Forum > Licht

Trussberekening

(600 reacties. Pagina 35 van 61)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
27-12-2007 19:06
Dan heb je je vraag niet goed geformuleerd. (je vroeg namelijk waarom)

Mijn vraag was en is nog steeds inderdaad waarom hij zo reageert.
waarop hij zelf tot op hede nog niet heeft geraegeert.
Je kunt het wel niet willen hebben maar er zijn meerdere manier om dit te zeggen

Er is uiteraard verschil in aanpak tussen een bezoeker of personeel.
Personeel word over het algemeen wat harder aangepakt, als ik dergelijk personeel mee zou hebben kunnen ze ook het onderste uit de kan verwachten. Naar een verkeerde woordenkeus om uiteindelijk aan te geven hoe kwaad je bent kijk ik niet eens.

"bezoekers" blijven ten aller tijden van mijn spullen/ uit de trus. Daar zal geen discussie over komen.
"personeel" mag het zelf weten en is op eigen verantwoording.
(nu graag niet beginnen over jij bent baas dus jij ben verantwoordelijk, het zijn eigenlijk altijd vrienden van me die helpen, zeker omdat het bij mij niet vaak voorkomt dat ik van dergelijke grote dingen doe en zij hebben zelf de keuze doen ze hetis het hun verantwoordelijkheid)
Ik vind het totaal onbelangrijk dat jouw verhuurder wel in de truss klimt en dat jij het daarom ook doet. (ook leuk als je een rekening op de deurmat krijgt voor te snel rijden met als excuus "mijn buurman doet dat ook")
Het zou ook inhouden dat de bezoekers het misschien ook wel mogen. (en als je goed kijkt op de geplaatste foto heeft men daar wel een stokje voor gestoken.)
Hier is denk ik een kleine misopvatting. het is niet zo dat ik het doen omdat mijn verhuurder dat doet.
Ik doe het bij mijn eigen spul. vervolgens weet ik dat het bij de trus die ik huur ook gebeurt (omdat ik soms nog bij mijn verhuurder werk). en vandaar dat ik het daarbij dus ook doe. weet ik niet of de eigenaar van de trus het wel of niet wil hebben dan gebeurt het niet. Het is dus niet zo, zijn doen het dus ik ook. Ik doe het, en zij hebben er geen moeite mee. Dat is denk ik de meest beste omschrijving die ik kan geven.
Uiteindelijk kijk ik niet direct naar de Arbo regeltjes, ik houd namelijk mijn spullen graag netjes en verwacht dan ook van helpers en bezoekers.
Tevens de reden waarom ik al enkele jaren niet meer "los" verhuur.
Ik houd mijn spullen ook netjes, al zeg ik het zelf, mocht mijn trus hierdoor dan ook vies worden word deze de volgende dag schoon gemaakt. ashamed :$ ja ik weet het dit gebeurt niet vaak dat mensen dat doen. Maar dit gebeurt dus ook bij de trus die ik huur en die door mijn toedoen vies word.
Dat ik dit schoonmaak is maar een kleine moeite, 9/10 keer worden alle gebruikte kabels en case de volgende dag schoongemaakt. De trus mee pakken is dan dus geen grote moeite meer. In mijn ogen is dit schoonmaak werk, een stukje onderhoud en behoud van je spullen.
Maargoed, dit topic ging over Trussberekening...
Mee eens, gaan we weer verder leren in dit topic wink ;)
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
7-1-2008 16:06

Ronny B schreef:

@ jeroenVDV,

Dat er wegens arbo niet zomaar in geklommen mag worden snap ik. mijn reactie was dan ook meer richting "juul krapuul".
Hij plaatst de opmerking dat hij mensen iets aangaat doen als dat in zijntrus gebeurt.
Nu zou ik erg graag onderbouw willen weten waarom.
want in mijn ogen word je trus er echt niet slechtet van alleen misschien vies van het vuil onder de schoenen.
Vandaar dat ik deze, in mijn ogen erg overdreven, reactie graag onderbouw zie.
Sorry dat ik wegens vakantie niet eerder kon reageren,men mag niet in mijn truss klimmen om volgende reden.1)deze dingen kosten veel geld en dienen er niet voor,een ladder wel.2)Hoe sterk truss in zijn geheel ook is,de schuine verstevigingen en lasnaden afzonderlijk zijn makkelijk te beschadigen en zelfs breken wanneer men daar 100 kg druk en meer gaat opzetten.3)Op een groot evenement of beurs word truss met een een krom tussenstukje gewoon niet toegelaten,kwestie van verzekeringen.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
7-1-2008 18:51
We moeten nu niet onschuldig doen met z'n allen.
Vrijwel elke truss is klimbaar, het is gelimiteerd aan hoe de rig is.

Zeker weten dat ik lekkerder klim in Tomcat swing-wing dan in Prolyte h40V.
Sommige trussen zijn ook niet gemaakt om in te klimmen,
ook al beschadig je de truss er toch niet mee.

Het belangrijkste is gewoon je verstand gebruiken..
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-1-2008 21:50

juul krapuul schreef:

Op een groot evenement of beurs word truss met een een krom tussenstukje gewoon niet toegelaten,kwestie van verzekeringen.
Hahahahahhaa, heb je wel eens op een groot evenement of een beurs gewerkt? laugh :D
Light Image
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
7-1-2008 22:48

JeroenVDV schreef:

juul krapuul schreef:

Op een groot evenement of beurs word truss met een een krom tussenstukje gewoon niet toegelaten,kwestie van verzekeringen.
Hahahahahhaa, heb je wel eens op een groot evenement of een beurs gewerkt? laugh :D
@ juul => Denk je dat daar soms een truss-controleur staat die bepaalt welke stukken wel of niet toegelaten worden?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-1-2008 23:04

Patrick Beuken schreef:

@ juul => Denk je dat daar soms een truss-controleur staat die bepaalt welke stukken wel of niet toegelaten worden?
Wel grappig, ze komen in Ahoy dus mooi WEL controleren of je truss-constructie geaard is laugh :D
Light Image
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
7-1-2008 23:05
Haha jij staat toevallig ook met een stand op de VTT deze week? laugh :D

Maar inderdaad werken grote producties niet eens zo heel veel anders als kleine producties; de organisator gaat met een verhuurbedrijf in zee, en het is de taak van het verhuurbedrijf om de zaak netjes in orde te hebben. Wel wordt er als alles staat door de brandweer gecontroleerd ofdat je je aan het plan hebt gehouden, vlugtwegen vrij zijn en dergelijke. Verdere zaken zijn gewoon voor eigen risico.
Maar dat is MIJN mening...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-1-2008 23:09

Roytje schreef:

Haha jij staat toevallig ook met een stand op de VTT deze week? laugh :D
Yez, VisualDMX (stand 312 met LED dansvloer+wand). Naast horeca-plein. Net een dagje gehad, nog 2 te gaan. wink ;)
Light Image
Juul krapuulStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-2-2007
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 18
9-1-2008 20:32

JeroenVDV schreef:

juul krapuul schreef:

Op een groot evenement of beurs word truss met een een krom tussenstukje gewoon niet toegelaten,kwestie van verzekeringen.
Hahahahahhaa, heb je wel eens op een groot evenement of een beurs gewerkt? laugh :D
Toch wel,tenzij je het autosalon van Brussel en Batibouw kleine beurzen vind.
Ik zit 20 jaar in het vak en bij ons gaat elk stuk Truss dat beschadigd is er onherroepelijk uit.Probeer me 1 ernstige reden te noemen waarvoor je vertikaal in truss moet klimmen,tenzij om de aap uit te hangen.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
9-1-2008 20:55
om ergens bij te kunnen.

Persoonlijk ben ik nog nooit een truss tegengekomen,
waar ik als persoon zijnde niet in kon klimmen. (deco en laddertruss daargelaten)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)