Forum > Geluid

Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen)

(509 reacties. Pagina 15 van 51)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
5-2-2008 20:54
Draai een 128kbps mp3tje over zo'n installatie en het klinkt gelijk slecht. Draai een mp3tje met een nog lagere bitrate of slecht geëncodeerd en het klinkt helemaal ruk.
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
5-2-2008 21:46

DJ Lars schreef:

Wat er dit jaar op de wagen komt weet ik niet.
Wat er dit jaar bij de afterparty staat, weet ik wel.
Afterparty:

4x EV QRx 218S

4x EV QRx 212/75

2x DAP TAS 4000 (voor de subs)

2x DAP TAS 2400 (voor de toppen)

De speakers staan al meerdere jaren op de afterparty.
De versterkers daarintegen worden dit jaar voor het eerst in gezet happy :)
Ik heb het goed geraden... happy :)
En trouwens, de subs stonden er dit jaar ook voor de 1e keer bij.
En de TAS versterkers ook.
Maar het was de moeite van al dat gezeul met de speakers &co. wel waard... happy :) wink ;)
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
5-2-2008 23:55
@ Arjan en Hugo:

Het setje KS ging inderdaad het hardst van de optocht(en), was ook tevens het setje wat het meest bleef staan qua body en klank (alhoewel dat EAW setje ook niet verkeerd klonk toen het echt aan ging). Echter hecht ik totaal geen waarde aan het volume van zo'n set, ik hecht veel meer waarde aan de klank, de spreiding, het draagvermogen, de verhouding sub-mid-hoog en de bron.

Op onze wagen werd niet met MP3's gewerkt, enkel met originele hardstyle en hardcore cd's. Tijdens alle drie de optochten is er niet 1 keer in het rode gedraaid en dat scheelt natuurlijk ook al een hoop. Niks heeft in de clip gedraaid (je zou bijna zeggen dat we nog vermogen over hadden laugh :D).

Dat geluid op de aanhanger was ons beruchte muurtje sub, er moesten en zouden 6 basjes op komen dus dan gaan die erop, er wordt immers ook voor betaald. De ruimte op de wagen liet het niet toe dus moesten er maar 3 subjes gestacked op de aanhanger. Niet het meest ideaal, maar het drukt wel lekker door. In totaal stonden er op het hele gevaarte 4 KS T12 toppen en 6 dubbel 18" hoorngeladen subjes. Ik heb niet met een DB meter gelopen maar het ging wel snoeihard.

De processor heb ik zelf ingeregeld ter plekke, dat laat ik ook niet iedereen zomaar doen, helemaal niet op de manier waarop dit setje stond opgesteld.

Hoe doen jullie dat tijdens dit soort optochten, stel je je processor dusdanig strak in dat niks kan clippen of gaat er een mannetje mee die een oogje in het zeil houd? Bij elk geluidssetje wat hier tijdens de carnaval verhuurd was, was ook een mannetje verhuurd wat het setje beheerde. Ik heb er eigenlijk weinig moeilijkheden over gehoord, iedereen betaalde er ook netjes voor en ze zorgen er ook netjes voor qua voedsel en drank.

Wel heel typisch, ik ben nu al de offertes voor volgend jaar aan het maken laugh :D.

//edit: zodra het mannetje van die wagen weer in het land der levenden is zal ik wel een foto'tje plaatsen, geeft een iets beter beeld.
Vergeet niet te lachen
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
6-2-2008 08:45

arjan schuurman schreef:

We zijn bij het opbouwen en de eerste test geweest van de eaw kf 750 stack, uiteindelijk zijn het 8 bassen 6 toppen geworden, gedraaid op,

2x labgruppen fp10000q
4x labgruppen fp7000

aangestuurd door eaw ux8800
Ik heb zo eens nagekeken wat dit samen kost in aankoop en kom tot een waanzinnig bedrag om op een karnavalwagen te plaatsen.Deze groepen moeten goed bij kas zitten om dit in te huren en zijn hopelijk goed verzekerd.Heb enkele jaren geleden een wagen in de fik zien gaan,wees gerust hier is geen blussen aan.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-2-2008 10:59

Melo-G schreef:

@ Arjan en Hugo:

Het setje KS ging inderdaad het hardst van de optocht(en), was ook tevens het setje wat het meest bleef staan qua body en klank (alhoewel dat EAW setje ook niet verkeerd klonk toen het echt aan ging). Echter hecht ik totaal geen waarde aan het volume van zo'n set, ik hecht veel meer waarde aan de klank, de spreiding, het draagvermogen, de verhouding sub-mid-hoog en de bron.

Op onze wagen werd niet met MP3's gewerkt, enkel met originele hardstyle en hardcore cd's.
Sorry hoor maar wat heeft hardstyle en hardcore te maken met carnaval?? En nog gekker wat heeft de klank en sub, mid- hoog te maken met hardstyle en hardcore? laugh :D

Toch inderdaad idiote herriebakken die een optocht verzieken voor het aanwezige publiek. Vooral voor de ouders, opa en oma's met kids en of kleinkinderen.

Dat iedereen geld wil verdienen is prima.. moeten we vooral blijven doen. Is goed voor iedereen. Maar door dit soort wagens komen er wel steeds strengere regels en met een beetje pech is het binnen nu en enkele jaren geheel afgelopen.

Ik ben blij dat ik kan zeggen, "ik doe het niet" ook al is het financieel erg aantrekkelijk. want ja met dit soort dingen gaan de verhuurprijzen echt wel 2 keer over de kop!

Bij mij dus niets stuk gegaan omdat het gewoonweg niet op wagens geplaatst is. Had overigens voldoende andere klussen. Zonder groot risico..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-2-2008 13:38

eddy wally schreef:

Ik heb zo eens nagekeken wat dit samen kost in aankoop en kom tot een waanzinnig bedrag om op een karnavalwagen te plaatsen.
In princiepe maakt het natuurlijk niets uit wat een set nieuw kost, en waar je het plaatst. Een verhuurder kiest voor een bepaald systeem, gekoppeld aan de hoeveelheid werk hij hiermee heeft.
Deze groepen moeten goed bij kas zitten om dit in te huren en zijn hopelijk goed verzekerd.
Als groep zijn er natuurlijk genoeg middelen om "goed" bij kas te zitten. (denk aan sponsoren.) Uiteraard zorg je als verhuurder ervoor dat de handel goed verzekerd is.

Martin.
kvm entertainment
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
6-2-2008 17:41

Watt-Xtra schreef:

Bij mij dus niets stuk gegaan omdat het gewoonweg niet op wagens geplaatst is. Had overigens voldoende andere klussen. Zonder groot risico..
hm iets met mij samen doen zonder veel risco :P
back on topic:P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
6-2-2008 18:00

KVM schreef:

Als groep zijn er natuurlijk genoeg middelen om "goed" bij kas te zitten. (denk aan sponsoren.) Uiteraard zorg je als verhuurder ervoor dat de handel goed verzekerd is.

Martin.
Martin
Ik weet niet hoe het in Nederland zit,maar in Belgie is het onmogelijk als verhuurder je materiaal te laten verzekeren,hier moeten de groepen zelf voor zorgen en dat laat
dikwijls(meestal) nogal te wensen over.Lichamelijke schade word meestal niet moeilijk
over gedaan maar aan het materiaal dat is wat anders
DJ-XLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 148
6-2-2008 18:22
Een bassbox is stuk, oorzaak is nog niet bekend shut up :X En verder een lampje uit MH kapot. En een cd hoesje kapot, maarja :P
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
6-2-2008 19:04

Melo-G schreef:

@ Arjan en Hugo:

Het setje KS ging inderdaad het hardst van de optocht(en), was ook tevens het setje wat het meest bleef staan qua body en klank (alhoewel dat EAW setje ook niet verkeerd klonk toen het echt aan ging). Echter hecht ik totaal geen waarde aan het volume van zo'n set, ik hecht veel meer waarde aan de klank, de spreiding, het draagvermogen, de verhouding sub-mid-hoog en de bron.

Op onze wagen werd niet met MP3's gewerkt, enkel met originele hardstyle en hardcore cd's. Tijdens alle drie de optochten is er niet 1 keer in het rode gedraaid en dat scheelt natuurlijk ook al een hoop. Niks heeft in de clip gedraaid (je zou bijna zeggen dat we nog vermogen over hadden laugh :D).

Dat geluid op de aanhanger was ons beruchte muurtje sub, er moesten en zouden 6 basjes op komen dus dan gaan die erop, er wordt immers ook voor betaald. De ruimte op de wagen liet het niet toe dus moesten er maar 3 subjes gestacked op de aanhanger. Niet het meest ideaal, maar het drukt wel lekker door. In totaal stonden er op het hele gevaarte 4 KS T12 toppen en 6 dubbel 18" hoorngeladen subjes. Ik heb niet met een DB meter gelopen maar het ging wel snoeihard.

De processor heb ik zelf ingeregeld ter plekke, dat laat ik ook niet iedereen zomaar doen, helemaal niet op de manier waarop dit setje stond opgesteld.

Hoe doen jullie dat tijdens dit soort optochten, stel je je processor dusdanig strak in dat niks kan clippen of gaat er een mannetje mee die een oogje in het zeil houd? Bij elk geluidssetje wat hier tijdens de carnaval verhuurd was, was ook een mannetje verhuurd wat het setje beheerde. Ik heb er eigenlijk weinig moeilijkheden over gehoord, iedereen betaalde er ook netjes voor en ze zorgen er ook netjes voor qua voedsel en drank.

Wel heel typisch, ik ben nu al de offertes voor volgend jaar aan het maken laugh :D.

//edit: zodra het mannetje van die wagen weer in het land der levenden is zal ik wel een foto'tje plaatsen, geeft een iets beter beeld.
Proccessor staat voor de tijd ingesteld op standje extreem veilig, je zou het bijna wel moeten gehoord hebben als ze tenminste tegen de limiter aan hebben gespeeld, dit soort klussen doen we ook alleen maar als er goed betaald wordt zo'n setje zet je dus echt niet voor een appel en ei op een wagen.groeten arjan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)