Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 11 van 21)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
13-7-2008 21:49
Hier in mijn woonplaats is er al een cafe eigenaar die zijn cafe tot sociëteit om heeft gedoopt. Het enige wat je moet doen is er lid van worden en nadat dat gebeurd is mag er geschonken worden en mag er gerookt worden.

Het kan soms zo simpel zijn.. laugh :D
Vergeet niet te lachen
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
14-7-2008 06:59

JuG schreef:

Goh,

In België bestaat dit al langer & het wordt overal ook redelijk goed nageleefd eigenlijk.
Jij woont dan toch in een ander Belgie dan ik.In Belgie is enkel rookverbod in restaurants.
Nogmaals het bewijs dat de voorstanders van een rookverbod nooit op cafe komen anders zou je weten dat op cafe hier wel nog mag gerookt worden.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-7-2008 13:38

Melo-G schreef:

Het kan soms zo simpel zijn.. laugh :D
Het is maar de vraag of dat gaat werken. Als de rechter ziet dat het geen echte sociëteit is maar meer een bedenksel om onder het rookverbod uit te komen dan is het snel afgelopen met dit soort grappen, denk ik.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JuGStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-5-2008
Laatste: 8-8-2008
Berichten: 3
14-7-2008 14:30

eddy wally schreef:

JuG schreef:

Goh,

In België bestaat dit al langer & het wordt overal ook redelijk goed nageleefd eigenlijk.
Jij woont dan toch in een ander Belgie dan ik.In Belgie is enkel rookverbod in restaurants.
Nogmaals het bewijs dat de voorstanders van een rookverbod nooit op cafe komen anders zou je weten dat op cafe hier wel nog mag gerookt worden.
Mmm,

Op café mag't nog wel, maar er zijn er al veel waar't ook niet meer toegelaten is. Restaurants wist ik ja.
Ook in veel jeugdcentra is het al sinds januari 2007 verboden om nog te roken binnen. Enkel maar een voorteken in mijn ogen ;) Het zal dus ook niet meer lang duren voor dat men dit in ALLE café's zal toepassen & terecht ook.
It Doesn't Matter Who I Am, Who I Am Means Absolutely Nothing
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
14-7-2008 14:50
Ben deze week in diverse uitgaansgelegenheden geweest.

Mijn ervaring is uitermate positief.

De negatieve effecten als in dit topic beschreven heb ik niet kunnen waarnemen.
- Geen nare geurtjes
- Geen leegloop gewoon constant volle bak
- Geen rokers voor de deur

Ik merkte alleen dat er wat meer rook werd gespoten dan normaal, verder alles postief en dat ondanks dat in mijn omgeving praktisch echt iedereen rookt.
Volgens mij komt het allemaal wel goed als iedereen een beetje heeft kunnen wennen eraan.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
14-7-2008 21:21

Sylvia schreef:

René Eppink schreef:

Je kunt toch in de rokersruimte gaan zitten
Wat nou als die er niet is?

René Eppink schreef:

of lekker buiten onder het afdakje gaan staan?
Wat nou als dat niet mag i.v.m. overlast voor omwonenden?
Dat zou inderdaad jammer wezen, zeker als dat net de kroeg is waar je graag komt. Er is voor de rokers dan echter nog steeds meer keuzevrijheid dan voorheen voor de niet-rokers. Rokers kunnen kiezen of ze hun sigaretje een paar uurtjes uit laten of dat ze liever een andere kroeg opzoeken. Niet-rokers die last van rook hebben of er gewoonweg niet tegen konden moesten voorheen maar gewoon thuis blijven. (met uitzondering van die paar niet-roken gelegenheden die er in de grote steden wellicht zijn geweest?) Dan lijkt het me in vergelijking objectief gezien toch al een stuk vriendelijker voor de rokers dan voorheen voor de mensen die last van rook hebben?

Misschien kwam ik in die betreffende post wat onvriendelijk over, maar ik misgun rokers hun sigaretje echt niet. Ik begrijp ook dat mensen best moeite met de omschakeling hebben. Het is een enigzins drastische maatregel en ik vind het top dat zoveel rokers zich zo 'sportief' opstellen (of ze nou een keus hebben of niet). Wanneer ik echter reacties hoor of lees zoals die van Mr. Edie lees gaat 't bij mij toch kriebelen vanwege het (mijns inziens) totale gebrek aan inlevingsvermogen in de groep die niet van de rook houdt.
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
15-7-2008 19:06
Als je 1 of 2 maand verder bent dan is iedereen het al lang vergeten en is buiten roken gewoon heel normaal. Wat betreft de omzet ja die zal in het begin misschien terug nemen maar dat komt vanzelf weer terug.
Of je nou binnen of buiten moet roken mensen drinken toch wel, van al dat naar binnen en buiten lopen krijg je vanzelf dorst laugh :D ik zie het probleem niet.
Shake It!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
15-7-2008 21:33
Briljantste conclusie tot nu toe:

Sound by Ghost schreef:

Of je nou binnen of buiten moet roken mensen drinken toch wel, van al dat naar binnen en buiten lopen krijg je vanzelf dorst laugh :D ik zie het probleem niet.
Maar ik ben het er wel mee eens dat je er vanzelf aan went..
Of je kunt erover doorgaan zodat je het blijft merken of je past je aan..
If it ain't Dutch it ain't much...
Verwijderd101213Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 9-11-2003
Laatste: 7-1-2011
Berichten: 65
17-7-2008 19:00
Ben zelf een roker maar dat doet ik in het volgende niet toe:

Afgelopen zaterdag rondje stratumseind te Eindhoven gedaan. Uiteraard gezellig buiten gestaan, aangezien het daar het drukste was, ondanks de temperatuur.
Glazen mochten voorheen op zaterdagavond niet naar buiten. Nu echter wel, en jawel; twee opstootjes gezien waarbij één jongeman werd toegetakeld met een bierglas.

Maar voor de rest een gezellig avondje.
...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-7-2008 21:26
Glazen mee naar buiten vanwége het rookverbod binnen? Kan me dat nauwelijks voorstellen.
En opstootjes zijn er wel vaker op het Stratumseind, was iig niet anders toen ik nog in Eindhoven studeerde.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)