Forum > Geluid

Turntable Ophangsystemen (trilling/schok absorptie)

(55 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
29-7-2003 22:45

Tom schreef:

Ik ben nu bezig met een expiriment:
Heb de vaste verhoging in mijn case er uit gehaald,
Stuk multiplex ter grootte van mijn TT met daar op een stuk schuim vast geniet,
en dat schuim zit dan weer op de vloer van de case vast geniet.
De TT staat dus op het multiplex plaatje.

De volgorde van onder naar boven is dus:
TT
Plaatje
Schuim
Case

Moet er wel bij zeggen dat gezien het gewicht van onze case overslaan nooit zo het probleem is, maar het gaat meer om de feedback.
Zaterdag moeten we draaien, en daarna zal ik jullie mijn bevindingen laten weten.

Onze bevindingen tot nu toe zijn dat hout niet echt optimaal is, vooral multiplex zal trillingen (ook geluids en dus feedback) alleen maar versterken en niet verhelpen. Daarintegen werkt aluminium (of staal) weer wel,dit door dat het een sterkere structuur heeft en de torsie en trillingen beperkt blijven.

succes in iedergeval met het experiment, ik hoop snel je bevindingen te horen want misschien merk jij wel iets anders op dat wij over het hoofd hebben gezien

Groeten
Roel
Willem (AluTRUSS, Alverna)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
29-7-2003 22:47
hmm, raar dat bij ijzer minder trillingen voorkomen dan bij hout, een triangel is immers ook niet van hout wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
29-7-2003 22:53
Multiplex dempt prima hoor, ik denk dat je eerder resonatie van ijzer/alu kan verwachten.
Nogmaals we hebben nooit zo'n last gehad van trillingen van onderaf, maar meer van feedback.
Neem maar eens (voor je box met een stevig plaatje) een stuk alu folie, en vergelijk dat maar eens met een stuk papier.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
30-7-2003 13:05
Hier heb je die kussens voor onder je TT

www.freefloat.nl/

Ik weet niet of er hier iemand is die ze al getest heeft, maar de meeste DJ's zijn er heel lovend over.

www.dancelinx.com/DLX/forum/info.asp?id=241655

DaHuge (toch een bekende DJ) is er positief over, alleen is hij iets minder te spreken over het uiterlijk.
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
30-7-2003 13:45
onze manier om schokken op te vangen (feedback hebben we geen last van in de studio/keet, alleen op de microfoon laugh :D ) is om de draaitafel geheel los te maken van het meubel (bij ons bar wink ;) ). wij hebben een steigerpijp in de grond geslagen, haaks erboven op een metalenstrip gelast en een multiplexplaatje erop geschroeft waar de draaitafel op staat. zo staat de draaitafel helemaal los van het meubel en heb je dus geen last van mensen die tegen je meubel aanbotsen. wel moet je daarvoor een gat boren in je meubel waar de pijp doorheen past. als je ergens draait met een vaste vloer kun je natuurlijk een voetplaat maken op de vloer.
Eet nooit gele sneeuw...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
30-7-2003 14:02

Friso Stubbe schreef:

wij hebben een steigerpijp in de grond geslagen,
Ik denk niet dat veel locatie-exploitanten het erg prettig vinden als je een steigerpijp door hun mooie vloer slaat..

Kan het verkeerd zien natuurlijk... razz :p
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
30-7-2003 14:30

Reemski schreef:

Ik denk niet dat veel locatie-exploitanten het erg prettig vinden als je een steigerpijp door hun mooie vloer slaat..

Kan het verkeerd zien natuurlijk... razz :p
weet ik! maar daarom heb ik ook het idee van de voetplaat er bij gezet. de toepassing van de steigerpijp is ook meer geschikt voor een vaste lokatie. mijn (andere) hobby is piratenzenders, en dan zit je meestal in een keetje ergens achter een schuur, en dan kun je wel makkelijk een pijp in de grond slaan. het was ook meer een idee van hoe het ook kan. je kan natuurlijk in een zaal of dancing niet een pijp in de grond boren.
Eet nooit gele sneeuw...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
30-7-2003 23:33
EEn plaat op de grond is de oplossing niet bij drive in, de makkelijkste oplossing bij drive in is gewicht.
Zet zo op zon zwaar mogelijk onderstel.
Maarja, dat met je weer naar binnen sjouwen.
Ons samenstelse, (kas+case) weegt toch wel gauw zo'n 70 kilo, maar toch is er nog feedback als de boxen te dicht bij staan.
Acoustich ontkoppelen is dan nog de optie die er over blijft, en dat gaan we dus proberen zaterdag.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BbrotherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2003
Laatste: 17-11-2003
Berichten: 9
31-7-2003 09:30

melvinvg schreef:

roberto schreef:

ze stonden ook bij sensation 2002 (bij 2003 weet ik niet) en daar was ook weleens een backspin of een beetje gescratch.
Bij Sensation 2003 stonden de TT op een soort van opgeblazen ballonen. Ik heb dit nu al 4x gezien bij evenementen (nieuwe trend?)
Tijdens Dance Valley zal aanstaande zaterdag door de dj's gedraaid worden met een 'freefloat' onder de draaitafel. Dat is een soort luchtkussen voor onder de pick-up waarmee wordt voorkomen dat de naald overslaat. Het 'kussen met vier poten' leidt ertoe dat de draaitafel geen contact maakt met de rest van de dj-uitrusting.

Volgens de makers van de 'freefloat' kunnen dj's door dit systeem veel meer lagere tonen gebruiken zonder dat zogenaamde rumble ontstaat, een rommelend geluid door trillingen. Het systeem is de afgelopen weken door de Nederlandse dj Tiësto getest.
Addict3d t0 Trance Mus1k!
DJRo-MeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 3-5-2005
Berichten: 35
31-7-2003 12:02
Komen de Freefloat's ok in de shop of niet??
Just Be!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)