Forum > Licht

Martin Pro218mk2 + Martin Destroyer X250 geeft probleem

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Black-outStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2005
Laatste: 22-10-2012
Berichten: 11
21-5-2008 22:05
De dipswitches staan uiteraard goed, zo'n noob ben ik ook weer niet...handleidingen lees ik ook, dus daarin hoef je het niet te zoeken. De kabels die ik gebruik zijn prima in orde, zonder Destroyers is er geen vuiltje aan de lucht, ook zonder de 218 niet, alleen wanneer deze gecombineerd worden. Een dipswitch voor omgekeerde pan/tilt is bij mij niet bekend, maar dit kan niet de oorzaak van het probleem zijn. Het is maar 1(willekeurige) scanner die de storing ontvangt, als er een "reverse" aan zou staan zou die altijd anders moeten reageren, en dat doet ie dus niet.
De Destroyer heeft WEL een fasedraaier nodig, heb dit vanavond getest, zonder dit ding krijgt ie sowieso geen goed signaal.
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
21-5-2008 22:54
Ik heb hier 11 destoyers allemaal verschillende versies en er hebben der geen EEN een fase draaier nodig.
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-5-2008 10:34

Black-out schreef:

Dat is een punt wat ik niet zeker weet. Ik meen gelezen te hebben dat ook de Destroyer een fasdraaier nodig heeft.
Ik heb de Punishers (zo ongeveer de eerste versie die op de markt kwam). Die hebben GEEN fasedraaier nodig. Lijkt me stug dat de Destroyers dat dan wel nodig hebben. Wel kun je ze eenvoudig modden naar "Martin" door een connectortje in het apparaat om te draaien (wellicht zijn je destroyers 2e hands en door de vorige eigenaar gemodificeerd).

DMX is beperkt tot een aantal devices (weliswaar meer dan jij gebruikt maar toch belangrijk het te melden). Mogelijk dat de sturing zo waardeloos ontworpen is dat hij zelfs het kleine aantal devices niet goed aan kan sturen. Mogelijk dat 1 of meer van je kabels niet goed is, wellicht gebruik je zelfs geen DMX kabel (sommigen vinden dat onzin; zelfs nadat ze stevig in de problemen komen), wellicht gebruik je geen terminator (sommigen vinden dat onzin; zelfs nadat ze stevig in de problemen komen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Black-outStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2005
Laatste: 22-10-2012
Berichten: 11
22-5-2008 17:21
De Destroyers zijn inderdaad tweedehands en zullen dan waarschijnlijk omgebouwd zijn. De kabels die ik gebruik zijn prima en zoals ik al eerder heb vermeld in dit topic, gebruik ik GEEN terminator. Dit laatste zal ik dus zo spoedig mogelijk gaan testen om zo uitsluitsel te creeeren. De aansturing is inderdaad niet top, maar zou zeven apparaten toch aan moeten kunnen lijkt me. Ook dit zal ik checken door het eenvoudig eens achter een analoge dmx-controller te hangen.
Zodra ik meer info heb, laat ik het uiteraard horen.
Nogmaals, bedankt voor alle reacties tot dus ver.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)