Onderteken petitie 'laat ons stappen'
(114 reacties. Pagina 8 van 12)Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 24-1-2008 17:16 |
klunz] schreef: Dit zijn zeker niet de 14 en 15 jarigen. die zie ik hier zelden tot nooit. Maar als je ze al binnen hebt, moet je eens kijken hoe ze zich gedragen als je ze geen alcohol schenkt. En het is maar even voordat ze het wel hebben want een ander haalt het wel voor hun. Soms zelfs hun eigen vader! Tsja, en dan ben ik een ****zak als ik er iets van zeg. Met het gevolg dat ik zeker weet dat op zijn minst al mijn bloembakken onders te boven liggen. of nog erger, alle auto's in de straat onder de shoarma saus gesmeerd worden of bij de buren tegen de ramen. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 24-1-2008 18:24 |
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 24-1-2008 23:18 tuurlijk zijn de kosten voor horeca omhoog gegaan,tuurlijk moeten prijzen aangepast worden. Maar Sena, vergunningen, en accijns, die kosten waren er vroeger ook allemaal, en die zijn niet verdubbeld, en als je dan nog 300 betaald voor sena/stemra dan is dat aftrekbaar en op je jaaromzet niet echt iets wat een wissel zou moeten trekken. De kroegbaas hier rijd ook in een dikke nieuwe Amerikaan, en dat gaat hij echt niet doen omdat hij niets verdient. Bier kost hier (vaasje) 1,80. Er is nog een duidelijke oorzaak van het te late bezoek, en het drinkgedrag te noemen: Die zelfde moeders die zo brullen dat er tijdens het stappen zo gezopen word, die zien die kids ook weer thuiskomen... Daar kan je ook regels voor afspreken met je kindertjes: wij mochten om 20.00 uur weg toen we nog op school zaten, en moesten om 00.00uur thuis komen. Later toen ik de 16 gepasseerd was werd het wat soepeler, maar nog steeds hoefde ik het niet in mijn hoofd te halen op a/ stomdronken, en/of b/ 0600 uur thuis te komen. Opvoeding heet dat...... En daar word de laatste tijd veel te veel vrijheid thuis in gegeven vind ik. Ze mogen tegenwoordig al alles als ze 16 zijn.... Opvoeding | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 24-1-2008 19:18 |
Tom schreef: Opvoeding heet dat......En daar word de laatste tijd veel te veel vrijheid thuis in gegeven vind ik. Ze moegen tegenwoordig al alles als ze 16 zijn.... Opvoeding Gelukkig niet allemaal, maar het worden er steeds meer. Als je al ziet hoe 10 tot 12 jarige zich tijdens een discoavondje gedragen... abnormaal (en dan zit er hooguit een blikje RedBull in...). | |
BrazStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-1-2004 Laatste: 28-5-2009 Berichten: 220 | 24-1-2008 23:11 |
Volgens mij hebben een hoop mensen hier een selectief geheugen en zijn we allemaal vergeten hoe wij waren toen we zo oud waren..... | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 24-1-2008 23:18 |
braz schreef: Volgens mij hebben een hoop mensen hier een selectief geheugen en zijn we allemaal vergeten hoe wij waren toen we zo oud waren..... | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 24-1-2008 23:48 |
braz schreef: Volgens mij hebben een hoop mensen hier een selectief geheugen en zijn we allemaal vergeten hoe wij waren toen we zo oud waren.....Zal wel weer aan mij liggen hoor... | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 25-1-2008 00:46 |
Tom schreef: braz schreef: Volgens mij hebben een hoop mensen hier een selectief geheugen en zijn we allemaal vergeten hoe wij waren toen we zo oud waren.....renevanh schreef: Tegenwoordig komt het woord opvoeding volgens mij niet eens meer voor tijdens het opgroeien van kinderen, want ik zie er nog maar weinig die enigzins (laat staan fatsoenlijk) zijn opgevoed.Maargoed, ik heb makkelijk praten. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 25-1-2008 10:54 |
tja, dat onderhandelen. als de ouders daar nu eens mee zouden stoppen, en nog een leuke: chanteren. Niet de zin krijgen en het op een krijsen zetten.... Mijn Oplossing: "wil je krijsen?" (dan geef je de eerste keer een kneepje in de arm en zeg je:) "hier heb je wat om te krijsen." volgende keer is meestal de vraag alleen al genoeg Veel ouders proberen het gekrijs te negeren, maar een kind weet precies waar de ouders uiteindelijk op reageren, ze hebben een heel register arsenaal. ze winnen altijd want ze houden gewoon vol. Ze hebben niets te verliezen. Chantage moet je altijd snel bij zijn. Anders reageer je niet meer op de chantage, maar op het gerkijs. Dat moedigt in de toekomst alleen maar meer en langer gekrijs aan. Geld ook voor lastige klanten bij de disco. Zonder geweld, maar toch meteen reageren, negeren werkt niet! | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 25-1-2008 11:24 |
Tom: geweldig dat kneepje!!!! maar er zal zeker een kern van waarheid inzitten. Begin toch nog maar niet aan kinderen Eerst hier het topic blijven volgen misschien dat er nog meer goede "opvoedTIPS" komen. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 3-2-2008 01:47 |
zorg dat je kind zelf zo verstandig is om te zeggen: "Ik drink niet" niet om mezelf nou te prijzen. maar ik ben 17, heb in me gehele leven 1 slokje wijn en 1glas champagne (bleek later échte te zijn ipv Jip en Janneke) en that's it. het is dus echt mogelijk. ik denk dat je als ouder gewoon niet je kinderen moet laten proeven. wat veel ouders doen als kinderen jonger zijn Proef maar een slokje. dit hebben mijn ouders nooit gedaan en wat alcohol betreft goed terecht gekomen... de rest? tja.. daar gaan we maar niet op in ik denk dus dat het teveel aan drankgebruik niet op te lossen is door het vroeger naar huis gaan. dit kan of zorgen voor verplaatsing van het probleem (naar vroeger op de avond) of het sneller de zelfde hoeveelheid drank naar binnen te werken. dat was het weer voor nu, toch maar eens een keer naar bed gaan. niet uitgaan, en dan ook om 1.45 naar bed. heeft dus niks met uitgaan te maken. | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen |