Forum > Newbie Forum

Behringer of reloop ?

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
ElmandeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2008
Laatste: 4-11-2008
Berichten: 31
28-5-2008 22:51
Hallo ik zoek een leuk mixertje voor mn numark cd spelertjes en heb 2 potentiele mixers gevonden:

Reloop Blackfire: www.new-line.nl/v/24339 E 139

Behringer: www.new-line.nl/v/12275

Het is voornamelijk voor thuis om beetje te mixen en heel af en toe op feestjes, ik wil er ook geen kapitaal aan uitgeven het is een hobby..

Wat is meer waar voor zn geld? Ik ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen
()()() Wille gullie Bas ?! ()()()
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-5-2008 23:04
De behringer,
waarom?
Hij heeft zoiezo al een beatcounter, wat vooral voor het beginnende hobby'n erg handig is.
vrder heeft de behringer alle functies die de reloop ook heeft
echter heeft de behringer er meer.
of dit nodig is? dat licht aan jezelf.
zelf gebruik ik alleen de EQ en de schuifjes.

dus ik zou zeggen de behringer hij is iets goedkoper (30 euro) en heeft net iets meer functies.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
ElmandeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2008
Laatste: 4-11-2008
Berichten: 31
28-5-2008 23:07
Klopt het scheelt paar tientjes maaaar behringer staat bekend om slechte faders + beatcounters op mixers zijn altijd dubieus, ik gebruik beatcounters van mn cd spelertjes
()()() Wille gullie Bas ?! ()()()
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-5-2008 23:24
hier kan ik hellaas geen zelf ervaring mee geven
dat van die beatcounters scheelt wel.
wat die op de mixer zijn ook niet zo heel erg goed. hoewel ik dat van de cd spelers ook vaak afvraag. gebruik vaak gewoon mijn koptelefoon en mijn oren.

maar kan dus hellaas niks zeggen over de faders van de behringer.
werk zelf alleen met vestax als dj mixer en een numark

sorry kan ik je daar dus niet mee helpen

over de look. vind ik de reloop misschien wel 50X moooier...
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
28-5-2008 23:36
Wat je ook kan doen is een paar tientjes verder sparen en voor de JB MX4 gaan. Een mixer die ook niks kost, 4 kanalen heeft (beetje toekomst gericht), en prima z'n ding doet. Heb het apparaat zelf ook gebruikt en ben altijd tevreden gebleven.
Laastste keer toen ik hem gebruikte was het enigste kuurtje (na 3 jaar redelijk intensief gebruik + slepen) was dat de faders begonnen te kraken, schoonmaken en het werkt weer.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-5-2008 23:43

pietje schreef:

Wat je ook kan doen is een paar tientjes verder sparen en voor de JB MX4 gaan. Een mixer die ook niks kost, 4 kanalen heeft (beetje toekomst gericht), en prima z'n ding doet. Heb het apparaat zelf ook gebruikt en ben altijd tevreden gebleven.
Laastste keer toen ik hem gebruikte was het enigste kuurtje (na 3 jaar redelijk intensief gebruik + slepen) was dat de faders begonnen te kraken, schoonmaken en het werkt weer.
en hier kan ik me geheel bij aansluiten. werd echter gevraagd naar die 2 mixers vandaar dat ik daar andwoord op gaf.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-5-2008 00:02

watje schreef:

en hier kan ik me geheel bij aansluiten.
En waarop is dit antwoord gebaseerd?

Als ik jouw verhaal lees over de Behringer is het slechts gebaseerd op uiterlijk/functies. Lijkt mij dat de OP meer heeft aan gebruikers ervaringen.
(of een gebruikers ervaring prijs vergelijk)

Martin.
kvm entertainment
ElmandeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2008
Laatste: 4-11-2008
Berichten: 31
29-5-2008 08:15
Ik snap best dat er kwalitatief veel betere mixers te verkrijgen zijn, dit is ook niet mijn vraag. Ik ben opezoek naar ervaringen die mensen hebben met 1 van deze 2 mixers zodat ik een beter beeld krijg over de kwaliteit. Ik kan ook wel naar de specs kijken en tot te conclusie komen dat de een meer functies heeft en wat goedkoper is ja.. maa daar gaat het niet om.
()()() Wille gullie Bas ?! ()()()
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-5-2008 09:27

Elmande schreef:

Hallo ik zoek een leuk mixertje voor mn numark cd spelertjes en heb 2 potentiele mixers gevonden:

Reloop Blackfire: www.new-line.nl/v/24339 E 139

Behringer: www.new-line.nl/v/12275
Als de keuze puur tussen deze 2 gaat dan kies ik voor de RMX-20. Gewoon omdat die netter in elkaar zit (o.a. eenvoudig te vervangen faders). Hij heeft weliswaar niet zoveel toeters en bellen als de VMX-200 (maar die toeters en bellen heb je niet echt/echt niet nodig). Verder zijn beatcounters op dit soort mixers eigenlijk van het type "99.99% RUK". Vergelijk het maar met een slecht werkend navigatiesysteem "ga hier links de sloot in"...

Als er ook nog andere mixers mee mochten doen (en eigenlijk zou het veel logischer zijn dat je zou aangeven wat JIJ belangrijk vindt aan een mixer en dan aan anderen vraagt welke mixer het beste bij die wensen past):

JB-Systems MX 4 MKII
De MKII versie is gewoon prima. Uiterlijk niet moeders mooiste (en faders vervangen is kostbaar doordat er geen module systeem gebruikt wordt) maar mixer doet gewoon wat hij moet doen. XLR uit.
Vestax PCV-003
Enige minpuntje is de 2-voudige EQ, verder een prima ding.
American Audio Q-D6
Prima ding voor het geld (VU meters zijn wel moeilijk af te lezen). XLR uit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ElmandeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2008
Laatste: 4-11-2008
Berichten: 31
30-5-2008 12:37
1 x bewerkt. Laatst door Elmande op 30-5-2008 17:28
Bedankt voor de tips mannen ik ben weer wat wijzer geworden :) Ik ga voor de behringer, is voor mij gewoon beste keus. Ik hoop dat hij maandag binnen is.
()()() Wille gullie Bas ?! ()()()

Terug naar forum Reageer (zonder quote)