Forum > Geluid

Djm-600 of de djm-3000

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-7-2003 23:02

Reind schreef:

Volgens mij zaten die faders waar fewture het over heeft ook in mijn LPM7.2 van orgine.

Ik heb ze maar alvast ff schoon geborsteld en een beetje gevet zodat als ik straks mijn eigen LPM7.2 weer terug krijg die meteen terug kan zetten en die honky tonky shang hai faders er uit kan tyfen die er nu in zitten (zijn ook XTC faders happy :) )

En ik vind de oude dateqs trouwens ook fijner werken dan de nieuwe qua PFL e.d.
Maar das een persoonlijk iets.
Heb zelf ook een voorkeur voor de oudere Dateqs, vind het fijn dat de schuiven van de oudere generatie Apollo's en GPM's (volgens mij?) toen nog 86 mm hadden. 100 mm is naar mijn voorkeur iets te lang maar ook prima te doen.
Heeft die GPM 8.3 trouwens ook die "omgekeerde" eq? Of is die gewoon met de klok mee? Want de oude 8TI was tegen de klok in..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FewtureStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 2-11-2003
Berichten: 19
9-7-2003 21:19

DJ Tim schreef:

Reind schreef:

Volgens mij zaten die faders waar fewture het over heeft ook in mijn LPM7.2 van orgine.

Ik heb ze maar alvast ff schoon geborsteld en een beetje gevet zodat als ik straks mijn eigen LPM7.2 weer terug krijg die meteen terug kan zetten en die honky tonky shang hai faders er uit kan tyfen die er nu in zitten (zijn ook XTC faders happy :) )

En ik vind de oude dateqs trouwens ook fijner werken dan de nieuwe qua PFL e.d.
Maar das een persoonlijk iets.
Heb zelf ook een voorkeur voor de oudere Dateqs, vind het fijn dat de schuiven van de oudere generatie Apollo's en GPM's (volgens mij?) toen nog 86 mm hadden. 100 mm is naar mijn voorkeur iets te lang maar ook prima te doen.
Heeft die GPM 8.3 trouwens ook die "omgekeerde" eq? Of is die gewoon met de klok mee? Want de oude 8TI was tegen de klok in..
Volgens mij heb ik een van de eerste Apollo's..gewoon 100mm hoor.

Over die Pioneer: ze worden idd erg heet. Ik kan me voorstellen dat het ding in een flightcase echt veels te warm wordt. Maar ja, pioneer heeft ook nog niet zoveel mixers gemaakt.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-7-2003 00:18
Maar pioneer heeft wel genoeg kennis en know how om een mixer te moeten kunnen maken. Ze kunne tenslotte ook een cdj1000/800 op de markt brengen dus dan moet een mixer toch niet zo moeilijk zijn -> Kun je ook nog is makkelijk af kijken bij een ander :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 13-6-2005
Berichten: 33
10-7-2003 01:08
Wat een gekwee over die faders...
Ik vind het echt niet belangrijk of mijn faders super of extreem licht gaan. Ik hoef ze namelijk niet open te blazen... dat doe ik voorlopig nog met mijn handen.

Ik heb een hele tijd op een dateq gedraait, een hele ouwe, GPM 8. Heb nu een half jaartje mijn DJM 600 en ik zou van zijn lang zal hij leven niet terug gaan naar die dateq. Moet wel toegeven dat de pioneer wat minder klinkt.

Wat ik fijn vind aan de DJM600:
- korte faders
- effecten / sampler (met techno gebruik je die wel namelijk)
- cross fader asign (ieder kanaal kan op iedere kant)
- fijne EQ knoppen"

Misschien wel even eerlijk om te melden dat ik alleen kan vergelijken met die dateq van heel wat jaartjes oud...

Verder kom ik op bijna alle feesten waar ik heen ga (en dat zijn er heel veel) pioneer tegen. Maar in iedere discotheek of club staat weer een dateq (werkpaard onder de mixers???)
mix and blend to comprehend...
PaulroundersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 7-8-2003
Berichten: 2
7-8-2003 14:18
De 600 en de 3000 zijn precies hetzelfde, faders, features etc. Alleen is de 3000 in 19" formaat gemaakt om hem makkelijker te kunnen inbouwen in een 19" rek

De 500 lijkt heel erg op de 600, alleen meet hij de beats niet. Dit betekend dat je de timing bij de effectenbak dus zelf zal moeten instellen en dat is niet gemakkelijk.
PaulroundersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 7-8-2003
Berichten: 2
7-8-2003 14:23
betreft effectenbak, kijk eens naar de efx500 van pioneer, zelfde features als op de djm600 zitten.

Voor iedereen met een klein budget; de behringer DJX700, komt nu zo'n beetje uit. Exacte copy van de pioneer, effectenbak is wel veel uitgebreider, maar minder in het gebruik. Faders zijn redelijk, vooral voor dit geld: zo'n kleine 300 euro, zoek goed op internet en je vindt hem al voor 199 dollar
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
25-2-2004 15:09
Beste mensen,
Ik heb de pioneer mixers eens vergelijkt en de effector en kwam tot deze conclusie:
op de djm-500 heb je dezelfde effecten als op de efx-500
op de djm-600 heb je coolere effecten en een sampler die je niet op een pioneer EFX-500 hebt(ik ben zelf van plan om een DJM-600 te kopen+enkele effecten die wel op de EFX-500 staan(de standaard bij de pioneers)
en op djm-3000 heb je dezelfde effecten als op de DJM-600 maar zonder sampler.(over de DJM-3000 ben ik niet zo zeker over de informatie dus correct me if I'm wrong.
Maar over de Pioneer DJM-909 heb gelezen dat die 50 effecten heeft maar geen sampler en ik weet ni of je een tweekanaals wil?

voila dat was mijn conclusie en correct me if I'm wrong
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
25-2-2004 15:38

dj sonic] schreef:

voila dat was mijn conclusie en correct me if I'm wrong
Hier heb je mijn conclusie...en correctie:

Wil je aub eens je kop houden over die Pioneer mixers. Je zit met je 6 geschreven topics allemaal te zeuren over de effecten op de DJM.

Geef eens wat nuttige reacties op actuele berichten en zit niet in elke bericht wat over de DJM is geschreven te reageren. Kijk dan tevens eens naar de laatst geposte datum van het onderwerp. Na twee maanden moet je wel een héél goede tip hebben, of een relevante vraag.

We hebben hier al meer proeftijd leden.....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)