Forum > Newbie Forum

Vraagje over CDJ's

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
BassehStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2007
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 14
19-3-2008 01:11
Ik ben nu een tijdje bezig met de gemini CDJ-20, waar ik nu opzich goed op kan mixen. Maar ik wil toch wat verder, zodat ik op gegeven moment op een niveau ben waarmee ik in clubs/cafe's kan draaien. Ik clubs staan vaak MK3's, en er staat wss ook nog een djm 800 tussenin. Als ik doorga met mijn gemini CDJ 20-jes en mijn Gemini UMX-SE mixer, ben ik bang dat ik niet om zal kunnen gaan met de MK3's. (Effecten, loops etc. zit natuurlijk niet op mijn cdj 20. Hier zit alleen pitch control, pitchbend, een cue knop en een play knop op).

Even tussendoor: ik draai bijna alles rondom house (tussen de 122 bpm en 136 bpm zeg maar razz :p )

Dus mijn vraag is wat nu slim is om te doen. Ik moet dus goed overweg kunnen met de MK3, en heel eventueel ook met de DJM 800, al is dit van minder groot belang denk ik (toch?). Is het slimmer om zelf een betere set te kopen, zodat ik thuis wat kan oefenen? (Mijn budget is LAAG, dus welke set zou dan minimaal nodig zijn?) En zou het dan slimmer zijn om alleen CDJ's te kopen of ook een betere mixer?

Een andere optie zou zijn om af en toe 2 denon dn-s1000 te lenen van een vriend van me. Of zal ik het met alleen af en toe lenen niet redden?

Als mijn vraag wat onduidelijk is of als je meer meot weten om mijn vraag te beantwoorden, zeg het dan even. Het is laat dus misschien ben ik wat vergeten.

Alvast bedankt
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
19-3-2008 10:25
Iedere CD speler gedraagt zich weer net wat anders. Dat geld ook voor de verschillende Pioneers onderlings. Dus als je echt wil leren werken op een CDJ1000 MK3, dan zul je die eentje op de kop moeten tikken.

Aan de andere kant, als je nu strak kunt draaien op een setje Gemini's, dan zal je dat ook wel lukken op die Pioneers. Het zal wel even wennen zijn, dus zorg dat je ze van te voren een keertje gezien hebt. Maar het mixen blijft in essentie hetzelfde. Het enige andere is dat je allerlei trucjes kunt toepassen (filters, effecten, loops enzovoorts), maar die hoef je niet te gebruiken.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
BassehStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2007
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 14
19-3-2008 15:27
ok bedankt voor de reactie. En zou het helpen om een paar van deze truukjes met effecten op de denon DN-S1000 te leren? Of is dit op de pioneers heel anders?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
19-3-2008 16:18
De duurdere Pioneer spelers (CDJ-800, CDJ-1000) hebben helemaal geen effecten, dus die moeite kan je je besparen! Als de cd-speler die je nu hebt geen naadloze loop heeft kan het wel schelen daar alvast eens mee te gaan stoeien, bijvoorbeeld op een DN-S1000 (werkt hetzelfde).

Voor de rest zou ik me niet te druk maken. In de basis werken al deze spelers hetzelfde. Correctiegedrag en het zetten van een cue-punt kan iets anders werken, maar dat zijn nou geen dingen om heel zenuwachtig van te worden. Laat staan om daarvoor een speler van € 1.200 aan te schaffen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 25-9-2024
Berichten: 350
22-3-2008 00:01
Je kunt misschien een 2ehandse effectenbox op de kop tikken? een oude kaoss pad of een efx 500 op marktplaats? Dan kun je wel al enigszins wennen aan de effecten, want dat is volgens mij wel een belangrijk punt in jouw verhaal.
Ook hier kan úw reclame staan!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
23-3-2008 08:20
hallo,
of 2X reloop rmp2 zijn een stuk goedkoper, werken ook fijn. en lijken toch ook wel op de mk3's.
het is maar een idee...:)

groeten martin
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
9-4-2008 15:40
Lijken en zijn is in mijn oren nog steeds wat anders. Als een RMP het zelfde zou zijn als een cdj 1000mk3 dan denk ik bij mezelf:
Waar blijft dan die 700 a 750 euro? Nu heb je natuurlijk wel gelijk, maar als DE op echt wil weten hoe een MKIII voelt... happy :)

Maar wat hierboven gezegd wordt klopt, het mixen blijft in princiepe het zelfde. Alleen de speler reageert wat anders, als ik jou was zou ik gewoon eens eeen weekend een cdj1000 balie huren met 2 x cdj1000mkIII en een djm 800. Weet je daarna hoe het spul functioneerd en of het je de moeiet waard is zelf een setje aan te schaffen.
Mr. Jameson...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)