Hybride 15'' beyma SM-115K geladen (eigen ontwerp)
(72 reacties. Pagina 2 van 8)Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-7-2005 Laatste: 24-5-2012 Berichten: 793 | 30-10-2007 14:28 |
Dré schreef: Laxap schreef: Dré schreef: Als je een hoorn namelijk extreem gaat verkorten (en dat doe je bij een hybride kast) dan krijg je daar gratis een grillig belastingspatroon voor terug (en nee, dat is geen ideaal maar een compromis). | |
Bier, Billen, Borsten en Beats! | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 30-10-2007 17:50 |
Over het algemeen kun je zeggen dat een goede bashoorn een grote bashoorn is. Als je een enkele hybride in halfspace simuleert verwacht dan vooral niet teveel. Een f3 van ca. 50 Hz en ca. 102 dB/2,83V/m is een goede richtwaarde voor een kast ter grootte van een Punisher. Wil je meer diepgang dan gaat dit ten koste van de efficiëntie óf de kast moet groter worden gemaakt. Ter indicatie: Een octaaf lager bij dezelfde efficiëntie vraagt om een kast die 8 keer zo groot is (Hoffman's Iron Law). Als je twee kasten stackt mag je een verlaging van de F3 van 3 á 5 Hz verwachten. Als je met Hornresp een hybride simuleert zit er vaak een wereld van verschil tussen de respons die Hornresp direct uitrekent en de respons nádat er rekening is gehouden met de gecombineerde respons (combined response). Voor de rest zou ik als jou was vëël simuleren. Om je op weg te helpen met de 15K200: Input Parameters Ga vervolgens naar Tools > Combined Response > 25 cm weglengte verschil (kleine verschillen hierin maken niet bijster veel uit, dus als je snel wilt simuleren laat je dit op nul staan). Deze kast past qua het uiteindelijke formaat ruimschoots in een Punisher. Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
DjfransStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-1-2008 Laatste: 7-1-2008 Berichten: 5 | 3-1-2008 22:46 |
gewoon doen het voordeel van deze kast is dat je voor de boxen een erg goed geluid en druk krieert en in tegen stelling tot de refex verder weg ook een goede druk overhoud ik heb er inmidels meer dan 50 gemaakt in diverse afmetingen en ik moet zeggen 6 behringer evoline 1800 tegen 1 ARLS18 als je ze samen wil laten werken met je br kasten dan kan je zeker met een budget speakertje gaan stoeien ik heb er ooit twee 125watt conrad speakertjes ingebouwd en ze waren aan de andere kant van de gaasperplas te horen zie 15''ARLS https://www.aw-audio.kaigerner.de/UntitledFrame-4.htm# voor meer info over deze kasen 'kan je me mailen rocxy.nl@gmail.com | |
frans de boxen bouwer | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 4-1-2008 12:22 |
djfrans schreef: gewoon doenhet voordeel van deze kast is dat je voor de boxen een erg goed geluid en druk krieert en in tegen stelling tot de refex verder weg ook een goede druk overhoud ... als je ze samen wil laten werken met je br kasten dan kan je zeker met een budget speakertje gaan stoeien ze waren aan de andere kant van de gaasperplas te horen Wat moet dat bewijzen? | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
DjfransStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-1-2008 Laatste: 7-1-2008 Berichten: 5 | 4-1-2008 15:33 |
kom er twee halen en test ze maar gr frans | |
Ivo2Ex Lid Uit: Nederland Sinds: 14-7-2003 Laatste: 6-1-2010 Berichten: 693 | 4-1-2008 17:12 |
Weekend van de 12E januari kom ik er twee halen om bij mij in Emmen te testen | |
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen. | |
DjfransStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-1-2008 Laatste: 7-1-2008 Berichten: 5 | 4-1-2008 17:45 |
ha ivo Dat is goed Ze zijn net wat anders als die van jou Moet je me mail adres hebben ? ik zie morgen meneer huib mischien kan hij ze wel meenemen voor je heb je hier nog wat aan https://ccs.exl.info/calc_cr.html#second gr frans | |
DjfransStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-1-2008 Laatste: 7-1-2008 Berichten: 5 | 4-1-2008 21:27 |
Victor schreef: djfrans schreef: gewoon doenhet voordeel van deze kast is dat je voor de boxen een erg goed geluid en druk krieert en in tegen stelling tot de refex verder weg ook een goede druk overhoud ... als je ze samen wil laten werken met je br kasten dan kan je zeker met een budget speakertje gaan stoeien ze waren aan de andere kant van de gaasperplas te horen Wat moet dat bewijzen?normaal staan daar 6 rb115 kasten die niet te horen waren tegen twee van deze kasten die goed te horen waren voor zover ik het heb gehoord en heb meegemaakt is deze kast een goed idee geweest (niet mijn idee ovegerens) ik weet ook wel dat de ene speaker het er beter in doet als de andere en dat er mischien wel speakers zijn die het helemaal niet goed doen (maar deze ben ik nog niet tegen gekomen) ik heb voor mijn zelf een setje staan met 18"GBS erin en tegen over de behringers evoline 1800 die ik had kon ik makkelijk per kant 1 hybride tegen 4 berhingers zetten en dan nog ging deze kast veel harder strakker en veel veel verder we hebben ze geprobeerd met RCF PHL 18 sound kilomax eminence dap speaka fane precision divice en het huis merk van conrad en er zat maar een paar DB tussen de verschilende speakers bij het zelvde vermogen en zelvde geluid | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 4-1-2008 21:56 |
djfrans schreef: Wat moet dat bewijzen? nou gewoonnormaal staan daar 6 rb115 kasten die niet te horen waren Zegt dat iets over jouw kastjes of de vorige?tegen twee van deze kasten die goed te horen waren we hebben ze geprobeerd met Merknamen hebben we niet veel aan, noem een typenummers?RCF PHL 18 sound kilomax eminence dap speaka fane precision divice en het huis merk van conrad Verder vind ik je post ERG onleesbaar, doe eens wat moeite om een duidelijk verhaal op te schrijven. | |
DjfransStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-1-2008 Laatste: 7-1-2008 Berichten: 5 | 4-1-2008 22:19 |
het gaat hier om de ARLS 18 kast tegenover diverse andere (fabrieks) kasten de speaker merken die ik noemde hebben we in de ARLS kasten getest | |
frans de boxen bouwer |