Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 13 van 21)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
21-7-2008 15:44
Tuurlijk, sigaretten gaan verbieden laugh :D dan word alles lekker illegaal, met wat geluk wel wat goedkoper, krijgen we lekker veel 'tienerdealertjes' etc... Tof idee!
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
21-7-2008 17:26

KVM schreef:

sjampiejo schreef:

Als ik later kinderen krijg hoef ik me iig geen zorgen te maken of ze gaan roken..
Nee uitsluitend of ze gaan drinken,....dan heb je een drankprobleem, en dat ook dat slecht kan uitpakken hebben we onlangs op Texel wel gezien. Je zal je kind daarnaartoe op vakantie gestuurd hebben.

Ach, laten we dat dan ook maar verbieden...Drankverbod in de horeca het kan niet beter.

Martin.
Vergeet je onveilige sex, loverboys, drugs en fietsen zonder licht ook niet?

Er zijn zoveel dingen gevaarlijk of slecht voor je en zeker als klein kind of tiener. Alleen is roken het meest verslavend, ongezond, duur en gedurende de hele dag..
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
21-7-2008 18:20
Tja, leuk al die vergelijkingen, het grote verschil blijft alleen dat je met roken niet alleen je zelf hebt maar ook je omgeving....
The return of the BoomBap
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-7-2008 18:35

sjampiejo schreef:

Er zijn zoveel dingen gevaarlijk of slecht voor je en zeker als klein kind of tiener. Alleen is roken het meest verslavend, ongezond, duur en gedurende de hele dag..
Daar geloof ik geen bal van. Roken is een gewoonte, eigenlijk geef je het zelf al aan:
dat ze slechts 3 peukies op een avond roken ipv een pakje
Er worden natuurlijk niet voor niets alcoholcampagnes gehouden.
Naar mijn idee valt dat veel meer onder "stoer" doen.

Iemand die rookt kiest daarvoor, nu het niet meer in de horeca mag zal hij niet-rokers daar ook niet met zijn gewoonte lastig vallen.

Wat mensen die drinken aan kunnen richten weten we natuurlijk allemaal.

Martin.
kvm entertainment
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
21-7-2008 18:50

KVM schreef:

Wat mensen die drinken aan kunnen richten weten we natuurlijk allemaal.

Martin.
En gelukkig is dat strafbaar (in veel gevallen), En dat iemand zijn rook uitblaast was niet strafbaar.
wat een onzin in dit vak
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-7-2008 19:00
Lawaai en rommel schoppende, bezopen en blowende jeugd lopen wezen in de speeltuin waarachter ik in het verleden van mijn nachtrust probeerde te genieten is niet strafbaar.
Het pissen over de glijbaan waar de buurkinderen de dag erna weer vrolijk vanaf zoefden vast wel, maar alsof ze politie ze daarvoor een nachtje in de cel zou zetten (...)

Nogmaals, ik vind het best hoor dat rookverbod in de horeca, al ben ik er persoonlijk niet blij mee. Maar dat over the top anti-rookgeleuter hoeft van mij echt niet.
Is het niet voldoende dat roken tegenwoordig in geen enkel openbaar gebouw of kroeg of weet ik waar meer mag? Is toch ook prima dat het tegenwoordig volkomen geaccepteerd is dat je als roker met de nek wordt aangekeken? Jammer inderdaad dat diezelfden als ouder hun kind rond het dertiende levensjaar hun eerste biertje voeren. Da's hypocriet.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-7-2008 19:07

calipso schreef:

En gelukkig is dat strafbaar (in veel gevallen), En dat iemand zijn rook uitblaast was niet strafbaar.
Ik kan mij volledig vol laten lopen zonder dat daar mensen last van hebben, ik kan ook roken zonder dat daar mensen last van hebben. (beide zijn niet strafbaar)

Voor alle duidelijkheid ik heb niets tegen het rookverbod in de horeca.
Maar de volgende zin:
vroeg of laat moet de meest ongezonde, verslavende, domme, zwakke en kankerverwekkende gewoonte van de mens uitgebannen worden!Liever nu dan morgen.. Rookverbod in de horeca? Kan niet beter!
Gaat mij net even te ver.
Dat is ook DE reden dat ik juist over het alcohol verhaal begin.

Martin.
kvm entertainment
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
21-7-2008 19:13
Ach, waarom zou je door blijven gaan op het roken?
Een collega van mij denkt erover om te stoppen omdat ie hoestend in bed ligt snachts..
De een krijgt er last van en de ander niet,
Het enige waar ik wél last van heb bij rokers is als ze de rook in je gezicht blazen of als je zit te eten..
Voor de rest..
Ik ben er niet op tegen maar ik heb er ook geen moeite mee als het rookverbod er niet zou zijn..
Vanmiddag nog een mooi voorbeeld op de radio laugh :D .
Een eigenares kon haar klanten niet verbieden niet te roken dus liet ze het gewoon toe,
De presentatoren boden haar een boete aan ( in het nep natuurlijk wink ;) )
Maar dat komt dus het meeste voor volgens mij,
En zo hoort het ook....
Je kunt als eigenaar(es) niet je klanten als een politieagente peukjes af gaan pakken of eruitzetten..
Dáár hadden ze wél wat beter overna moeten denken..
De enige resterende optie is om gewoon geen asbakken neer te zetten laugh :D ..

Voordat iemand zegt: je was er eerst voor.. ik ben er wél op tegen dat mensen mee moeten roken die het niet willen... voor de rest...
If it ain't Dutch it ain't much...
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
21-7-2008 19:14

KVM schreef:

Ik kan mij volledig vol laten lopen zonder dat daar mensen last van hebben, ik kan ook roken zonder dat daar mensen last van hebben. (beide zijn niet strafbaar)

Martin.
Hoe moet ik dat precies zien? Roken zonder dat anderen daar last van hebben? Houdt jij de rook de rest van de avond binnen? sneaky :V
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
21-7-2008 19:32
3 x bewerkt. Laatst door Harry1 op 21-7-2008 19:37

alleznet schreef:

KVM schreef:

Ik kan mij volledig vol laten lopen zonder dat daar mensen last van hebben, ik kan ook roken zonder dat daar mensen last van hebben. (beide zijn niet strafbaar)

Martin.
Hoe moet ik dat precies zien? Roken zonder dat anderen daar last van hebben? Houdt jij de rook de rest van de avond binnen? sneaky :V
Lijkt mij niet zo moeilijk: THUIS! wink ;) Mijn mening: Roken, prima! Roken in de buurt van mensen die er niet voor kiezen om mee te roken, niet prima!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)