Forum > Newbie Forum

hoe maak je nou een mix?

(54 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ Dave-QStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
Berichten: 75
11-8-2003 18:52
nouja ik ben in ieder geval van mening dat als je ook maar een klein beetje muzikaal
aangelegd bent je gewoon 'voelt' op welke maat en in welke fase van de plaat je zit.

toen ik net een weekje draaitafels had telde ik net zo weinig als ik nu doe: helemaal niet.

tuurlijk kan je gaan tellen enzo maar je voelt toch gewoon wanneer het tijd is je
nieuwe plaatje erin te gooien.

en als je t fout doet hoor je dat ook snel genoeg wink ;)
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
11-8-2003 23:20
kheb nooit geteld, alleen maar gemixt wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Roby GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-7-2003
Laatste: 13-8-2003
Berichten: 11
12-8-2003 15:12
Me too... kben het alleen niet helemaal met sommigen eens over de "16 maten". ik Mix me platen altijd op de "32 maten". Alleen techno kan vaak op heel veel manieren, maar zker de muziek die ik draai (hardcore / hardstyle) loopt het best op 32...
dus...
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
12-8-2003 15:24
Echt tellen doe ik ook (al jaren) niet meer.

Maar ik kan mijn voeten ook nooit stil houden...da's toch het zelfde.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
12-8-2003 21:42

Gupy schreef:

Maar ik kan mijn voeten ook nooit stil houden...da's toch het zelfde.
Das vind ik niet hetzelfde, ik heb dat met mijn hoofd, meegaan met de muziek noemen ze dat wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Trance_master17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2003
Laatste: 23-5-2005
Berichten: 14
13-8-2003 22:48
hey every1

ik heb geen probleem met het aanvoelen van het moment waar je je plaat er in gooit.
Waar ik wel moeite mee heb is de plaat er daadwerkelijk ingooien.
Ik heb het vanmiddag voor het eerst geprobeerd en het is me een paar keer gelukt om 2 platen helemaal ok erin te gooien.
natuurlijk weet ik dat het veel op oefenen x 100 neerkomt.
maar hebben jullie nog tips over het ingooien??
en tips als je 2 platen hebt met een behoorlijk groot tempo verschil
(rustig plaatje-------op een -------->snelle hardstyle plaat)

alvast bedankt

arjan!
music is a passion
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
13-8-2003 23:02

trance_master17 schreef:

hey every1

ik heb geen probleem met het aanvoelen van het moment waar je je plaat er in gooit.
Waar ik wel moeite mee heb is de plaat er daadwerkelijk ingooien.
Ik heb het vanmiddag voor het eerst geprobeerd en het is me een paar keer gelukt om 2 platen helemaal ok erin te gooien.
natuurlijk weet ik dat het veel op oefenen x 100 neerkomt.
maar hebben jullie nog tips over het ingooien??
en tips als je 2 platen hebt met een behoorlijk groot tempo verschil
(rustig plaatje-------op een -------->snelle hardstyle plaat)

alvast bedankt

arjan!
Stel je hebt een RnB nr van 80 BPM en een andere plaat die veel sneller gaat, laat deze dan 2x zo snel lopen (dus zeg maar 160 BPM)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
14-8-2003 00:01
1/
Het "er in gooien" is een truukje, dat je gewoon door veel oefenen leert.
Opeens kan je het.
Om te oefenen, moet je eigelijk precies de "slag" van 45T en 331/3T leren te gooien.
Hoe doe je dat?
Das leuk, leg een plaat op je TT en zet de verlichting van je strobo aan, maar start je TT niet. Ga nu lekker met je vinger aan het plateau draaien, zet de schuif van je mixer open, zodat je het lekker kan horen wat je staat te jengelen, en draaien maar met het handje.
Op je strobo kan je dan zien of je het goede tempo te pakken hebt, en aan het geluid hoor je of je het een beetje constant kan aanhouden.
Na een paar uur laugh :D zul je het vlekkeloos kunnen, en dan zul je merken dat je hem er ook makkelijker ingooit. Succes ermee.

2/
Al te grote verschillen in het tempo van de muziek zijn "not done" als er publiek staat te dansen.
Of het moet echt voor de show zijn.
Het publiek kent immers de nummers, en als er te veel verschil tussen het orgineel zit, zullen ze van de vloer weglopen, omdat ze het niet mooi vinden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Trance_master17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2003
Laatste: 23-5-2005
Berichten: 14
15-8-2003 11:51
hey tom bedankt voor de info

ik heb het draaien met het handje geprobeerd op 45 t (een uurtje)
en ik weet niet of het daardoor komt maar ik heb al 40 platen op een snelheid van 45 t inelkaar gemixed!!

wel heb ik nog wat vragen

1)bij het door elkaar mixen van de platen lopen vaak de mid en high door elkaar heen wat geen gehoor is.
Hoe lossen jullie dit meestal op?
draaien jullie ze tegen elkaar weg? en doen jullie dat met de fader nog dicht of open?
hebben jullie hier ook nog ideeen of tips voor.
2) en waar is die quartz loch op je draaitafel nou eigenlijk percies voor.
3) nog een vraag als je een 45 t plaat met een 33,1/3 plaat mixt is er dan ook nog een standaard hoeveelheid/grootte waar je je pitch van tevoren al mee in kan stellen of is dit helemaal niet het geval.

ook wou ik ff zeggen dat dit echt een SUPER webshop is

-------->perfecte producten met nette prijzen goede service en ook nog een perfect forum waar je met al je vragen terecht kunt. KLASSE!!
music is a passion
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
15-8-2003 19:54

trance_master17 schreef:

1)bij het door elkaar mixen van de platen lopen vaak de mid en high door elkaar heen wat geen gehoor is.
Hoe lossen jullie dit meestal op?
draaien jullie ze tegen elkaar weg? en doen jullie dat met de fader nog dicht of open?
hebben jullie hier ook nog ideeen of tips voor.
je kan veel doen met de eq. maar beter is om de juiste passages af te wachten die je kan mixen.
2) en waar is die quartz loch op je draaitafel nou eigenlijk percies voor.
HiFi toepassing, dus nergen voor
3) nog een vraag als je een 45 t plaat met een 33,1/3 plaat mixt is er dan ook nog een standaard hoeveelheid/grootte waar je je pitch van tevoren al mee in kan stellen of is dit helemaal niet het geval.
nee, dacht je dat?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)