Forum > Geluid

us-blaster/4-acoustic waar voor je geld?

(78 reacties. Pagina 8 van 8)
Moderator(s): Dré
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
14-4-2008 22:45

RobinVP schreef:

Ik wil toch nog even reageren op dit oude topic.

Ik heb sinds kort 2 4-acoustic bcs 118b subs.
Ik twijfelde eerst over de subs aangezien ik ze nog niet gehoord had. (ja ik weet dat dat dom is) Gisteren heb ik ze voor het eerst kunnen testen tijdens een feestje voor 200 man.
1 woord; WOW wat een geluid komt er uit die subs zeg. trillende broekspijpen echt waar.
Een goed voelbare en hoorbare bas. De subs zijn 600 w RMS. Ik heb ze gister niet boven de 300 w belast. Toen ik naar buiten liep en een meter of 10 van de zaal af ging staan voelde je de bas nog gewoon heel goed. Echt super. Als ik ze vergelijk met de dap AX-15b en de behringer b1800x moet ik zeggen dat deze kastjes er met kop en schouders bovenuit steken. Door de 18inch speaker geven ze meer laag als de ax15 b's maar ze doen zeker niet onder voor de 'kick' die zou ik gelijk willen noemen aan de ax15b. De druk die kasten afgeven is vele malen groter dan de b1800x.
Mensen die op zoek zijn naar goedkope subjes kan ik deze echt aanraden. wat een geluideje zeg.. shut up :X
dit is wel heel erg knap krijg ik met men eaw niet voor elkaar en dan praat je toch over een kast van 5500euro advies verkoop met daarachter een labgruppen amp van het zelfde geld, maargoed als dit zo goed gaat verkoop ik het eaw denk ik maar haha groeten arie
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
14-4-2008 23:22
Daar was je toch sowieso al mee bezig?? laugh :D wink ;)
DjpStandaard Lid
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
14-4-2008 23:25

KVM schreef:

welke types heb je dan. Dacht aan de foto's te zien dat je uitsluitend Dap's had.

Martin.
jaren geleden ja ;)

de ap900 en de ap1200

https://www.believe-in-music.nl/foto/Album_2008_schoolfeestochten/imagepages/image27.html
RobinVPStandaard Lid
Sinds: 21-12-2006
Laatste: 9-9-2021
15-4-2008 14:31
Oke Misschien een iets te enthousiaste review van de subs. Laat ik het houden bij de vergelijking BCS-118B/B1800X. De 4-acoustics bouwen naar mijn gevoel gewoon meer druk op en geven een strakkere bas af.
De isolatie bij de ruimte waar ik moest draaien was uiteraard niet geweldig te noemen.
Het enigste wat ik wil zeggen is dat er niks met 4-acoustic mis is. De subs klinken goed en het is geen prul. Degelijke en "pro" ogende kasten. Met de lak moet je voorzichtig zijn dat wel. De subjes doen wat ze moeten doen en zijn uiteraard niet te vergelijken met EAW, EV, Dynacord e.d. Toch blijf ik erbij dat er voor dit geld (misschien zelf iets meer) niet veel beters te krijgen is. De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon top!
HugoovStandaard Lid
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
15-4-2008 20:09

KVM schreef:

Hugoov schreef:

HIFI freaks betalen duizend euro voor een setje speakerkabels omdat het dan "net" wat beter klinkt..

En dit slaat op ......?
Verkeerd voorbeeld vanuit mijn kant.

KVM schreef:

Hugoov schreef:

Een knetterduur PA systeem terwijl de DJ het signaal toch weer loopt te vern*#ken door dik in het rooie te spelen...
Dat kan ook met een goedkoop setje. Misschien eens een keertje kijken wie het het langste uithoud. sneaky :V

Ik moet zeggen dat de laatste 2 opmerkingen niets toevoegen.

Martin.
Tuurlijk beginnen kwaliteitsfaders minder gauw te kraken en gaan andere kwaliteits componenten misschien langer mee omdat ze van een duurder materiaal gemaakt zijn dat het langer uithoudt. Toch zie ik zo hier en daar dat B-merk apparatuur bij verstandig gebruik toch flink lang mee gaat.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
15-4-2008 21:15

Hugoov schreef:

Tuurlijk beginnen kwaliteitsfaders minder gauw te kraken en gaan andere kwaliteits componenten misschien langer mee omdat ze van een duurder materiaal gemaakt zijn dat het langer uithoudt. Toch zie ik zo hier en daar dat B-merk apparatuur bij verstandig gebruik toch flink lang mee gaat.
Wat deze toevoeging met datgene wat je gequote hebt heeft te maken.......
Naar mijn idee staat de toevoeging daar los van.
Ik heb niets tegen een B-merk.
Daarnaast zijn er ook A-merken met een B-lijn.

Het valt mij alleen op dat er mensen zijn die er voorbeelden bijhalen die totaal niets met het onderwerp te maken hebben.

Om dan terug te komen op de versterkers het volgende, DJP meld dat ze leuk presteren.
Tja, uiteindelijk weet je dan nog niet veel.
MHS meld dat hij een AP-500 vergeleken heeft met een V-3001 waarbij de V-3001 beter presteerde. Prijsverschil is 78 euro. Wat is dan waar voor je geld.... de ADJ dus!

De DAP die DJP heeft gehad zal wel een maandag morgen product zijn geweest.
Er zitten hier vrij veel DAP gebruikers, en als ik dan naar de DAP topics kijk, zie ik eigenlijk geen versterkerproblemen.

Martin.
kvm entertainment
Arjan schuurmanStandaard Lid
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
15-4-2008 22:36

René Eppink schreef:

Daar was je toch sowieso al mee bezig?? laugh :D wink ;)
jep klopt maar dit komt omdat ik nu teveel heb staan en dit nooit rendabel ga krijgen heb nu 12 toppen en 16 bassen staan en wil dus terug naar 8 toppen 12 bassen(had namelijk een set van 8 om 8 bij gekocht maar dit is mij teveel dus kan er een set van 4 om 4 uit), groeten arie ps back on topic
DjpStandaard Lid
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
15-4-2008 23:19
denk dat we een x een meeting oid moeten organiseren..

of een demootje.. dan kunnen we meer toezeggingen doen.. want nu blijft het gissen en raden.
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
16-4-2008 16:24
Een dergelijke meeting ben ik wel bij, kunnen we mijn setje 2x FCS-1217/ 4x FCS-118HB ook wel aan de tand voelen. Ik geloof ook dat IVO2 nog bezig was met een submeeting in emmen.. Is daar al meer over bekend?
Mr. Jameson...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)