Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 199 van 289)
Moderator(s): Dré
MartnijhuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2008
Laatste: 27-11-2008
Berichten: 23
29-8-2008 17:38

davidkamphuis schreef:

Ik ben ook met m'n ouders aan het overleggen wat voor prijs ik moet vragen.
(eerst geld verdienen zeggen m'n ouders, voordat je weer wat koopt! (hebben ze gelijk in!)).

Mijn set:

*Computer, gebouwd in een kist, voor ieder wat wils: 60/70/80/90/pop enz. (goed afgewerkt).
*Numark dm-1050
*1 Dap X-15B
*2 Dap K-112
*1 Dap P-2000
*2 statiefen
*1 MCCRYPT PA12000
*Cdspeler philips. huistuinenkeukending (heel simpel, maar best nieuw).

*Benodigde bekabeling

En ja, ik weet wél wanneer ik welke plaat moet draaien.
Ik vind ALLE (ja echt alle (behalve rock/hardcore/klassiek)) muziek mooi, en luister van alles (van noiscontrollers tot fan morisson en van adrea boccelli tot 49 cent). en heb alles gesorteerd van artiest, met de naam van het album en alles erbij.

Licht heb ik nog niet, maar als het geld er is (eerst verdienen dus! wink ;)) koop ik een setje parren met een t4/multidim op een statief.

WAT KAN IK HIER VOOR VRAGEN?

Edit: ik ben 15 razz :p

Groeten,
David Kamphuis
Goedenavond,

Ik ken deze man, en ik weet dat hij heel veel muziek kent en ook wel weet wanneer hij wat en hoe moet draaien! Hij is behendig met z'n apparatuur, gaat er altijd zuinig mee om en is bovendien ook nog eens technisch. Dus die onzin van je moet eerst ervaring krijgen en vaker draaien klopt gedeeltelijk wel, maar met zijn status en kennis kan hij zo beginnen met draaien al zou ik de kostprijs wat omlaag halen ashamed :$ Veel mensen in onze regio( waaruit hij ook afkomstig is) heb ik navraag gedaan wat hun ideale avond mocht kosten, bij de vraag hoeveel geld ze uit willen geven voor een avondje DJ komen ze vaak terecht rond de 50-75 euro. Bovendien moet je natuurlijk ook leren wat je wel moet draaien en welke nummers het beste passen op zo'n avond, maar je moet toch ergens beginnen en met zijn status en kennis komt dat vast goed wink ;)

P.S. Ik dacht dat je Hardcore ook wel netjes vond???

Groeten,

Mart Nijhuis
Toen netjes muziek luisteren, dreunen en stampen werd!!! Begon het geouwehoer!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
30-8-2008 03:41
voor binnnenkort 14e septtember
heb ik bijvoorbeeld een sub top setje (yorkville set of mijn nieuwe set als ik het met iemand eens word over de prijs)
gaan we nu ng uit van de yorkville set,
2X 18"
2X 15"
(amps zijn 2Xp2000 en x-over de behringer cross over)
dj setje bestaande uit
2X reloop rmp2
1X vestax 275
(legale muziek collectie)
van sochtends 10 tot smiddags 6 uur.

hier vraag ik 150 euro voor. is dan echter ook wel erg in de buurt, dorp naast mijn eigen dorp
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 431
30-8-2008 12:22
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 1-9-2008 00:47
Ik vraag meestal rond de 250 - 300 voor een avondje, dit is dan met een Mackie geluidsset, dj setje (synq), 8 parren en effecten indien gewenst. Binnenkort 5 metertjes prolyte kopen om het helemaal rond te krijgen, eventueel mettertijd nog winners :)
Fun is serious business!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
1-9-2008 00:23

watje schreef:

van sochtends 10 tot smiddags 6 uur.
hier vraag ik 150 euro voor.
Dan vang je 18,75 p/u.
Ik hoef dan dus ook nietmeer te zeggen dat dit TE WEINIG is.
voor dat geld zou ik nognet zonder apparatuur komen.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
1-9-2008 08:52
en wat zou je dan wel vragen?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
1-9-2008 18:07
Nou, 20 euro per uur voor een technicus van tussen de 17-20 jaar (lees, niet veel ervaring)

Je geeft niet aan of je de DJ bent, dus ik ga ervanuit dat je alleen bouwen en breek doet..

En daarna het apparatuur wat je meezeult, verhuurprijzen doorberekenen.
hoe je die maakt is hier al vaaak genoeg besproken.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-9-2008 18:48

LJ DaAn schreef:

Nou, 20 euro per uur voor een technicus van tussen de 17-20 jaar (lees, niet veel ervaring)
Vind ik een pittig uurloon, knappe jongen als je dat bij een gemiddeld A/V-bedrijf kunt vangen (freelance of in dienst) met die leeftijd en niet veel ervaring...
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
1-9-2008 19:01
ervaring is inderdaad niet heel veel
klussen in me eentje tot een man of 400 die nu 6X gedaan en dan wat kleinere
maar als freelancers kirjg ik bij het bedrijf waar ik werk oook "maar" 50 euro per klus
dus dat is bouwen breken alles incl meestal vanaf 3 uur tot s'nachts uur of 3-4
denk dat dat ook niet erg veel is.. dit word gewoon handje contactje per 3-4 klussen betaald.
maar zou ik meer behoren te krijgen?

er is alleen achtergrond muziek aanwezig. in de krant staat dooor dj's maar ik benoem mezelf niet tot DJ. wel tot LJ maar dat heeft oveerdag geen zin ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
1-9-2008 23:39
Ach, ik schruif echtwel is klusjes voor 20 euro per uur.
OOk zeker wel voor 10 euro per uur hoor, maar als ik voor 20 euro per uur werk doe ik ook meestal wat andere dingen, zoals voorbereiden in de zin van wat gerij huren, mn laptop gaat meestal mee etc etc...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-9-2008 23:43
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 1-9-2008 23:45
Met jong van leeftijd en weinig ervaring kom je, als je die ervaring wilt uitbreiden en dat niet bijvoorbeeld via een stage kan doen, al snel in de "voor jou tien anderen" hoek terecht.

Het evenwicht tussen werken voor een habbekrats (maar wél werken en dus ervaring opdoen) en niet werken omdat je te duur bent om nog geloofwaardig te zijn, zul je zelf moeten vinden. Hangt trouwens ook af van hoe je jezelf weet te presenteren en wat je onderhandelingsvaardigheden zijn.
Daarnaast hangt het af van waar je gaat werken. Veel culturele en jongerencentra draaien grotendeels op vrijwilligers en hebben nauwelijks budget, terwijl je ook slimme horecabonzen hebt die graag ex-pubers uitbuiten. Ook daar moet je zelf kijk op zien te krijgen.

*Kan daarom nog steeds geen zinnig antwoord verzinnen op die eeuwige wat-mag-ik-vragen-vragen in dit topic.

Ik heb veel, heel veel avonden voor nop gewerkt, en ook meer dan genoeg nachten voor 400-600 euro.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)