8x Par 56 vervangen door 4x JB The Winner 2
(56 reacties. Pagina 2 van 6)Moderator(s): Dré
Decibel Drive-inStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-6-2007 Laatste: 23-9-2010 Berichten: 175 | 9-2-2008 16:28 |
KVM schreef: Decibel Drive-in schreef: Voor hoeveel denk je die Winners te krijgen?Ik denk dat je meer naar de meerwaarde van het effect zelf moet kijken. Martin. | |
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth. | |
EriswaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-8-2006 Laatste: 21-4-2016 Berichten: 366 | 9-2-2008 16:33 |
Parren vervangen door intelligent (bewegend) licht kan wel, maar dan praat je eigenlijk meteen over wash-headjes... Wil je ze gaan vervangen door 4 scanners heb je het probleem dat je niet meer heel je zaal verlicht, omdat scanners maar 1 punt verlichten in een zaal. Ik zou het volgende doen: Je parren houden, Rustig kijken naar wat intelligent licht (dus scanners waarschijnlijk) Uiteindelijk kun je dan altijd nog wat aan je parren doen, bijvoorbeeld wash-headjes of LED-parren. | |
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken. | |
Sunny leonStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-9-2007 Laatste: 29-10-2014 Berichten: 83 | 9-2-2008 17:07 |
Wat ik zou doen, is gewoon de parren houden en er nog een zelfde movinghead bij kopen. Leon | |
BoscheboyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2007 Laatste: 20-10-2009 Berichten: 17 | 9-2-2008 17:10 |
mja wat ik eigelijk met mijn prijs vergelijking bedoelde is dat 8 led parren mij dus ook +/- 800,- kost. Dit moet dus de traditionele parren vervangen terwijl ik voor dezelfde prijs ook 4 scans erbij kan zetten. Zo stond het er niet idd maar hier komt het wel op neer. Ik moet voor mezelf denk maar even goed nadenken wat wijsheid is. Led parren vind ik op dit moment zonde van het geld. Het wordt dus denk ik: of doorsparen voor nog een movinghead, 4 scans halen + parren behouden of in de toekomst parren vervangen door leds. Het ideaalste wat betreft opbouwen en afbreken zou 4 scans en mijn movinghead zijn, maar ik weet dat de parren mijn basislicht is. Hebben jullie ook weer gelijk in. | |
Lars velingStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-9-2007 Laatste: 11-10-2013 Berichten: 27 | 9-2-2008 17:13 |
daar ben ik het helemaal mee eens dus gewoon je parren als basis licht houden en nog een mh er bij kopen Lars | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 9-2-2008 18:34 |
boscheboy schreef: Het ideaalste wat betreft opbouwen en afbreken zou 4 scans en mijn movinghead zijn, maar ik weet dat de parren mijn basislicht is. Hebben jullie ook weer gelijk in.Bij jou zou een tweede mh voorlopig inderdaad de "beste" oplossing zijn. Andere optie is, de MH verkopen en er uiteindelijk goedkopere scans voor terug te nemen. Heeft de robe mh een gasontladings lamp? Martin. | |
kvm entertainment | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 9-2-2008 20:06 |
Robe heads zijn vrij prijzig. Ik zou opteren voor het verkopen van de Robe head en met dat geld 4 Winners terugkopen. Bij de overstap naar ledparren wordt overigens de restwaarde van de parren vergeten; 2 complete T4's brengen doorgaans 400 euro op. De overstap op ledparren wordt in dat geval ineens de helft goedkoper. Neemt overigens niet weg dat ik in dit geval toch voor scans zou gaan. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
Sonic boomStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-11-2006 Laatste: 6-2-2010 Berichten: 221 | 10-2-2008 15:13 |
KVM schreef: sonic boom schreef: Effecten gaan vervelen op den duur, dus met scanners die je niet de hele avond kan laten draaien ben je minder goed uit.Uiteindelijk gaf het woordje "niet" de doorslag om een reactie te plaatsen. Moet je een scanner de hele avond laten draaien? En hoezo ben je minder goed uit? Met een scan heb je vele kleuren en gobo's tot je beschikking. Dat de bundel ook nog kan draaien is mooi meegenomen. Uiteraard maak je lichtstanden, en dat is prima te doen met 4 scans. Martin. Dit stond er namelijk: sonic boom] Dat je er scanners bij neemt, snap ik, inteligent licht doet het altijd goed bij zo'n show. Alleen het weg doen van je parren betekend het weg doen van je basis lichtset, en dat zou ik niet doen. Effecten gaan vervelen op den duur, dus met scanners die je niet de hele avond kan laten draaien ben je minder goed uit. KVM schreef: Moet je een scanner de hele avond laten draaien?En hoezo ben je minder goed uit? Met een scan heb je vele kleuren en gobo's tot je beschikking. Dat de bundel ook nog kan draaien is mooi meegenomen. Uiteraard maak je lichtstanden, en dat is prima te doen met 4 scans. Punt 2: zie hierboven, daarom dus. Punt 3: mee eens. Punt 4: mee eens, alleen aangezien je bij een drive in show vaak met heel wisselend publiek werkt zal het voor veel gasten vaak als vervelend worden beschouwd dat de boel de hele avond staat te draaien en zwaaien. En het 5e punt, natuurlijk kan het met scans, maar mijns inziens niet echt praktisch. Je moet er een basis aan licht bij hebben dat de hele avond sfeer maakt, scans worden vaak gebruikt om een effect te creeeren dat je er af en toe op breaks en leuke momenten doorheen gooit. Ik ben het er mee eens dat basislicht niet persee parren hoeft te worden gedaan, maar deze heeft de TS al, dus om de set aan te passen/ uit te breiden zie ik er meer in om er dan scans bij te kopen. Een scan geeft een gerichte bundel, vind ik niet echt geschikt om een avond basislicht mee te draaien. Maar: ieder het zijne uiteraard. | |
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-) | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 11-2-2008 03:21 |
Met 8 parretjes, 2 tot 4 scannertjes en een stroboscoop, heb je zeker een leuke show. Ik zou dat dus doen. Je kan beter 4 scan's kopen IPV 1 extra robe-MH. Als je een extra MH erbij doet heb je maar 2 intelligente lichten, als je die extra MH niet doet kan je van DAT geld al 4 scannertjes kopen (meer zelfs...) EN dan niet te vergeten dat je de MH die je nu hebt dan nog kan verkopen!! | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
BoscheboyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2007 Laatste: 20-10-2009 Berichten: 17 | 11-2-2008 11:09 |
Ja hier ben ik het eigelijk wel mee eens moet ik zeggen. Ik zal daar eens goed over nadenken. Edit: is dat kwalitatief wel gelijkwaardig JB en Robe wat betreft kleuren en gobo's. Tja na een beetje zoeken vraag ik me af of de JB winner niet onder doet, Martin 600 las is me te duur. Maar JB heeft weer geen roto gobo's. Ach ja ik moet sowieso geld overhouden lijkt me als ik me mh verkoop en daar 4 Winners voor koop. Edit: ben bang dat ik er niet veel meer voor krijg, althans met zulke advertenties op marktplaats wordt het moeilijk: https://link.marktplaats.nl/145602816, mag wel linken toch? 2 stuks voor 1500,- en nog eens flightcase erbij. Tja ligt net buiten mijn budget anders wist ik het wel. | |