW VROUW naar TULP MAN MAN

3) TULP MAN MAN naar ISOLATOR (RUISONDERDRUKKER) /v/12698 UIT naar VROUW VROUW

4) ISOLATOR VROUW VROUW naar GROTE JAG PLUG

5) GROTE JAG PLUG naar MIC INGANG OP RELOOP

De ruis is weg, alleen heb ik de kabels nodig, nu vroeg ik mij af of ik de afstand door een kabel al kan overbruggen, of dat ik zoveel stappen nodig heb
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-10-2008 22:14
Ik verbaas me erover dat je sowieso nog geluid hebt (halverwege het verhaal was ik in ieder geval de verbinding kwijt).

Beter lijkt het me dat je het probleem oplost zodat de microfoon gewoon zoals het hoort aangesloten kan worden (middels een XLR-XLR touwtje of, als mic input alleen jack is, XLR-Jack touwtje).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RayadamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2007
Laatste: 16-4-2018
Berichten: 31
16-10-2008 22:46
Ik zou zo graag willen, alleen die Isolator moet er tussen anders heb ik een constante brom over de boxes

Even de aansluiting zoals het orgineel hoort:

van Shure PG88E (2 microfonen)
1) XLR uit naar JAG Plug in op Reloop RMX40 Mic 2 ingang
2) XLR uit naar JAG Plug of XLR in op Reloop Mic 1 ingang (bovenop)

Resultaat is dat er op een van de kanalen een brom ontstaat en die weg gaat als ik een mic er uit haal, dus heb ik de isolator ertussen gezet en zodoende is de brom weg, alleen daar had ik extra kabels voor nodig en jij weet welke Dre
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
16-10-2008 22:56
Heb je ook al eens andere kabels geprobeerd, kortom dat de brom in de kabel zit.(tussen de mengtafel en de microfoon)

IK heb namelijk nooit last van een brom op mijn microfoon, wel als ik werk met laptops en computers...
Focus on the customer and the rest will follow.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-10-2008 23:01
Mic 1 met XLR naar bovenkant mixer.
Mic 2 met XLR naar mono jack naar achterkant mixer.

Testen of pin-2 loshalen aan de kant van de mic helpt. Anders testen of pin-1 loshalen aan de kant van de mic helpt. Uiteraard heb ik het hierbij over de xlr-mono jack kabel (de xlr-xlr kabel laat je, zeker in eerste instantie, met rust).

Lukt dat allemaal niet dan pak je de jack uitgangen van je microfoon (of alleen van mic 2) ECHTER als je die gebruikt dan sluit je ze aan op een LINE INGANG van je mixer (jack uitgangen zijn namelijk op line niveau, zie ook handleiding waar het keurig in staat vermeld).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RayadamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2007
Laatste: 16-4-2018
Berichten: 31
17-10-2008 07:30
Hoi,

Met 1 mic en laptop heb ik ook totaal geen last, dat werkt uitstekend, maar zodra er een twee bij komt is het een brom

Dre, alles optie die je kan bedenken zijn geprobeerd, de enig optie die werkt was met een isolator er tussen. Die ruis die er inzit, is dus niet zomaar weg te halen.

Laat ik anders vragen: Is er iemand met dezelfde mixer en met twee mic, waarbij het probleem niet is opgetreden
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
17-10-2008 09:26

rayadam schreef:

Hoi,

Met 1 mic en laptop heb ik ook totaal geen last, dat werkt uitstekend, maar zodra er een twee bij komt is het een brom

Dre, alles optie die je kan bedenken zijn geprobeerd, de enig optie die werkt was met een isolator er tussen. Die ruis die er inzit, is dus niet zomaar weg te halen.

Laat ik anders vragen: Is er iemand met dezelfde mixer en met twee mic, waarbij het probleem niet is opgetreden
Lees ik nu LAPTOP?! Het is algemeen bekend dat een laptop vaak brom genereerd. Heb je ook brom als je die laptop niet aansluit? Zo nee, dan zit het dus in die laptop. Sluit dan die isolator aan tusen de laptop en je mengpaneel. Ook wil het wel eens helpen je laptopvoeding wel of juist niet te aarden. (let wel: een laptop hoort officieeel wel geaard te zijn. Maar soms moet je wel eens wat)
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
17-10-2008 09:35

rayadam schreef:

Laat ik anders vragen: Is er iemand met dezelfde mixer en met twee mic, waarbij het probleem niet is opgetreden
IK heb ook de RMX-40 (bpm) en ik heb hem al vaak genoeg gebruikt met 2 microfoons. Ik heb nog nooit een brom gehad. Als ik het zo lees denk ik dat het een probleem in je kabels is, ga die eens nameten.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-10-2008 09:57
Nou... In dit geval wordt een duo draadloze microfoon gebruikt (dus het kan zo maar een Pin-1 probleem zijn OF een kortgesloten Pin-2 probleem).

Overigens kan ik me niet voorstellen dat OP alle tips die ik gegeven heb ook daadwerkelijk heeft toegepast (want volgens mij zullen 1-2 van de gegeven tips tot een bevredigend resultaat leiden).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
17-10-2008 10:50
Oh foutje, ik ging er zomaar vanuit dat het een draadgebonden mic was ashamed :$.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)